Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Auwereel schreef op 24-05-2023 om 07:08:

[..]

Maar juist omdat het lichaam onverwachte dingen kan doen, geeft de wappies zo'n invloed. Wanneer weet je nou als leek of iets volkomen onzin is, of dat je een werkelijk bestaan fenomeen naar fabeltjesrijk verwijst?

Omdat de bron waaruit ze het zonnebril verhaal halen geen wetenschappelijke achtergrond heeft.  Geen gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift als Science of New England Medical Journal maar een youtubekanaal dat ook beweert dat we vergiftigd worden dmv toevoegingen  in ons drinkwater.

Thanks allemaal. Ben alweer aan het solliciteren, ben niet van plan te blijven eigenlijk. 

Koettie schreef op 24-05-2023 om 09:19:

Thanks allemaal. Ben alweer aan het solliciteren, ben niet van plan te blijven eigenlijk.

Hopelijk vind je snel wat anders

post nl weer. kreeg gister een mail dat mijn pakket tussen 10:30-13:00 bezorgd werd.
dus ik ben expres vroeg opgestaan snel boodschappen gedaan.

krijg ik net een melding dat het tussen 12:25-15.00 wordt  oh well

Mijn energie voor vandaag lijkt alweer op en het is pas kwart over elf smorgens.

amarna schreef op 24-05-2023 om 09:13:

[..]

Omdat de bron waaruit ze het zonnebril verhaal halen geen wetenschappelijke achtergrond heeft. Geen gerenommeerd wetenschappelijk tijdschrift als Science of New England Medical Journal maar een youtubekanaal dat ook beweert dat we vergiftigd worden dmv toevoegingen in ons drinkwater.

Je zegt precies wat ik bedoel, je moet in staat zijn de wetenschap te volgen om te zien of iets een wetenschappelijke basis heeft, en daar is niet iedereen toe in staat. Niet iedereen leest voor z'n plezier een tijdschrift als Science of New England Medical Journal. Ik lees veel wetenschappelijke artikelen, moet er zo nog één reviewen, maar in een totaal andere hoek van de wetenschap. Ik ben wel vrouws genoeg om met Google Scholar op zoek te gaan naar meer informatie als ik iets weten wil, maar aangezien ik geen arts heb, grote kans dat ik afhaak. Populair-wetenschappelijke podcasts en bladen volg ik ook, maar dat is ook niet iedereen gegeven om dat te kunnen volgen. Een youtubekanaal volgen wel.

De bereikbaarheid van mijn huisarts is echt ruk!
Probeer al sinds maandag te bellen, maar als ik er al doorkom dan ben ik wachtende nummer zoveel....  ben ik aan de beurt dan blijft de oproeptoon maar doorgaan en na paar minuten ga ik weer naar plaats 1.... dat gaat keer of 3 op deze manier en dan wordt de verbinding verbroken.

Yumi schreef op 24-05-2023 om 13:06:

De bereikbaarheid van mijn huisarts is echt ruk!
Probeer al sinds maandag te bellen, maar als ik er al doorkom dan ben ik wachtende nummer zoveel.... ben ik aan de beurt dan blijft de oproeptoon maar doorgaan en na paar minuten ga ik weer naar plaats 1.... dat gaat keer of 3 op deze manier en dan wordt de verbinding verbroken.

Wat slecht! Zit het een beetje in de buurt (en ben je in staat er heen te gaan)? Dan zal ik persoonlijk even langsgaan als ik jou was. Maar eigenlijk moeten ze gewoon (goed) bereikbaar zijn natuurlijk 😕

Treurniet schreef op 24-05-2023 om 11:14:

Mijn energie voor vandaag lijkt alweer op en het is pas kwart over elf smorgens.

Daar heb ik ook al dagen last van.

aan ziggo en post nl. Volgens ziggo zou ik het installatie pakket al moeten hebben maar nu blijkt nog steeds dat het onderweg is.. gelukkig kan ik op de WiFi van iemand anders maar ik moet nog wat langer zonder tv doen.

Dolfje schreef op 24-05-2023 om 14:49:

[..]

Daar heb ik ook al dagen last van.

Bij mij net zo! Ben van ellende maar met de auto naar fysio gegaan ipv 10 min lopen. Anders red ik het echt niet om de dag door te komen ben ik bang 😅 

ik erger me aan mijn vermoeidheid. Gelukkig mag ik over 10 - 20 min naar huis. De dag leek eindeloos te duren. Had net koffiepauze en .oeat mezelf dwingen om terug te gaan zodat mijn collega weer door kon met eigen werkzaamheden

Auwereel schreef op 24-05-2023 om 11:19:

[..]

Je zegt precies wat ik bedoel, je moet in staat zijn de wetenschap te volgen om te zien of iets een wetenschappelijke basis heeft, en daar is niet iedereen toe in staat. Niet iedereen leest voor z'n plezier een tijdschrift als Science of New England Medical Journal. Ik lees veel wetenschappelijke artikelen, moet er zo nog één reviewen, maar in een totaal andere hoek van de wetenschap. Ik ben wel vrouws genoeg om met Google Scholar op zoek te gaan naar meer informatie als ik iets weten wil, maar aangezien ik geen arts heb, grote kans dat ik afhaak. Populair-wetenschappelijke podcasts en bladen volg ik ook, maar dat is ook niet iedereen gegeven om dat te kunnen volgen. Een youtubekanaal volgen wel.

Maar jij bent je er dus van bewust dat niet alle theorieen en ideeen die iedereen op internet en youtube mag plaatsen de geverifieerde waarheid zijn.  De complot"denkers" beweren dat hun waarheid de enige echte is.  Pas nog op iemand gereageerd die een theorietje van een voedingsdeskundige annex lifestylecoach bij hoog en laag verdedigde.  Terwijl iedereen zich "voedingsdeskundige" of "coach" kan noemen.  Ik hecht meer waarde aan gedegen empirisch wetenschappelijk onderzoek.

Aan een buurmeisje. Eerst komen vragen of kleuter met haar mag spelen. Kleuter helemaal blij. Die kijkt echt op tegen het buurmeisje. Ze waren lekker aan het spelen voor op het gras. Ik kon ze goed zien door het keukenraam. Was even niet naar buiten aan het kijken en toen kwam kleuter weer naar binnen, want het buurmeisje was weg. Een paar andere kinderen van haar eigen leeftijd wilde met haar spelen. Ik snap het ergens wel, want 7 jaar leeftijdsverschil met mijn kind is wel veel, maar ik zat weer eens met een hele verdrietige boze kleuter die in de steek werd gelaten. 

Tara82 schreef op 24-05-2023 om 16:10:

Aan een buurmeisje. Eerst komen vragen of kleuter met haar mag spelen. Kleuter helemaal blij. Die kijkt echt op tegen het buurmeisje. Ze waren lekker aan het spelen voor op het gras. Ik kon ze goed zien door het keukenraam. Was even niet naar buiten aan het kijken en toen kwam kleuter weer naar binnen, want het buurmeisje was weg. Een paar andere kinderen van haar eigen leeftijd wilde met haar spelen. Ik snap het ergens wel, want 7 jaar leeftijdsverschil met mijn kind is wel veel, maar ik zat weer eens met een hele verdrietige boze kleuter die in de steek werd gelaten.

Dat is echt niet leuk. Daar zou ik het buurmeisje, op een vriendelijke manier, toch eens op aanspreken. 

voor kleuter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.