Huiskamer
_Audrey
11-06-2023 om 12:19
Bakblik schreef op 11-06-2023 om 11:01:
Aan man, met zijn obsessie dat er misschien wel ingebroken kan worden als wij niet alle ramen hermetisch afsluiten. Ik hoopte vannacht een beetje door te kunnen tochten met het badkamerraam wijd open, onze balkondeur open, het raampje in de wc en zo nog wat dingen die open kunnen.
Door het badkamerraam zijn ze zo binnen! Laddertje tegen de gevel en ze kunnen erin klimmen!
Man kijk naar het raam! 30 x 50 cm en de scharnieren zitten binnen dus dat raam blijft erin als een inbreker door dat gaatje moet klimmen! Kijk naar je eigen postuur! Zou jij erdoor kunnen? Nee, jij komt halverwege vast te zitten! Kijk naar de mannen en jongens in dit land! Kunnen zij door dat raampje? Nee, zij komen ook vast te zitten, dan kunnen wij de politie bellen voor een heterdaadje en wij kunnen niet beschuldigd worden van wederrechtelijke vrijheidsberoving, dat heeft die inbreker dan zelf gedaan.
Laat dat raam open! Ik moet een beetje warmte kwijt uit dit huis.
30x50 zou ik ook niet open laten staan, daar kunnen ze zo door.
Maar ik ben waarschijnlijk net zo'n panische zeikerd als jouw man. Als ik overdag boven wat ga doen, doe ik beneden ook alles dicht en op slot en 's nachts mag alleen ons slaapkamerraam open staan. Verder niks.
ToetieToover
11-06-2023 om 12:24
Dat lijkt me echt stikbenauwd, ik laat de deuren van de slaapkamer open staan. Dat is op de eerste verdieping, dat wel. Maar je zou daar kunnen komen met een ladder. Als een inbreker toch binnenkomt, gaat eerst de pieper van de hordeur af (kat ontsnappingsverklikker) en ligt daar in bed een verzameling hele wakkere dan-graden waar je u tegen zegt en toevallig bewaren wij onze vechtsportwapens in de slaapkamer. Kom maar binnen hoor. Of nee, liever niet natuurlijk. Maar ik wil wel graag frisse, koele lucht.
_Audrey
11-06-2023 om 12:31
ToetieToover schreef op 11-06-2023 om 12:24:
Dat lijkt me echt stikbenauwd, ik laat de deuren van de slaapkamer open staan. Dat is op de eerste verdieping, dat wel. Maar je zou daar kunnen komen met een ladder. Als een inbreker toch binnenkomt, gaat eerst de pieper van de hordeur af (kat ontsnappingsverklikker) en ligt daar in bed een verzameling hele wakkere dan-graden waar je u tegen zegt en toevallig bewaren wij onze vechtsportwapens in de slaapkamer. Kom maar binnen hoor. Of nee, liever niet natuurlijk. Maar ik wil wel graag frisse, koele lucht.
Dat zou ik ook wel willen, maar er wordt hier in de buurt veel ingebroken, dus ik ga de gok maar niet nemen.
Tuinfluiter
11-06-2023 om 12:31
Beneden laat ik nooit raamjes open staan. Een keer een klein raampje open laten staan en toen is er ingebroken.
Een volwassene kan er niet doorheen, daarom maken inbrekersbendes gebruik van kinderen. Op mijn aanrecht stond de afdruk van een klein schoentje.
Bakblik
11-06-2023 om 12:54
Beneden laat ik sowieso niks open. Boven moet het kunnen wat mij betreft. Ik slaap toch heel licht als het zo warm is. Ik hoor alles.
SombraOnline
11-06-2023 om 14:04
Tuinfluiter schreef op 11-06-2023 om 12:31:
Beneden laat ik nooit raamjes open staan. Een keer een klein raampje open laten staan en toen is er ingebroken.
Een volwassene kan er niet doorheen, daarom maken inbrekersbendes gebruik van kinderen. Op mijn aanrecht stond de afdruk van een klein schoentje.
Dat lijkt me dan een hele rare ontdekking.
Hier in de buurt zijn ze ook weer bezig met alles verkennen. Wij hebben een Ring deurbel, en daar was dus op te zien dat ze 's nachts aan de schuurdeur hebben staan trekken. Nou zit die altijd op slot (en kom je eerst een hele grote stellingkast van Ikea tegen
), maar mijn vader heeft de video toch naar de politie gestuurd om een melding te maken. Die video staat nu op de Instagram van onze politie, er zijn namelijk meer meldingen geweest en ze laten dus ook tekens achter.
Wat dat betreft ben ik wel blij met die Ring camera- Al moeten we dus wel in de gaten houden dat ze die niet slopen of de camera afdekken...
Tinydancer
11-06-2023 om 17:33
Poezie schreef op 11-06-2023 om 11:58:
Ik ben gebeten door een teek
Ik ook ! Vanochtend zag ik het. Heb gisteren even op een handdoek in het zwembad gelegen, op het gras dus.
