Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

_Audrey schreef op 06-07-2023 om 13:52:

Het ruikt hier alsof er ergens iets ligt te schimmelen, maar ik kan het niet vinden! Alle meubels heb ik al van zijn plek gehaald, alles opzij getrokken, gepoetst en gestofzuigd, maar nog stinkt het. Gatver, ik weet niet meer waar ik moet zoeken

Sorry open deur, dus ik begin er niet aan. 
Wat voor vloer heb je? 

Tara82 schreef op 06-07-2023 om 10:06:

Aan mijn schoonzus die haar hond niet opgevoed heeft, maar wel verwacht dat we hem opvangen als er iets met haar gebeurt. Nou doen we het met liefde en is het echt wel een lief beest, dus het is ook niet eerlijk om boos op hem te worden. Andere familie is er niet, dus veel keuze hebben we niet. Ze had met haar gezondheidsproblemen eigenlijk gewoon geen nieuwe hond moeten nemen. Ze ligt nu in het ziekenhuis en het is nog afwachten hoe lang ze moet blijven, maar ik vrees dat het in de weken gaat lopen.

Gelukkig zijn we al op vakantie geweest en is man thuis. De hond gaat na 5 minuten alleen al piepen en blaffen. Even boven de was ophangen is dus al een probleem en kleuter naar school brengen ook. Hopelijk gaat dat over een paar dagen wat beter als hij aan ons ritme is gewent. Hij trekt als een malle en kent amper het commando zit. Hij is ook gewent om in de tuin zijn behoefte te doen, omdat ze eigenlijk te weinig met hem uit gaat. We hebben dus meteen ons oude uitlaatritme weer ingesteld wat we met onze eigen hond hadden. Dus ik liep vanmorgen om kwart over 6 al buiten. Ik denk niet dat die hond ooit zo vroeg buiten is geweest.

Wat lief van jou♥️

Misschien kan je de hond in die weken nog wat bijsturen ?

Bij een kat reageer ik nooit op gepiep, anders wordt het een gewoonte 😀

_Audrey schreef op 06-07-2023 om 13:52:

Het ruikt hier alsof er ergens iets ligt te schimmelen, maar ik kan het niet vinden! Alle meubels heb ik al van zijn plek gehaald, alles opzij getrokken, gepoetst en gestofzuigd, maar nog stinkt het. Gatver, ik weet niet meer waar ik moet zoeken

Is het overal of in een bepaalde hoek? Want het kan ook zijn dat jouw schoonmaakdoekje stinkt en dat het daardoor nu overal niet zo lekker ruikt...

Moirmel schreef op 06-07-2023 om 14:21:

[..]

Sorry open deur, dus ik begin er niet aan.
Wat voor vloer heb je?

Houten planken.

Maar ik heb katten en die vangen weleens wat, dus ik vrees voor een dode muis ofzo 🤢

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 14:51:

[..]

Wat lief van jou♥️

Misschien kan je de hond in die weken nog wat bijsturen ?

Bij een kat reageer ik nooit op gepiep, anders wordt het een gewoonte 😀

We wisten al dat de hond ooit bij ons terecht zou komen voor een lange of korte periode toen ze hem in huis haalde. Daar hielden we dus ook wel rekening mee. Ook al had ze ons niks gevraagd. We snappen ook heel goed dat ze weer een hond wilde, maar verstandig is dat niet altijd.

Hij zal vast wel wat van ons oppikken. Hij is nog jong (1 jaar) en we waren natuurlijk aan onze bejaarde hond gewent en nu al bijna een jaar aan geen hond. Dus het is ook gewoon weer even wennen. Onze hond was eigenlijk ook ongeveer zo toen we hem uit het asiel haalde, maar dan zonder de verlatingsangst. Ook ongeveer dezelfde leeftijd. 

Toen man vanmorgen kleuter naar school bracht heeft hij wel de inhoud van de vuilnisbak door de keuken verspreid. Toen hij haar weer ging halen had hij de vuilnisbak hoog weg gezet en ging het verder goed. We gaan nog wel even informeren bij de buren of ze hem horen natuurlijk. Eigenlijk gaat het dus nog best wel goed. De ergenis is bij mij alweer bijna weg. Man is nog wel erg gestrest, maar die maakt zich natuurlijk ook veel zorgen om zijn zus.

