Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

en zoon heeft mij aangestoken. Verkouden, hoesten, keelpijn. Had hier nog tig testen liggen maar het is geen corona. Gewoon een suffe, irritante, vervelende verkoudheid

lavande! schreef op 19-08-2023 om 02:39:

[..]

ja dat herken ik helemaal. Wij hebben samen longcovid neem ik aan, en ik voel me ook erg eenzaam. In mijn naaste omgeving heb ik bijna niemand meer over door het onbegrip. en ik voel me te ziek om er wat dan ook aan te doen, zelfs nieuwe contacten maken lukt niet door de ziekte

Dat is klote 🫂

Hier wel veel begrip gelukkig, maar ik slaap al maanden zo slecht dat ik op mijn 0punt zit en elk sociaal contact me uitput, terwijl ik het zo nodig heb

Maar die uitputting ontregelt mijn nachten dan weer nog verder en niks helpt

Wat zijn mensen met een ochtendhumeur toch ongezellig. 
 Wij hebben een echtpaar te gast in het vakantiehuis.  Hij zegt boe noch bah, zelfs 'goedemorgen'  kan er nauwelijks af.

mijn headset is nu echt overleden

Waarom blijft sociaal contact zo moeilijk lopen zelfs na 41 jaar met ass? Waarom hebben neurotypische mensen het zo moeilijk met rechtstreekse vragen? Kan me beter opsluiten en elk sociaal contact afwijzen. 

aan de visite buiten. Onderbuurman is jarig en heeft de hele dag visite. Ik heb mijn raam maar dichtgedaan en de ventilator aangezet. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2023 om 15:25

in een kledingwinkel was het volop opruiming, hele wand vol met kleding met 70% korting. Dure merken, dus leuk om er even in om te sneupen. Had ik een prachtig mooi vest en een zwart jurkje gevonden. Gepast, met het personeel erbij, allemaal complimenten. Dus ik wilde beide meenemen. Dame van de winkel had het al netjes opgevouwen, aangeslagen op de kassa en toen zei ze: Oh ja, deze items zijn niet afgeprijsd hoor. Dus ik: Euh, dat hing daar op dat rek, is allemaal opruiming toch? Nee, deze niet, zie zit geen salekaartje op en ja, ik kon dit niet kwijt in de andere rekken. Echt, bozer krijg je mij niet he. Er was meer dan genoeg ruimte in de winkel, en je zegt het helemaal op het einde. Niet meegenomen, want waren dure items (denk aan vest van 120 euro, met korting was ie 36 euro geweest). 

Lollypopje schreef op 19-08-2023 om 06:37:

[..]

Dat is klote 🫂

Hier wel veel begrip gelukkig, maar ik slaap al maanden zo slecht dat ik op mijn 0punt zit en elk sociaal contact me uitput, terwijl ik het zo nodig heb

Maar die uitputting ontregelt mijn nachten dan weer nog verder en niks helpt

vreselijk dat je zo slecht slaapt. Ik gebruik amitriptyline voor de zenuwpijn, wat ik al heel lang heb, maar dat helpt ook om beter te slapen. Soms krijgen longcovid patienten het ook voorgeschreven, het kalmeert het zenuwstelsel.

En ja, herkenbaar dat alle sociale contacten uitputten. Als ik eens een praatje maak met iemand, dan ben ik vaak daarna ook helemaal op. Praten is moeilijk, maar naar iemand luisteren is nog moeilijker

lavande! schreef op 19-08-2023 om 15:41:

[..]

vreselijk dat je zo slecht slaapt. Ik gebruik amitriptyline voor de zenuwpijn, wat ik al heel lang heb, maar dat helpt ook om beter te slapen. Soms krijgen longcovid patienten het ook voorgeschreven, het kalmeert het zenuwstelsel.

En ja, herkenbaar dat alle sociale contacten uitputten. Als ik eens een praatje maak met iemand, dan ben ik vaak daarna ook helemaal op. Praten is moeilijk, maar naar iemand luisteren is nog moeilijker

Fijn dat het jou ook daarbij helpt. Momenteel wil ik echter niet meer aan medicatie. Ik zat al aan de citalopram in de hoop dat dat mijn zenuwstelsel zou kalmeren (er gingen positieve verhalen over ssri bij long covid), maar ik ging er alleen maar door achteruit. Helaas heeft het afkicken er vervolgens voor gezorgd dat het nog slechter ging en mijn slaap weer totaal ontregelde Waardoor ik nu uiteindelijk slechter ben dan dat ik ooit eerder geweest ben met long covid. Al zal het rouwproces dat door dit alles los kwam ook zeker niet geholpen hebben hoor.

@Friezinnetje, ik ben het helemaal met je eens.   Dat is een flauwe streek.  Ik zou nooit meer naar die winkel gaan...!

Ben klaar met alle  weg afsluitingen   

Aan mensen verderop die pakketjes bestellen en thuis laten bezorgen terwijl ze langdurig op vakantie zijn.  Al mijn buren hebben al een keer een zomer met een pakket voor die mensen in huis gezeten.  Ik heb vandaag het pakket waarmee de bezorger aan mijn deur stond geweigerd. Bleek dat de bezorger wel in de mail heeft gezet dat het pakket bij mij bezorgd is. Staat de zoon die voor de planten zorgt net aan mijn deur om het pakket te halen dat ik dus niet heb. 

Friezinnetje schreef op 19-08-2023 om 15:25:

in een kledingwinkel was het volop opruiming, hele wand vol met kleding met 70% korting. Dure merken, dus leuk om er even in om te sneupen. Had ik een prachtig mooi vest en een zwart jurkje gevonden. Gepast, met het personeel erbij, allemaal complimenten. Dus ik wilde beide meenemen. Dame van de winkel had het al netjes opgevouwen, aangeslagen op de kassa en toen zei ze: Oh ja, deze items zijn niet afgeprijsd hoor. Dus ik: Euh, dat hing daar op dat rek, is allemaal opruiming toch? Nee, deze niet, zie zit geen salekaartje op en ja, ik kon dit niet kwijt in de andere rekken. Echt, bozer krijg je mij niet he. Er was meer dan genoeg ruimte in de winkel, en je zegt het helemaal op het einde. Niet meegenomen, want waren dure items (denk aan vest van 120 euro, met korting was ie 36 euro geweest).

Daar zou ik ook pissig van worden. Een goede reden om die winkel voortaan te mijden.

Ik ben naar een feestje geweest waar ik alleen gestaan heb, op mijn nette schoenen. Ik heb nu al een zere rug en voeten terwijl geen mens mijn schoenen heeft gezien, daar was het veel te druk voor. Had ik mijn net mijn wat minder nette maar toch leuke schoenen aan gehad had het minder zeer gedaan.

Hoor net een brandalarm afgaan in het appartementencomplex waar ik woon. Op zoek  gegaan waar het vandaan kwam. Ik ga op het geluid af en ruik het ook, ren via het trappenhuis naar de galerij waar het vandaan moet komen. Bij verschillende mensen aangebeld en gevonden, iemand was vergeten dat hij iets in de oven had staan. Mijn hele huis stinkt, maar blij dat het goed is afgelopen.

Mijn ergernis vergeet ik, de kijkers.... naar boven staan te kijken  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.