Huiskamer
SuzyQFive
20-08-2023 om 07:26
Treurniet schreef op 18-08-2023 om 16:00:
Pff wat duurt deze schoolvakantie weer eindeloos.
Wat maakt het zo lastig voor je?
SuzyQFive
20-08-2023 om 07:33
lavande! schreef op 19-08-2023 om 15:41:
[..]
vreselijk dat je zo slecht slaapt. Ik gebruik amitriptyline voor de zenuwpijn, wat ik al heel lang heb, maar dat helpt ook om beter te slapen. Soms krijgen longcovid patienten het ook voorgeschreven, het kalmeert het zenuwstelsel.
En ja, herkenbaar dat alle sociale contacten uitputten. Als ik eens een praatje maak met iemand, dan ben ik vaak daarna ook helemaal op. Praten is moeilijk, maar naar iemand luisteren is nog moeilijker
Ik heb het ook een poos gebruikt (voor ME) maar ik had er steeds meeer van nodig en werd er heel passief van. Helemaal ‘s ochtens kwam ik niet op gang terwijl ik voorheen ‘s ochtends up and running was.
SuzyQFive
20-08-2023 om 07:34
Yumi schreef op 19-08-2023 om 23:40:
Hoor net een brandalarm afgaan in het appartementencomplex waar ik woon. Op zoek gegaan waar het vandaan kwam. Ik ga op het geluid af en ruik het ook, ren via het trappenhuis naar de galerij waar het vandaan moet komen. Bij verschillende mensen aangebeld en gevonden, iemand was vergeten dat hij iets in de oven had staan. Mijn hele huis stinkt, maar blij dat het goed is afgelopen.
Mijn ergernis vergeet ik, de kijkers.... naar boven staan te kijken
![]()
Dat is schrikken… !
Wieder
20-08-2023 om 09:13
Aan de jeugd bij mij op het werk die zich in deze vakantieperiode met het grootste gemak en zonder enige schaamte voordurend ziek meldt. Dan komen ze weer twee daagjes werken, dan zijn ze weer een dag ziek. Dan weer een dag werken, en weer ziek. En het is er niet een, zonder blikken of blozen zijn er drie weg. Niet als het regent, dan komen ze wel, maar zodra het weer beter is maakt het ze niet uit of ze op het rooster staan, en de ziekte is zó besmettelijk dat zodra het op de app staat, er meer ziekmeldingen komen.
Oma spreekt hier, maar ik wilde vroeger in de vakantie graag geld verdienen. Geen idee waar deze kinders hun geld vandaan halen...
Ik wens ze vriendelijk beterschap, want tja, je weet het niet, wat ze mankeren. Maar hier ventileer ik even mijn ergernis, dan hoef ik het op mijn werk niet te doen 😉
Yumi
20-08-2023 om 09:25
SuzyQFive schreef op 20-08-2023 om 07:33:
[..]
Ik heb het ook een poos gebruikt (voor ME) maar ik had er steeds meeer van nodig en werd er heel passief van. Helemaal ‘s ochtens kwam ik niet op gang terwijl ik voorheen ‘s ochtends up and running was.
De orthopeed wou mij amitriptyline voorschrijven ivm de zenuwpijn. Aangezien 'n vriendin dezelfde klachten heeft als jij Suzy, heb ik het niet genomen. Goed dat jij ermee kon stoppen, vriendin wil wel maar het lukt niet.
Yumi
20-08-2023 om 09:32
SuzyQFive schreef op 20-08-2023 om 07:34:
[..]
Dat is schrikken… !
Het heeft me lang wakker gehouden...
Mede door verbazing dat bewoners hier naar boven gaan staan te kijken, maar verder niks doen.
Wieder
20-08-2023 om 09:36
Ik erger me trouwens ook aan een hond die keihard in de tuin staat te blaffen! Oh wacht even, daar kan ik wat aan doen, het is de mijne...
Yumi
20-08-2023 om 09:37
Wieder schreef op 20-08-2023 om 09:36:
Ik erger me trouwens ook aan een hond die keihard in de tuin staat te blaffen! Oh wacht even, daar kan ik wat aan doen, het is de mijne...

_Audrey
20-08-2023 om 09:39
Mama-Inge
20-08-2023 om 10:21
Koettie
20-08-2023 om 10:29
Heb zo'n enorm nare grafisch nachtmerrie gehad dat onze oude hond van het balkon viel.. Blegh, daarna ook slecht geslapen.
lavande!
20-08-2023 om 11:16
Lollypopje schreef op 19-08-2023 om 15:56:
[..]
Fijn dat het jou ook daarbij helpt. Momenteel wil ik echter niet meer aan medicatie. Ik zat al aan de citalopram in de hoop dat dat mijn zenuwstelsel zou kalmeren (er gingen positieve verhalen over ssri bij long covid), maar ik ging er alleen maar door achteruit. Helaas heeft het afkicken er vervolgens voor gezorgd dat het nog slechter ging en mijn slaap weer totaal ontregelde
Waardoor ik nu uiteindelijk slechter ben dan dat ik ooit eerder geweest ben met long covid. Al zal het rouwproces dat door dit alles los kwam ook zeker niet geholpen hebben hoor.
Wat vervelend dat het zo averechts heeft uitgepakt met die medicatie. Achteruit gaan herken ik ook, ik ben nu al 3,5 jaar ziek en ben alleen maar slechter geworden. Rouwproces speelt ook een rol uiteraard, maar dit virus doet ook rare dingen met ons op neurologisch gebied
Lollypopje
20-08-2023 om 11:24
lavande! schreef op 20-08-2023 om 11:16:
[..]
Wat vervelend dat het zo averechts heeft uitgepakt met die medicatie. Achteruit gaan herken ik ook, ik ben nu al 3,5 jaar ziek en ben alleen maar slechter geworden. Rouwproces speelt ook een rol uiteraard, maar dit virus doet ook rare dingen met ons op neurologisch gebied
Behalve door de ssri ging ik tot nu toe wel altijd vooruit, mijn probleem is echter dat ik steeds weer terugval. Verkoudheid of hittegolf en ik kan weer helemaal van voor af aan beginnen met herstellen en nu door het afkicken dus ook weer. Het vervelende is dat die dingen buiten mijn macht liggen, hoe goed ik ook voor mijzelf zorg.
het is dus in elk geval een klote en zeer ergerniswekkende ziekte, om het een beetje ontopic te houden 
voor jou
HAHA!wait..what
20-08-2023 om 11:32
Voor Lollypopje en Lavende! Vind het oprecht super naar voor jullie..
Ik heb nu 2 nachten slecht geslapen (waarschijnlijk door de alcohol, niet dat het veel was maar toch)..
Beide nachten met hartkloppingen wakker geschrokken door nare dromen, zo eng :/
Vannacht droomde ik dat ik een ex van m'n zus aan het neersteken was (heeft ie ook wel verdiend want was een héle nare man) maar ik bleef maar op hem inhakken, totdat ik zelf werd neergestoken en toen schrok ik dus wakker 
Dolfje
20-08-2023 om 11:55
Wij waren gisteren bij vrienden en hebben echt ontzettend veel gezopen en nu heb ik daar een beetje spijt van. Gelukkig vandaag geen verplichtingen.
Waardoor ik nu uiteindelijk slechter ben dan dat ik ooit eerder geweest ben met long covid. Al zal het rouwproces dat door dit alles los kwam ook zeker niet geholpen hebben hoor.