Mezelf. Had een afspraak waar ik best naar uitkeek vandaag. Heb ik heel suf, mijn hardloopschoenen aangetrokken en ben gaan rennen, halverwege krijg ik een melding dat ik in 15min bij die afspraak moet zijn.  Het was nog bijna een half uur rennen naar huis. KAK.

_Audrey schreef op 06-07-2023 om 15:39:

[..]

Houten planken.

Maar ik heb katten en die vangen weleens wat, dus ik vrees voor een dode muis ofzo 🤢

Oei, een kans dat er iets onder het hout ligt te rotten? 

Dat ik toeslagen moet terugbetalen en dat dat meer is dan ik netto met dat kleine beetje werken naast mijn WIA verdiend heb. En betaald werk dus totaal niet loont… 

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 19:44:

Dat ik toeslagen moet terugbetalen en dat dat meer is dan ik netto met dat kleine beetje werken naast mijn WIA verdiend heb. En betaald werk dus totaal niet loont…

Ach nee wat is dat frustrerend zeg. Pff soms vraag je je af waarom je het doet he.

SuzyQFive schreef op 06-07-2023 om 19:44:

Leuk werk is ook wat waard lijkt me.

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 19:55:

[..]

Maar dat je moet betalen om te mogen werken, moet je werk echt wel heel leuk zijn om dat te gaan doen.

Als ik mee zou doen met een loterij en een hoofdprijs zou winnen waardoor ik niet meer zou hoeven te werken, zou ik nog wel gratis willen werken. Maar niet ervoor betalen, dan moet die hoofdprijs zo groot zijn dat ik het niet op zou kunnen krijgen. Dan zou ik een onderzoeksgroep opzetten zonder subsidie-gezeur. Maar voor gewoon werk betalen terwijl de WIA al geen vetpot is slaat toch nergens op! Tijd voor een basisinkomen.

Auwereel schreef op 06-07-2023 om 20:11:

[..]

Maar dat je moet betalen om te mogen werken, moet je werk echt wel heel leuk zijn om dat te gaan doen.

Als ik mee zou doen met een loterij en een hoofdprijs zou winnen waardoor ik niet meer zou hoeven te werken, zou ik nog wel gratis willen werken. Maar niet ervoor betalen, dan moet die hoofdprijs zo groot zijn dat ik het niet op zou kunnen krijgen. Dan zou ik een onderzoeksgroep opzetten zonder subsidie-gezeur. Maar voor gewoon werk betalen terwijl de WIA al geen vetpot is slaat toch nergens op! Tijd voor een basisinkomen.

Werk is toch meer dan alleen geld verdienen.

En Wia is meer dan bijstand meestal.

Maar als het me geld zou kosten, zou ik misschien aan stoppen denken.Als er een basisinkomen komt, denk ik dat bijna iedereen die aan gaat vragen.😀

Treurniet schreef op 06-07-2023 om 19:55:

[..]

Wel wàt, maar niet alles. Kom nou toch zeg. Ik vind echt dat Suzy van dat werken meer zou moeten overhouden hoor. Daarbij komt dat lang niet iedereen z'n werk ook z'n hobby is. De meeste mensen werken om te leven en niet andersom.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2023 om 20:30

Herfstappeltaart schreef op 06-07-2023 om 20:22:

[..]

Wel wàt, maar niet alles. Kom nou toch zeg. Ik vind echt dat Suzy van dat werken meer zou moeten overhouden hoor. Daarbij komt dat lang niet iedereen z'n werk ook z'n hobby is. De meeste mensen werken om te leven en niet andersom.

nou precies. Je gaat toch niet werk om te terug te moeten betalen? 

Friezinnetje schreef op 06-07-2023 om 20:30:

[..]

nou precies. Je gaat toch niet werk om te terug te moeten betalen?

Daarom zou ik er mee stoppen als optie overwegen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.