Huiskamer
Evaluna
25-05-2023 om 22:34
Ik erger me aan mijn onrustige hoofd. Sla nu op hol over de vakantie, pfff, het is ook niet echt simpel, vriendlief gaat voor het eerst mee, misschien zijn kind(eren) ook, toestemming nodig van ex. We hebben wel een mooie camping op het oog, maar vind het ook spannend, want vriend is niet moeilijk, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de kinderen het er leuk hebben, maar ook weer niet te druk, want dan raakt dochter overprikkeld enzovoorts.
Kom er steeds meer achter van wie dochter dat drukke hoofd heeft 
SuzyQFive
26-05-2023 om 00:32
Evaluna schreef op 25-05-2023 om 22:34:
Ik erger me aan mijn onrustige hoofd. Sla nu op hol over de vakantie, pfff, het is ook niet echt simpel, vriendlief gaat voor het eerst mee, misschien zijn kind(eren) ook, toestemming nodig van ex. We hebben wel een mooie camping op het oog, maar vind het ook spannend, want vriend is niet moeilijk, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de kinderen het er leuk hebben, maar ook weer niet te druk, want dan raakt dochter overprikkeld enzovoorts.
Kom er steeds meer achter van wie dochter dat drukke hoofd heeft
Is het geen optie om in Nederland te blijven?
SuzyQFive
26-05-2023 om 00:36
Vannacht zo stom gedroomd… De ouders van een vriendin van een van mijn dochters zijn net uit elkaar. In mijn droom gedroeg ik me als een bakvis om die man aan mij te binden 🤷🏼♀️. In mijn droom had ik ook geen relatie. Maar goed, ik werd er zo stom wakker van en nu ga slapen komt dat ineens weer boven. En ik val niet eens op hem. 🤣
Ik hoop vannacht een betere droom te hebben…
Herfstappeltaart
26-05-2023 om 07:55
Ik heb me net enorm geërgerd aan een nieuwsbericht op het journaal: "50plussers bereiden zich niet genoeg voor op de oude dag" . Daarbij worden dan vragen gesteld als: "denk je op tijd aan gelijkvloers wonen, hoe staat het met je netwerk, denk je op tijd aan welke zorg je eventueel nodig gaat hebben" .
Antwoord op vraag 1: moet ik nu gaan verhuizen naar gelijkvloers terwijl ik misschien over 10 jaar niet meer naar boven kan? Onzin.
Antwoord op vraag 2: mijn netwerk is prima, ik heb vrienden en kinderen. Vrienden worden ook ouder dus die kunnen in de toekomst niet voor ons zorgen. Kinderen doen hun best maar werken en hebben een eigen leven.
Antwoord op vraag 3: Ja hoor, daar denk ik wel eens aan. En nu? Wat moet ik ermee?
Alles is afgebroken door de overheid. Verzorgingshuizen zijn gesloten, zorgpersoneel is niet te krijgen en alles is aan de markt overgelaten.
Ik erger me werkelijk dood aan dit soort berichten. Participatiemaatschappij amehoela.
Een zoekhetzelfmaaruit-maatschappij is het geworden.
Ik zou echt niet weten hoe ik me daadwerkelijk moet voorbereiden op oud en hulpbehoevend worden.
Auwereel
26-05-2023 om 08:00
@Herfstappelaart, je hebt de pensioenen nog niet genoemd, wordt ook telkens op aangedrongen dat "je weet wat je geld gaat doen" - dat is toch voor iedereen afwachten?
Herfstappeltaart
26-05-2023 om 08:02
Auwereel schreef op 26-05-2023 om 08:00:
@Herfstappelaart, je hebt de pensioenen nog niet genoemd, wordt ook telkens op aangedrongen dat "je weet wat je geld gaat doen" - dat is toch voor iedereen afwachten?
Precies ja. Goede aanvulling!
Bailey26
26-05-2023 om 09:14
Ik heb maden in de groene container. Hopelijk gaan ze dood door de klimop van de buurvrouw die ik heb gesnoeid met een schaar en er bij heb gegooid.
