Huiskamer
Herfstappeltaart
03-08-2023 om 12:51
Yumi schreef op 03-08-2023 om 12:50:
Vanmorgen een appje, wil vanmiddag langs komen ben je thuis? Mijn antwoord, leuk hoe laat? Bericht is niet gelezen, geen antwoord 😠Ik vind dat zo raar...
Daar baal ik ook altijd van. Een vraag stellen over de app en dan niet meer reageren op het antwoord, of het antwoord überhaupt niet lezen. Ik ken ook een paar mensen die zo doen.
Yumi
03-08-2023 om 13:07
Herfstappeltaart schreef op 03-08-2023 om 12:51:
[..]
Daar baal ik ook altijd van. Een vraag stellen over de app en dan niet meer reageren op het antwoord, of het antwoord überhaupt niet lezen. Ik ken ook een paar mensen die zo doen.
Zijn inderdaad altijd dezelfde die dit doen. Zodra het droog is ga ik er gewoon nog even uit, ga niet de hele middag thuis zitten... klaar mee.
noas_1993
03-08-2023 om 13:13
Herfstappeltaart schreef op 03-08-2023 om 12:50:
[..]
Maar zij heeft misschien die twee uur salaris wèl nodig.
Stel dat ze 1 uur of misschien 1,5 uur bezig is, en niemand zegt er wat over. Dan is er toch niks aan de hand lijkt me?
Volgende keer denk ik in elk geval 2 keer na voor ik vervanging accepteer. Tenzij het een aantal weken duurt
Wieder
03-08-2023 om 13:19
noas_1993 schreef op 03-08-2023 om 12:45:
Mijn vaste schoonmaakster heeft vakantie en nu heb ik vervanging.
Ze vraagt netjes wat ze kan doen, maar als ik aangeef dat ik de keuken van de week al heb gedaan gaat ze afwassen..
Ga weg, ik hoef je hier geen 2 uur!
Over 2 weken komst mijn vaste weer terug, dus ik had net zo goed kunnen zeggen dat deze afspraak me niet uitkwam.
Misschien volgende keer antwoord geven op haar vraag. Ze vroeg wat ze kon doen en jij vertelt haar wat ze niet hoeft te doen. Duidelijk zijn in wat je wil helpt enorm.
Treurniet
03-08-2023 om 13:37
[..]
Of andersom ; je appt iemand een uitnodiging en hebt na een week nog helemaal geen reactie. En dat is niet de eerste keer.
Evaluna
03-08-2023 om 15:44
Ze vraagt netjes wat ze kan doen, maar als ik aangeef dat ik de keuken van de week al heb gedaan gaat ze afwassen..
Over 2 weken komst mijn vaste weer terug, dus ik had net zo goed kunnen zeggen dat deze afspraak me niet uitkwam.
Afwassen is een hele gangbare taak hoor voor hulp in de huishouding. Meestal vraag ik het even, maar ik doe het vaak.
Verder duidelijk aangeven wat je wel wilt inderdaad, kan je de badkamer een grote beurt geven / graag alleen de huiskamer (dan weet ik dat het grondig moet als ik 1 1/2 uur de tijd heb)
En biedt haar koffie aan, ga even kletsen of 15 minuutjes eerder naar huis kraait ook geen haan naar als je vind dat het klaar is.
Mama-Inge
03-08-2023 om 16:14
Mama-Inge schreef op 02-08-2023 om 15:03:
Dat de stroom er vanmorgen weer eens uit geklapt is.
We weten dat het in de bijkeuken zit.
Maar elke keer als er iemand bij komt kijken, kunnen ze niets vinden.
Kan zo weer een tijd goed gaan en dan ineens weer mis
Net terug gebeld door de woningbouw, volgens hun is (en was het de vorige keer ook) overbelasting. Nou, nee, de vorige keer was 's nachts om half 4 en alleen de vriezer en koelkast staan daar aan. De elektricien zei dat het kon dat er wat vocht bij gekomen was (heel reëel omdat de regen toen met bakken uit de lucht kwam)
En gisteren ook alleen maar de diepvries en de koelkast daar aan, zoals altijd en de kinderen zaten in de kamer tv te kijken, dus waar komt dan die overbelasting vandaan??? En ook gisteren regende het behoorlijk en was de buitenmuur (waar het stopcontact van de diepvries en koelkast zit) kleddernat, net als de vorige keer.
Misschien word het tijd dat ze daar eens naar gaan kijken, de elektricien die de vorige keer is geweest, heeft ook alleen maar even in de meterkast gekeken en niet eens in de bijkeuken waar het probleem zit
Dolfje
03-08-2023 om 16:20
[..]
Ik ook
SuzyQFive
03-08-2023 om 17:18
Hier had ik netjes doorgegeven wanneer onze vakantie is, planden ze vervanging in die week 🤦🏼♀️. En dat hoorde ik een dag voor mijn hulp vakantie had.
