Huiskamer
oudmaarnognietkoud
12-06-2023 om 12:20
Yumi schreef op 12-06-2023 om 11:33:
[..]
Nee hoor je bent welkom, ik ben ook blij met het mooie weer maar ik wil ook iets langer slapen
In de slaapkamer, op het zuiden, heb ik een plafondventilator. Trekt veel minder stroom dan een airco en ik slaap daar heel lekker onder.
En overdag de gordijnen dicht uiteraard (in de slaapkamer dus)
Ergernis: kon ik vandaag lekker uitslapen maar werd ik vroeg gebeld door zoon met een vraag die best even had kunnen wachten
watertoren
12-06-2023 om 12:30
Friezinnetje schreef op 12-06-2023 om 12:16:
[..]
En daardoor krijg je dus nog warmere wijken en bij flinke hoosbuien overstromingen. Maar lekker zitten in je fiktuin.
Bij mij is alleen de voortuin helemaal betegeld. Achter heb ik wel veel groen en 2 ruime terrassen. Van overstromingen nog nooit last gehad hier gelukkig.
Auwereel
12-06-2023 om 13:05
oudmaarnognietkoud schreef op 12-06-2023 om 11:29:
[..]
Hier soortgelijks. Het is nu binnen 26.8 graden. De torenventilator staat op het laagste standje en geeft een fijn briesje.
Ik ben blij dat het eindelijk lekker weer is maar dan zit ik natuurlijk in het verkeerde topic
![]()
Oudenlekkerwarm dus
GroenTuintje
12-06-2023 om 13:23
Friezinnetje schreef op 12-06-2023 om 12:16:
[..]
En daardoor krijg je dus nog warmere wijken en bij flinke hoosbuien overstromingen. Maar lekker zitten in je fiktuin.
Idd dat dus
amarna
12-06-2023 om 14:14
Man is bouwkundige en heeft ons eigen appartement met dakterras en veel glas op het zuiden ontworpen.
Inderdaad worden huizen in ons land gebouwd om ons tegen regen en wind te beschermen.
Het aantal koude dagen is in NL veel hoger dan temperaturen boven de 25 graden.
Met een goede ventilator in woonkamer op het zuiden en plafondventilator in slaapkamer op het oosten is het hier prima uit te houden.
Voordeel is dat we heel lage stookkosten hebben. Als de zon schijnt bij koud weer geen verwarming nodig.
SombraOnline
12-06-2023 om 17:10
Mijn ouders hebben (helaas) een bijna compleet betegelde tuin aan laten leggen... Wel twee borders met groen, maar het is grotendeels tegel. Gelukkig kunnen de katjes nog onder de Japanse esdoorn liggen, of onder de pioenroos, of onder nog een andere struik waarvan ik geen idee heb wat het is. 
Rogue
12-06-2023 om 18:16
onze huis is heel koel, heerlijk in de zomer minder fijn in de winter maar heb erger meegemaakt.
vorige woning was het snikheet in de zomer en ijskoud in winter lag soms huillend in bed omdat ik niet kon slapen en het keuken raam stond van eind mei tot half sept standaard open.
en ja ik he helaas ook betegelde tuin(mede mogelijk gemaakt door de vorige bewoners) loop al 2 jaar te mopperen tegen vriend maar die maakt geen haast
ergernis: wat valt het winkelaanbod tegen zeg de ene na de andere winkel verdwijnt en dan lopen miepen dat iedereen maar online best ja hierom dus
*gaat ook maar online winkelen* 
Mama-Inge
12-06-2023 om 19:24
Aan de bezorger die de kranten bij me moet brengen
Vanmorgen weer ontzettend laat want volgens hem waren ze ook laat bezorgd op het depot en vertelde dat het voortaan waarschijnlijk zo bleef om die en die reden.
Man had toevallig vanmiddag de baas van het depot aan de telefoon omdat er iets niet klopte in het loonstrookje
Heeft hij ook maar eens gevraagd hoe het zat met dat late bezorgen van die kranten.
Kranten waren gewoon om 3 uur op het depot en wat hij mij verteld had, klopte ook niet
Waren Vanmorgen al meer mensen die gebeld hadden om verhaal te halen en te klagen
Bakblik
12-06-2023 om 20:25
Bakblik schreef op 10-06-2023 om 16:59:
[..]
Mijn fiets is heel! Manlief is vanaf 13.30 tot 16.30 bezig geweest en het is gelukt! De rem doet het weer! De banden zijn weer opgepompt ik ben blij
![]()
Ga ik vanmiddag om een boodschap aan het andere eind van het dorp, loopt de ketting eraf. Kon ik terug lopen in die bloedhitte. Ik was gelukkig wel zo slim geweest om mijn echte schoenen a aan te doen was niet even snel op mijn slippers gegaan.
Man had wat vertraging met de trein als zijn bord leeg is kan hij weer aan de slag.
Yumi
12-06-2023 om 23:02
Vanuit de WMO is er hulp in de huishouding toegekend per 1 april. Sindsdien is er 2 keer iemand geweest die alweer is opgehouden. Personeelsgebrek en blijkbaar jongeren die een maandje werken om de vakantie te bekostigen en weer verdwijnen
Kreeg een student van begin 20 die lachend vertelde nog nooit te hebben schoongemaakt....het was geen succes en ik ben blij dat hij vandaag zei, dat het zijn laatste dag was... want geen zin om in de zomer te werken
Vind het ook raar dat ik dit niet van de organisatie hoor, maar ga morgen bellen om te vragen wat er nu gaat gebeuren.
Lollypopje
13-06-2023 om 06:38
Yumi schreef op 12-06-2023 om 23:02:
Vanuit de WMO is er hulp in de huishouding toegekend per 1 april. Sindsdien is er 2 keer iemand geweest die alweer is opgehouden. Personeelsgebrek en blijkbaar jongeren die een maandje werken om de vakantie te bekostigen en weer verdwijnen
Kreeg een student van begin 20 die lachend vertelde nog nooit te hebben schoongemaakt....het was geen succes en ik ben blij dat hij vandaag zei, dat het zijn laatste dag was... want geen zin om in de zomer te werken
Vind het ook raar dat ik dit niet van de organisatie hoor, maar ga morgen bellen om te vragen wat er nu gaat gebeuren.
Ik krijg regelmatig de vraag, waarom ik het niet aanvraag. Als ik dit lees weet ik waarom. Ik heb gewoon niet de energie voor al dat gedoe er omheen. Dan maar geen schoon huis 😒
Koettie
13-06-2023 om 06:51
Mijn groene tuintje is ook zoooveel minder heet dan die van de buren. Wel jammer dat ik daar niet kan zitten in de middagzon.
Ben te laat naar bed gegaan. Ben de afgelopen maanden in feestmodus gegaan, geen idee wat er veranderd ks maar was een mega huismus en opeens ben ik elke avond de hort op. Heerlijk maar ben zo moe nu! 100% mn eigen schuld, 00:00 terug van borrel en wekker om 6 uur.
Moirmel
13-06-2023 om 07:05
Weer wilde nacht vandaag. Tegen 1u gaan slapen, zowat elke hoek van het bed gezien met dekens hier en daar en nachtmerries waardoor ik om 3u al weer dacht op te staan.
Toch nog kunnen slapen tot 5u.
Wordt weer een fijne dag.