SuzyQFive
26-05-2023 om 09:22
Nou, ik zie ook enorm op tegen voor mijn ‘ouders’ te moeten gaan zorgen. Ik heb een zus en een broer. Mijn zus kan niet eens voor zichzelf zorgen en mijn broer woont over de hele wereld. Nu is mijn moeder al overleden maar mijn vader is hertrouwd en haar kinderen wonen aan de andere kant van het land. En ik ben zelf chronisch ziek. Zijn ‘straks’ mijn kinderen de deur uit en kan je nog in de zorgstand. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ik hou echt van mijn ouders hoor maar ik ben heel jong moeder geworden (18) en kreeg vijf (zes) kinderen. Dan wil ik straks ook gewoon eens kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil… Niet dat dat soort primaire zorg ook nog op mijn bordje gaat komen. Maar ja, mijn vader is van 1954 dus tsja… Die vallen in het grijze gat. Denk niet dat er spontaan ineens wel fijne bejaardenhuizen uit de grond gestampt gaan worden.
SuzyQFive
26-05-2023 om 09:24
Bailey26 schreef op 26-05-2023 om 09:14:
Ik heb maden in de groene container. Hopelijk gaan ze dood door de klimop van de buurvrouw die ik heb gesnoeid met een schaar en er bij heb gegooid.
Jakkie, wat vroeg ook!
Ook het deksel niet helemaal dicht doen helpt. Maden houden van dat broeierige.
Lollypopje
26-05-2023 om 09:28
SuzyQFive schreef op 26-05-2023 om 09:22:
Nou, ik zie ook enorm op tegen voor mijn ‘ouders’ te moeten gaan zorgen. Ik heb een zus en een broer. Mijn zus kan niet eens voor zichzelf zorgen en mijn broer woont over de hele wereld. Nu is mijn moeder al overleden maar mijn vader is hertrouwd en haar kinderen wonen aan de andere kant van het land. En ik ben zelf chronisch ziek. Zijn ‘straks’ mijn kinderen de deur uit en kan je nog in de zorgstand. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ik hou echt van mijn ouders hoor maar ik ben heel jong moeder geworden (18) en kreeg vijf (zes) kinderen. Dan wil ik straks ook gewoon eens kunnen doen wat ik wil, wanneer ik dat wil… Niet dat dat soort primaire zorg ook nog op mijn bordje gaat komen. Maar ja, mijn vader is van 1954 dus tsja… Die vallen in het grijze gat. Denk niet dat er spontaan ineens wel fijne bejaardenhuizen uit de grond gestampt gaan worden.
Mijn vader is van hetzelfde jaar en gelukkig nog gezond, net als zijn vriendin. En ik hoop maar dat dat nog lang zo blijft, want ik ben de enige zonder kinderen, maar zelfs gezond zou ik naast een baan niet instaat zijn nog een hoop zorgtaken op me te nemen (ik had door mijn autisme al een energiebeperking) en nu al helemaal niet. Dus ik hoop voor hem en ons dat hij redelijk gezond blijft en dan over een jaar of 20 gewoon opeens niet meer wakker wordt.
Lollypopje
26-05-2023 om 09:33
Niet zozeer een ergernis, maar gewoon even balen en me kut voelen en dat wil ik niet dus daar erger ik me dan wel weer aan. Dus toch voor dit topic 
De filmpjes van Bruce Springsteen concert dat ik krijg doorgestuurd. Ik gun het ze zo en vind het fijn dat ze zo hebben genoten, maar ik ben zo jaloers 😢
Evaluna
26-05-2023 om 09:45
SuzyQFive schreef op 26-05-2023 om 09:22:
Daar denk ik ook weleens over na, ik heb twee zussen en die zijn beide verhuisd naar ruim een half uur verderop. Druk leven, veel werken en ik? Ik kan niet veel werken, veel gedoe prive, maar woon wel in hetzelfde dorp. Vrees dat ik er dan toch op aangewezen ben.
