Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 03-08-2023 om 20:39:

[..]

Ik heb 3 adressen waarvan er 6 weken geen hulp is geweest voordat ik kwam. Het is echt erg.. maar ik merk wel dat ik erg word gewaardeerd. Daarom doe ik dit werk ook zo graag.

Ik hoop dat ik iemand als jou ga krijgen 😊

Treurniet schreef op 03-08-2023 om 19:01:

Het is hier stofzuigen, afwassen en de wc/wasbak poetsen, daar blijft het vaak wel bij.

Mijn overbuurvrouw had ook huishoudelijke hulp, maar ze vond het geleverde werk zeer matig..

Nu heeft ze een steelstofzuiger gekocht en doet ze alles weer zelf.

Ik zou al blij zijn met matig, alles beter dan nu 😂 Zolang die maar niet de hele tijd tegen me wil lullen

Lollypopje schreef op 04-08-2023 om 07:28:

[..]

[..]

Ik zou al blij zijn met matig, alles beter dan nu 😂 Zolang die maar niet de hele tijd tegen me wil lullen

Aah 😊

Lollypopje schreef op 04-08-2023 om 07:28:

[..]

[..]

Ik weet niet of het misschien een optie is om een “gewone” werkster te nemen totdat je aan de beurt bent voor thuishulp? Ik zie regelmatig mensen die iemand vragen voor 3 uur per week. Ik weet alleen niet wat dat kost en of dat voor jou te behappen is qua energie en qua kosten. 

Netherfield schreef op 04-08-2023 om 09:56:

[..]

Ik weet niet of het misschien een optie is om een “gewone” werkster te nemen totdat je aan de beurt bent voor thuishulp? Ik zie regelmatig mensen die iemand vragen voor 3 uur per week. Ik weet alleen niet wat dat kost en of dat voor jou te behappen is qua energie en qua kosten.

Tijdelijk zou ik het wel kunnen betalen, maar ik heb momenteel niet eens de energie om iemand te zoeken laat staan wegwijs te maken in mijn huis en wat er moet. Al is het antwoord op dat laatste gewoon "vrijwel alles" 😂

Dus ik wacht gewoon even af, die paar maanden meer of minder maken ook niet veel uit

Lollypopje schreef op 04-08-2023 om 10:00:

[..]

Tijdelijk zou ik het wel kunnen betalen, maar ik heb momenteel niet eens de energie om iemand te zoeken laat staan wegwijs te maken in mijn huis en wat er moet. Al is het antwoord op dat laatste gewoon "vrijwel alles" 😂

Dus ik wacht gewoon even af, die paar maanden meer of minder maken ook niet veel uit

Ik hoop dat je een ervaren hulp krijgt! Tot nu toe krijg ik (meestal) jonge mensen die ik zelf moet begeleiden... en dan bedoel ik bijvoorbeeld voorkomen dat ze met hetzelfde doekje alles schoonmaken. Tot nu toe levert het mij meer stress op dan verwacht en er moet echt iets veranderen wil ik hier mee door gaan.

Yumi schreef op 04-08-2023 om 11:03:

[..]

Ik hoop dat je een ervaren hulp krijgt! Tot nu toe krijg ik (meestal) jonge mensen die ik zelf moet begeleiden... en dan bedoel ik bijvoorbeeld voorkomen dat ze met hetzelfde doekje alles schoonmaken. Tot nu toe levert het mij meer stress op dan verwacht en er moet echt iets veranderen wil ik hier mee door gaan.

Pfffff daar zou ik echt de energie niet voor hebben. Als ik iemand de hele tijd moet begeleiden, dan hoeft het niet, want dan loop ik harder leeg dan op een uurtje visite. Dan wordt er maar niet schoongemaakt en mag visite helpen bij het hoogstnoodzakelijke.

