Huiskamer
Lollypopje
18-08-2023 om 16:02
Bailey26 schreef op 18-08-2023 om 15:41:
[..]
Lastig, eenzaamheid is kut
.
Is het minder als je bijvoorbeeld via pb kletst met iemand? Of via een spelletje ofzo die op eigen tempo kan?
Nee helaas niet. Het zit vooral in het typen en het nadenken. Het is echt bizar hoeveel energie communicatie kan kosten 😒
Dankjulliewel 😊
Bakblik
18-08-2023 om 17:41
Treurniet schreef op 18-08-2023 om 16:00:
Pff wat duurt deze schoolvakantie weer eindeloos.
Tja, die vakantie wordt niet korter door het hier 3x in de week te benoemen. Als je wilt dat er wat verandert moet je op de barricaden. Heb je gelijk wat nuttig tijdverdrijf om je niet zo te hoeven ergeren😉
oudmaarnognietkoud
18-08-2023 om 17:52
ToetieToover schreef op 18-08-2023 om 09:23:
Ergernis aan de kat, die op mijn pas geverfde houten paneel was gesprongen en dus kwam ik frisgedoucht beneden in mijn jurk en kon ik de kattenpootjes onder de kraan gaan afspoelen. Maine Coon kruising vindt dat leuk, dus die petste nog even extra naar de kraan. Lekker spetteren. Enfin, keuken weer gedroogd. En schilderwerk hersteld. En nu kan ik ook nog eens alle losgelaten haren van de kat van me af te plukken, want ik had net bodylotion gesmeerd.
![]()
En toch houd je van hem/haar, toch?
oudmaarnognietkoud
18-08-2023 om 17:55
Lollypopje schreef op 18-08-2023 om 14:41:
Mezelf.
Te veel aan het forummen, hier en op andere plekken, terwijl ik voel dat het me te veel energie kost (vooral het reageren).
Nu ik dit type besef ik me dat ik dat doe omdat ik me eenzaam voel en behoefte heb aan verbinding. Pffff en dan erger ik me ook gewoon even extra aan mijn ziekte en dat ik niks kan en dat zelfs wat ik mentaal nodig heb eigenlijk niet gaat omdat het me te veel uitput 😞
Dat is ook ergerlijk maar probeer ook liever naar jezelf te kijken.
oudmaarnognietkoud
18-08-2023 om 17:59
SuzyQFive schreef op 18-08-2023 om 14:53:
Rokende mensen in de speeltuin hierachter… incl een figuur die zo voor Onslow door kan gaan 🤣
In het Engels noemen ze zo een wit mouwloos Hemahemd een
"wife beater"... ik heb beeld
ToetieToover
18-08-2023 om 17:59
oudmaarnognietkoud schreef op 18-08-2023 om 17:52:
[..]
En toch houd je van hem/haar, toch?
Yep, het is mijn favoriet. Never a dull moment met die extraverte avonturier. Net wachtte hij netjes tot ik wakker was (op de bank in slaap gevallen, oeps) voordat hij op me ging springen om even lekker te komen knuffelen en spinnen. En me een opgewekte ‘mmmwèh’ toe te wensen met twee knipogen.
Treurniet
18-08-2023 om 19:02
Bakblik schreef op 18-08-2023 om 17:41:
[..]
Tja, die vakantie wordt niet korter door het hier 3x in de week te benoemen. Als je wilt dat er wat verandert moet je op de barricaden. Heb je gelijk wat nuttig tijdverdrijf om je niet zo te hoeven ergeren😉
Misschien is dat niet zo makkelijk als dat jij nu beschrijft.
ToetieToover
18-08-2023 om 19:45
Treurniet schreef op 18-08-2023 om 19:02:
[..]
Inderdaad en dit is het ergernissen topic, hier kom je niet voor oplossingsopties maar voor medeleven. Hierbij alvast wat van mij:
Bakblik
18-08-2023 om 19:55
Treurniet schreef op 18-08-2023 om 19:02:
[..]
Sinds ik "uit de kleine kinderen ben" vind ik het ook ergerlijk om ze tegen te komen tijdens mijn uur banen trekken, mijn rondje (super) markt én op het speelterrein schuin tegenover mijn huis.
Mijn huis kan ik niet oppakken en verplaatsen maar de andere twee situaties kan ik vermijden. Ik lig dus om 7.15 in het zwembad en sta om 8.15 op de markt. De ervaring leert dat het dan niet zo druk is met gillende kinderen.
Ik ga niet op de barricaden maar pas mijn gedrag aan voor de periode van de zomervakantie. Scheelt toch wat ergernis.
Treurniet
18-08-2023 om 20:53
ToetieToover schreef op 18-08-2023 om 19:45:
[..]
Inderdaad en dit is het ergernissen topic, hier kom je niet voor oplossingsopties maar voor medeleven. Hierbij alvast wat van mij:
![]()
Dankjewel 🙂
lavande!
19-08-2023 om 02:39
Lollypopje schreef op 18-08-2023 om 14:41:
Mezelf.
Te veel aan het forummen, hier en op andere plekken, terwijl ik voel dat het me te veel energie kost (vooral het reageren).
Nu ik dit type besef ik me dat ik dat doe omdat ik me eenzaam voel en behoefte heb aan verbinding. Pffff en dan erger ik me ook gewoon even extra aan mijn ziekte en dat ik niks kan en dat zelfs wat ik mentaal nodig heb eigenlijk niet gaat omdat het me te veel uitput 😞
ja dat herken ik helemaal. Wij hebben samen longcovid neem ik aan, en ik voel me ook erg eenzaam. In mijn naaste omgeving heb ik bijna niemand meer over door het onbegrip. en ik voel me te ziek om er wat dan ook aan te doen, zelfs nieuwe contacten maken lukt niet door de ziekte
Evaluna
19-08-2023 om 04:13
Ik lig wakker met hoofdpijn. En lig te malen over dingen die ik heel moeilijk maak, grote kans dat ze bij daglicht een stuk beter te behappen zijn, maar kom er niet uit.
Hopelijk werkt de paracetamol snel en voel ik me morgen weer beter.
oudmaarnognietkoud
19-08-2023 om 04:55
Evaluna schreef op 19-08-2023 om 04:13:
Ik lig wakker met hoofdpijn. En lig te malen over dingen die ik heel moeilijk maak, grote kans dat ze bij daglicht een stuk beter te behappen zijn, maar kom er niet uit.
Hopelijk werkt de paracetamol snel en voel ik me morgen weer beter.
Herkenbaar, gelukkig niet met hoofdpijn maar dag/nachtritme is ernstig in de war