Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 18:04:

[..]

Burgers? Is dat iets wat in dialect veel gebruikt wordt of ben je van adel?

Van adel zijn lijkt me vrij vervelend....

Stedelingen dan...  Of iedereen. http://stichtinghistorieanderen.nl/2021/02/01/boeren-burgers-en-buitenlui-een-veranderend-dorp/

Friezinnetje schreef op 23-07-2023 om 14:24:

net even zwemmen gekeken en dan is er een zwemmer die geïnterviewd wordt en in een minuut tijd 4 keer 'kut' zegt.

Dat zeg ik helaas ook regelmatig. En daar ben ik niet blij mee. Een vriendin zegt K , dat vind ik dan beter😀

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-07-2023 om 18:48

Treurniet schreef op 23-07-2023 om 18:37:

[..]

Dat zeg ik helaas ook regelmatig. En daar ben ik niet blij mee. Een vriendin zegt K , dat vind ik dan beter😀

ik zeg het ook wel eens een keertje, maar 4 keer in een minuut vind ik echt overdreven. 

Treurniet schreef op 23-07-2023 om 11:59:

[..]

Paar teentjes knoflook in de aarde?

Dank ga het straks proberen heb vanmorgen wat kaneel erdoorheen gedaan  

Evaluna schreef op 23-07-2023 om 12:03:

[..]

Ik heb eens aaltjes gekocht voor de rouwvliegjes, dat hielp goed.

Ga ik opzoeken  👍🏽

Treurniet schreef op 23-07-2023 om 18:37:

[..]

Ik heb mezelf aangeleerd om curry te zeggen. Klinkt wat vriendelijker haha. 

Beetje een luxeprobleem… maar ik heb hulp gehad bij spullen inpakken voordat de schilder kwam. Maar diegene is meer van het ‘ruimtelijk inpakken’ oftewel hoe krijg ik zoveel mogelijk in een doos. Waar ik meer ben van het categoriseren + opschrijven. 
En nu ben ik iets kwijt… Normaal was het hier wel rommelig maar kon ik zelf alles nog vinden. Nu dus niet 

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 18:04:

[..]

Burgers? Is dat iets wat in dialect veel gebruikt wordt of ben je van adel?

Ik dacht meteen aan het spelletje Weerwolven 

HAHA!wait..what schreef op 23-07-2023 om 20:02:

[..]

Ik dacht meteen aan het spelletje Weerwolven

Ja ik ook haha

Rogue schreef op 23-07-2023 om 19:06:

[..]

Dank ga het straks proberen heb vanmorgen wat kaneel erdoorheen gedaan

[..]

Ga ik opzoeken 👍🏽

https://www.biogroei.nl/plagen/rouwvliegjes

Vf_Watervrouw schreef op 23-07-2023 om 18:11:

[..]

Van adel zijn lijkt me vrij vervelend....

Stedelingen dan... Of iedereen. http://stichtinghistorieanderen.nl/2021/02/01/boeren-burgers-en-buitenlui-een-veranderend-dorp/

Iedereen aanduiden met ‘burgers’ doet denken aan dat je jezelf beter voelt dan ‘de rest’.  

Niet echt een ergernis maar kon het even nergens kwijt: 
Hoe kan het dat mijn vriend zo vaak een gat in zijn boksers krijgt precies onderaan? 🤷🏼‍♀️. 
Merk maakt niets uit 🤷🏼‍♀️ 

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 22:23:

[..]

Iedereen aanduiden met ‘burgers’ doet denken aan dat je jezelf beter voelt dan ‘de rest’.

Of je bent militair

Ik had op tijd kunnen gaan slapen, maar wilde nog even treintickets boeken voor ons reisje naar Londen over een paar maanden. Kwam ik erachter dat de dag ervoor reizen zoveel goedkoper was dat we van het verschil een extra nachtje hotel vlakbij St Pancras konden betalen. Wel zo relaxed. Hotelletje zoeken dus maar. Flink reviews zitten pluizen, uiteindelijk op boeken gedrukt, blijk je een creditcard nodig te hebben. Die heb ik niet. Dus nu gaat de wekker over 7 uur en heb ik nog steeds niks geboekt 

SuzyQFive schreef op 23-07-2023 om 22:23:

[..]

Of je werkt bij de politie, marechaussee of andere handhavingsdienst. 

Netherfield schreef op 24-07-2023 om 00:18:

[..]

Of je werkt bij de politie, marechaussee of andere handhavingsdienst.

Of gemeente, maar dan is het wel wat ouderwets. Daar is inwoners tegenwoordig de gangbare term.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.