Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Jammer dat ik Tineke Schouten heb opgenomen. Volgens mij niet zo leuk wat ik nu zie.

_Audrey schreef op 06-07-2023 om 15:39:

[..]

Houten planken.

Maar ik heb katten en die vangen weleens wat, dus ik vrees voor een dode muis ofzo 🤢

He jakkie

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 19:44:

Dat ik toeslagen moet terugbetalen en dat dat meer is dan ik netto met dat kleine beetje werken naast mijn WIA verdiend heb. En betaald werk dus totaal niet loont…

Ach Suzy wat rot!! Ik heb dat ook wel eens gehad en zet sindsdien ook altijd handmatig mijn te verwachten loon hoger dan ik denk dat het word. Werken loont helaas niet altijd en ik heb liever maandelijks minder geld en een betaling van de belastingdienst dan dat ik moet bijbetalen. Ik vind dit zo'n vreselijk oneerlijk systeem. 

stokstaart schreef op 06-07-2023 om 20:50:

[..]

Ach Suzy wat rot!! Ik heb dat ook wel eens gehad en zet sindsdien ook altijd handmatig mijn te verwachten loon hoger dan ik denk dat het word. Werken loont helaas niet altijd en ik heb liever maandelijks minder geld en een betaling van de belastingdienst dan dat ik moet bijbetalen. Ik vind dit zo'n vreselijk oneerlijk systeem.

Dat is een handig idee.

@Suzy: maar heb je dan eerder teveel aan toeslagen ontvangen dat je moet terugbetalen?
Of moet je altijd inleveren?
Sowieso rot voor je trouwens 🌸, werken zou inderdaad juist beloond moeten worden!

alle storm foto's/filmpjes op de socials... alsof we voor het eerst een storm hebben meegemaakt.. 

Loulou39 schreef op 06-07-2023 om 21:12:

@Suzy: maar heb je dan eerder teveel aan toeslagen ontvangen dat je moet terugbetalen?
Of moet je altijd inleveren?

Sowieso rot voor je trouwens 🌸, werken zou inderdaad juist beloond moeten worden!

Je hoeft alleen terug te betalen, als je teveel hebt ontvangen. Als je altijd moet inleveren, geef je een te laag inkomen op. Elke verandering direct doorgeven op toeslagen.nl. Meer uren werken, eerst een proefberekening maken... 

Vind het ook vervelend voor je Suzy. Kan het mede te maken hebben met de huurverlaging per 1 juli?  Hoorde van een vriendin dat die voor haar niet goed uitpakte en ze er uiteindelijk op inleverde.

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 21:07:

[..]

Dat is een handig idee.

Doe ik ook altijd. Bij elke loonsverhoging denk ik eerst joepie en dan, o shit jaarinkomen uitrekenen voor toeslagen. 

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 19:55:

[..]

Leuk werk is ook wat waard lijkt me.

Het was maar matig leuk, was nakijkwerk, niet heel leuk en vooral veel tijdsdruk. Dat trok ik dus ook niet dus al gestopt weer.

Ik verdien meer met mijn vrijwilligersvergoeding. 

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 21:07:

[..]

Dat is een handig idee.

Ik zet altijd mijn inkomen hoger in maar het is gewoon krom als een hoepel. Want van wat ik verdien met dat beetje werk moet ik 70% bij UWV inleveren en de rest mag ik houden (logisch). Komt netto neer op zo’n €500 op jaarbasis. Maar moet daardoor dus nu bijna 2x dat bedrag terugbetalen voor zorgtoeslag en kgb. Want ook de hra is door mijn wia veel lager maar mijn zorgkosten veel hoger… 

Yumi schreef op 06-07-2023 om 22:11:

[..]

Je hoeft alleen terug te betalen, als je teveel hebt ontvangen. Als je altijd moet inleveren, geef je een te laag inkomen op. Elke verandering direct doorgeven op toeslagen.nl. Meer uren werken, eerst een proefberekening maken...

Vind het ook vervelend voor je Suzy. Kan het mede te maken hebben met de huurverlaging per 1 juli? Hoorde van een vriendin dat die voor haar niet goed uitpakte en ze er uiteindelijk op inleverde.

Ik heb een koopwoning  

Daarom wilde ook nog binnen mijn vermogens wat bijverdienen, omdat ik door de inkomensval door ziekte nu geen spaarpotje kon opbouwen voor reparaties van het huis.  Met een huurwoning zou ik heel veel meer overhouden want niet alleen huurtoeslag maar ook veel minder belastingen en goedkopere verzekeringen. Maar goed, soit. 

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 22:46:

[..]

Ik zet altijd mijn inkomen hoger in maar het is gewoon krom als een hoepel. Want van wat ik verdien met dat beetje werk moet ik 70% bij UWV inleveren en de rest mag ik houden (logisch). Komt netto neer op zo’n €500 op jaarbasis. Maar moet daardoor dus nu bijna 2x dat bedrag terugbetalen voor zorgtoeslag en kgb. Want ook de hra is door mijn wia veel lager maar mijn zorgkosten veel hoger…

Wat is hra?

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 19:44:

Dat ik toeslagen moet terugbetalen en dat dat meer is dan ik netto met dat kleine beetje werken naast mijn WIA verdiend heb. En betaald werk dus totaal niet loont…

Dat heb ik ook eens gehad. Hard gewerkt en ik had zelf eea berekend maar had 1 ding niet meegenomen kennelijk en moest 1500 euro terugbetalen. 

Ben er goed ziek van geweest. Wat door de omgeving niet zo goed begrepen werd, maar voor de een is 1500 euro veel moeilijker op te hoesten dan voor de ander.

Vandaag geërgerd aan mezelf: Heb me niet ingesmeerd en had niet door dat he   toch best hard ging met het zonnetje. Nu beetje verbrand. 

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 22:50:

[..]

Ik heb een koopwoning

Daarom wilde ook nog binnen mijn vermogens wat bijverdienen, omdat ik door de inkomensval door ziekte nu geen spaarpotje kon opbouwen voor reparaties van het huis. Met een huurwoning zou ik heel veel meer overhouden want niet alleen huurtoeslag maar ook veel minder belastingen en goedkopere verzekeringen. Maar goed, soit.

Dan gaat die huurtoeslag niet op Maar wel belangrijk om veranderingen in inkomen door te geven, voor de andere toeslagen waar je recht op hebt. Ik ben zelf ook in de Wia terechtgekomen, en kreeg een transitievergoeding. Gelukkig wist ik dat het geen extraatje was, maar dat ik het bedrag kon doorschuiven naar de Belastingdienst. 

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 22:57:

[..]

Wat is hra?

Hypotheekrente-aftrek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.