Durf dat nu niet meer.
Auwereel
11-06-2023 om 17:38
Poezie schreef op 11-06-2023 om 11:58:
Ik ben gebeten door een teek
Ik heb in de tuin gewerkt, moet me vanavond even laten checken door man, op de plaatsen waar ik het niet goed zie of ik niet ook een teek te pakken heb.
Dees!
11-06-2023 om 18:45
Bakblik schreef op 11-06-2023 om 11:01:
Aan man, met zijn obsessie dat er misschien wel ingebroken kan worden als wij niet alle ramen hermetisch afsluiten. Ik hoopte vannacht een beetje door te kunnen tochten met het badkamerraam wijd open, onze balkondeur open, het raampje in de wc en zo nog wat dingen die open kunnen.
Door het badkamerraam zijn ze zo binnen! Laddertje tegen de gevel en ze kunnen erin klimmen!
Man kijk naar het raam! 30 x 50 cm en de scharnieren zitten binnen dus dat raam blijft erin als een inbreker door dat gaatje moet klimmen! Kijk naar je eigen postuur! Zou jij erdoor kunnen? Nee, jij komt halverwege vast te zitten! Kijk naar de mannen en jongens in dit land! Kunnen zij door dat raampje? Nee, zij komen ook vast te zitten, dan kunnen wij de politie bellen voor een heterdaadje en wij kunnen niet beschuldigd worden van wederrechtelijke vrijheidsberoving, dat heeft die inbreker dan zelf gedaan.
Laat dat raam open! Ik moet een beetje warmte kwijt uit dit huis.
Jouw man verdient een mooie secubar…
Tuinfluiter
11-06-2023 om 19:06
SombraOnline schreef op 11-06-2023 om 14:04:
[..]
Dat lijkt me dan een hele rare ontdekking.
Hier in de buurt zijn ze ook weer bezig met alles verkennen. Wij hebben een Ring deurbel, en daar was dus op te zien dat ze 's nachts aan de schuurdeur hebben staan trekken. Nou zit die altijd op slot (en kom je eerst een hele grote stellingkast van Ikea tegen
), maar mijn vader heeft de video toch naar de politie gestuurd om een melding te maken. Die video staat nu op de Instagram van onze politie, er zijn namelijk meer meldingen geweest en ze laten dus ook tekens achter.
Wat dat betreft ben ik wel blij met die Ring camera- Al moeten we dus wel in de gaten houden dat ze die niet slopen of de camera afdekken...
Ja we stonden raar te kijken de technische recherche vertelde dat het regelmatig voor kwam. Die keer hebben ze alleen de leaseauto van mijn man meegenomen.
Paar jaar later hebben we kennisgemaakt met de kerntrek methode de dief, die mijn sieraden verzameling meenam, werd door de politie op de camerabeelden van mijn buurman herkent, maar de buit was al verdwenen.
Moirmel
12-06-2023 om 05:51
Niet echt een ergernis, meer een vraag: hoe komt het toch dat ik nu al zoveel fb-reacties zie van mensen met een nieuwwoning, waarbij het binnen al ondragelijk warm is?
Het kan toch niet zijn dat jullie allemaal in zee zijn gegaan met architecten die een grote glazen wand op het zuiden plande?
Hier is de temperatuur binnen nog niet boven de 21°c gestegen.
PerfumedAlpaca84
12-06-2023 om 06:20
mijn niet-nieuwbouwwoning is nu 23 graden, na een hele nacht luchten.
En ik erger me dus aan de 4 uur slaap die ik had vanacht. Warm 🥵
Lollypopje
12-06-2023 om 06:51
Moirmel schreef op 12-06-2023 om 05:51:
Niet echt een ergernis, meer een vraag: hoe komt het toch dat ik nu al zoveel fb-reacties zie van mensen met een nieuwwoning, waarbij het binnen al ondragelijk warm is?
Het kan toch niet zijn dat jullie allemaal in zee zijn gegaan met architecten die een grote glazen wand op het zuiden plande?
Hier is de temperatuur binnen nog niet boven de 21°c gestegen.
Ze zijn vaak te goed geisoleerd, waardoor de warmte veel moeilijker uit het huis verdwijnt.
Yumi
12-06-2023 om 07:20
Wandelvrouwtje schreef op 12-06-2023 om 06:20:
mijn niet-nieuwbouwwoning is nu 23 graden, na een hele nacht luchten.
En ik erger me dus aan de 4 uur slaap die ik had vanacht. Warm 🥵
Mijn appartement heeft grote ramen waar de hele dag de zon op staat, en ondanks dat het raam vd slaapkamer de hele nacht al openstaat is het nu 26 gr.
5 uur geslapen en al om 6.00 uur wakker
GroenTuintje
12-06-2023 om 07:40
aan mijn ontstoken wal onder oog
en aan de prullenbak die stond te lekken binnen