Dus ik snap je helemaal

Aan man
Die moppert dat er her en der zoveel spullen staan 
Ja, dat weet ik, misschien tijd dat je je eigen zooi eens opruimt op de plek waar het hoort, in plaats van het te laten slingeren in huis 
Nee, dat doet hij niet, is volgens hem mijn spul
Tja, als ik alles netjes opruim, kwakt hij op elke vrij gekomen plek wat neer, dus nee, ik ruim niet alles op, heb er ook even geen zin in op die manier 

Alweer een doorbraakbloeding en niet vooruit te branden. Dik uur geslapen vanmiddag, hoop dat ik vanavond nog kan slapen dan    

Aan de "buren" waarmee we de brandgang achter het huis delen.  Die geloven denk ik echt dat er kaboutertjes bestaan. In voorjaar en zomer zijn wij altijd degenen die "even" met de schoffel het onkruid lossteken en in onze bak vegen. Man heeft dit voorjaar het hele pad opgehoogd,  niemand die het merkt. 
Nu zijn we terug van 2 weken vakantie met "groeizaam" weer,  staat het onkruid en halve meter hoog.  Niemand die dat eens weghaalt. Man is vandaag zelf maar weer aan de slag geweest,  het ziet er weer keurig uit. 

Bakblik schreef op 04-08-2023 om 17:08:

Aan de "buren" waarmee we de brandgang achter het huis delen. Die geloven denk ik echt dat er kaboutertjes bestaan. In voorjaar en zomer zijn wij altijd degenen die "even" met de schoffel het onkruid lossteken en in onze bak vegen. Man heeft dit voorjaar het hele pad opgehoogd, niemand die het merkt.
Nu zijn we terug van 2 weken vakantie met "groeizaam" weer, staat het onkruid en halve meter hoog. Niemand die dat eens weghaalt. Man is vandaag zelf maar weer aan de slag geweest, het ziet er weer keurig uit.

Bakblik, misschien moeten we "onze" buren een woning naast elkaar geven.... die van mij geloven ook in kabouters 

Veel mensen weten niet dat je de brandgang achter je huis zelf moet onderhouden, Die denken dat het een taak van de gemeente is. Ik was onkruid aan jet weg halen en mijn nieuwe buurvrouw verklaarde mij voor gek, Ik doe mijn eigen stuk en ga het bij haar niet weg halen hoewel ik me er wel aan erger als ik langs achter loop.

Haha ik ben zo'n buur. Don't care about onkruid. 

Dat dacht ik ook, dat je zelf de brandgang dient bij te houden, maar ik heb toch op een gegeven moment een wagentje van de gemeente het onkruid zien wegbranden. Zo nu en dan halen we het een keer extra weg, maar onze gemeente dus ook.

Toen wij hier bijna 28 jaar geleden kwamen wonen waren wij de jongsten een alle buren deden netjes hun eigen stuk.  Op 2 andere huizen na is alles al een of meerdere keren van eigenaar gewisseld een al die nieuwe mensen doen dus niks terwijl ze het wel zouden moeten zien.  Iedereen moet er met fietsen en afvalbakken doorheen. 
Die de makelaar wordt je verteld dat het je eigen verantwoordelijkheid is. 

Jemig, kan me zo ergeren aan mijn moeder.
Ik werk 2 dagen, kinderen mochten wel komen logeren een keer. En als ze alleen zaten mochten ze ook wel komen. Dagje weg besproken, ja, leuk.
Belt ze net, apenheul is toch niks aan voor de kinderen, de dierentuin is ook niets aan, andere dierentuin  is te ver weg. Nee hoor, ze gingen wel even een boodschap met ze doen ofzo.... En mijn zus wilde ook nog een dagje uit.
Kortom ze heeft er helemaal geen zin in. Flauw, want als ik meega dan is het wel leuk allemaal. Logeren reageert ze ook altijd op van prima, je hebt geen last van ze. Ze doet ook niks met ze.
Jammer, ze doet alsof het allemaal geweldig is, vertelt dat ook aan iedereen maar de werkelijkheid is dat kinderen haar eigen leven alleen maar verstoren.
Daarbij, ik had eigenlijk wel op haar gerekend als zijnde oppas, of in ieder geval dat ze thuis is. De eerste week vond ze het zelf hoog tijd om een week weg te gaan in de stromende regen op een camping. Volgende week begint ze nu dus ook af te houden, want druk en nog een dag uit met mijn zus. Pffff stomme lui. Heb het gesprek afgekapt en ga morgen wel op de koffie, misschien meer toegang dan even via de telefoon.
Ergenis ten top.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.