Zag laatst een dochter haar vader bijstaan. Ze doet werkelijk alles voor hem. Eten koken, kleding klaarleggen, en ga maar door. Ze vond dat heel normaal anders zou je geen goede dochter zijn. Het spijt me, maar mijn ouders mogen toch echt tafeltje dekje gaan bestellen tegen die tijd.
Netherfield
26-05-2023 om 09:50
Mijn ouders hebben vier kinderen, met eentje geen contact meer. Mijn zus en broer zijn stukken ouder dan ik, volwassen kinderen, maar wie denk je dat alles mocht regelen als boodschappen bestellen in begin coronatijd, en rond de verhuizing van mijn moeder (pa inmiddels overleden)? Ik dus. Terwijl we allemaal ongeveer even ver weg wonen (lees max half uur met de auto). Enige voordeel is dat de gepensioneerde zwager altijd met mijn moeder naar het ziekenhuis gaat als ze er heen moet. Ik heb het gevoel dat altijd een van de kinderen ervoor opdraait.
Bakblik
26-05-2023 om 09:52
Lollypopje schreef op 26-05-2023 om 09:33:
Niet zozeer een ergernis, maar gewoon even balen en me kut voelen en dat wil ik niet dus daar erger ik me dan wel weer aan. Dus toch voor dit topic
De filmpjes van Bruce Springsteen concert dat ik krijg doorgestuurd. Ik gun het ze zo en vind het fijn dat ze zo hebben genoten, maar ik ben zo jaloers 😢
Dat is natuurlijk niet echt meelevend om filmpjes te sturen naar iemand die ook graag had willen gaan naar niet meer kan door de kutcovid "afterparty". Ik snap je ergernis. Sterkte!
afrodite05
26-05-2023 om 10:07
Netherfield schreef op 26-05-2023 om 09:50:
Mijn ouders hebben vier kinderen, met eentje geen contact meer. Mijn zus en broer zijn stukken ouder dan ik, volwassen kinderen, maar wie denk je dat alles mocht regelen als boodschappen bestellen in begin coronatijd, en rond de verhuizing van mijn moeder (pa inmiddels overleden)? Ik dus. Terwijl we allemaal ongeveer even ver weg wonen (lees max half uur met de auto). Enige voordeel is dat de gepensioneerde zwager altijd met mijn moeder naar het ziekenhuis gaat als ze er heen moet. Ik heb het gevoel dat altijd een van de kinderen ervoor opdraait.
Herkenbaar. Ik woon weliswaar op een uur afstand, maar mijn enige sibling in het buitenland. Ook voor de simpelste dingen die je gewoon op afstand kan regelen/uitzoeken, werd ik gevraagd, bijvoorbeeld welke telefoon ouders zouden moeten aanschaffen. Maar het is ook superlogisch om van mij te verwachten dat ik 2x een uur rijd om mijn moeder naar het ziekenhuis te brengen ofzo, als ze zelf niet mag rijden. Ze geeft goed contact met zo'n beetje alle buren en zou ook een taxi kunnen bellen, maar nee. Ik geloof dat ze inmiddels wel inziet dat ik niet alles voor haar kan oplossen, zeker nu ik zelf tijdelijk lichamelijk behoorlijk beperkt ben. Toch weet ze het te presteren om het logischer te vinden "even" naar mij te rijden omdat haar telefoon een gekke melding geeft, zodat ik ernaar kan kijken (alsof ik alles weet...). Joh, vraag het aan je buren, kost je 10 minuten ipv 2,5 uur!
Wat dat betreft ben ik "blij" dat mijn vader in een verzorgingshuis zit, dat ik me geen zorgen hoef te maken dat hij valt ofzo en mijn moeder in paniek is, waardoor ik toch ineens die kant op zou moeten. Niet dat het zo goed gaat met hem nu hij daar zit, maar m'n moeder is iets "vrijer" en ik hoef me minder zorgen om haar te maken nu hij elders wordt verzorgd.