Yumi
03-08-2023 om 17:34
SuzyQFive schreef op 03-08-2023 om 17:18:
[..]
Hier had ik netjes doorgegeven wanneer onze vakantie is, planden ze vervanging in die week 🤦🏼♀️. En dat hoorde ik een dag voor mijn hulp vakantie had.
Ik ga al 5 maanden van tijdelijke hulp naar een andere tijdelijke.....blijkbaar kunnen ze geen personeel krijgen/houden.
Vind het ook super irritant dat ik op het laatste moment hoor dat er iemand komt, en de keuze krijg eventuele afspraken af te zeggen of niets.
Naast iedere keer een ander gezicht weet ik niet wanneer, hoeveel uur en/of er iemand komt, nu alweer 3 weken geen hulp.
Heb aangeven dat als het in september nog niet gelukt is om mij een vaste hulp te geven, dat ik een andere thuiszorgorganisatie ga inschakelen.
Broodjebrie
03-08-2023 om 17:45
Yumi schreef op 03-08-2023 om 17:34:
[..]
Ik ga al 5 maanden van tijdelijke hulp naar een andere tijdelijke.....blijkbaar kunnen ze geen personeel krijgen/houden.
Vind het ook super irritant dat ik op het laatste moment hoor dat er iemand komt, en de keuze krijg eventuele afspraken af te zeggen of niets.
Naast iedere keer een ander gezicht weet ik niet wanneer, hoeveel uur en/of er iemand komt, nu alweer 3 weken geen hulp.Heb aangeven dat als het in september nog niet gelukt is om mij een vaste hulp te geven, dat ik een andere thuiszorgorganisatie ga inschakelen.
Het is echt een drama in de thuiszorg. Ik werk zelf als thuishulp, er is veel personeel tekort.
SuzyQFive
03-08-2023 om 17:56
Yumi schreef op 03-08-2023 om 17:34:
[..]
Naast iedere keer een ander gezicht weet ik niet wanneer, hoeveel uur en/of er iemand komt, nu alweer 3 weken geen hulp.Heb aangeven dat als het in september nog niet gelukt is om mij een vaste hulp te geven, dat ik een andere thuiszorgorganisatie ga inschakelen.
Ja, zo ging het hier ook bij tijd en wijlen. Maar hier in Groningen heeft de gemeente vorig jaar besloten de aanbesteding per gebiedsdeel aan een vaste thuiszorgorganisatie te geven. Dus ik zit eraan vast of ik moet overgaan op een pgb. Hierdoor moest ik mijn vaste hulp die hier twee jaar was afzeggen (ze mocht mee naar de nieuwe maar dat wilde ze zelf niet). De vorige organisatie had zijn invallers in de vakantie beter op orde.
Yumi
03-08-2023 om 18:10
Broodjebrie schreef op 03-08-2023 om 17:45:
[..]
Het is echt een drama in de thuiszorg. Ik werk zelf als thuishulp, er is veel personeel tekort.
Dat hoor ik hier ook, toen ik aangaf over te stappen.... zei de medewerkster, als je maar niet denkt dat het ergens anders beter is.
Yumi
03-08-2023 om 18:25
SuzyQFive schreef op 03-08-2023 om 17:56:
[..]
Ja, zo ging het hier ook bij tijd en wijlen. Maar hier in Groningen heeft de gemeente vorig jaar besloten de aanbesteding per gebiedsdeel aan een vaste thuiszorgorganisatie te geven. Dus ik zit eraan vast of ik moet overgaan op een pgb. Hierdoor moest ik mijn vaste hulp die hier twee jaar was afzeggen (ze mocht mee naar de nieuwe maar dat wilde ze zelf niet). De vorige organisatie had zijn invallers in de vakantie beter op orde.
Jammer dat je de vast hulp moest afzeggen! Ik weet dat de Gemeente hier met meerdere organisaties werkt, maar of het daardoor beter is?
Wat ik niet begrijp is dat ze het werk wel aannemen, terwijl ze er geen personeel voor hebben. De afgelopen 5 maanden heb ik minder dan de helft aan uren hulp gehad dan afgesproken.
Denk dat ik maar voor mezelf begin, wel incasseren niet leveren
Broodjebrie
03-08-2023 om 18:48
Yumi schreef op 03-08-2023 om 18:10:
[..]
Dat hoor ik hier ook, toen ik aangaf over te stappen.... zei de medewerkster, als je maar niet denkt dat het ergens anders beter is.
Hmm dat weet ik niet. In het team waar ik werk zijn 2 langdurige zieken en 1 met pensioen. En het is nu nog vakantietijd.. maar misschien zijn er bij jou meer organisaties in de buurt?