Huiskamer
Rogue
15-04-2023 om 11:40
noas_1993 schreef op 15-04-2023 om 11:15:
[..]
Een vriendin vertelde gister dat ze pas ergens was, daar werd letterlijk gezegd dat ze geen uitzondering maakte en dus Engels praatte tegen iedereen.
Je zal maar slecht Engels kunnen (mijzelf meegerekend)
Totaal niet klantvriendelijk!
dat is eigenlijk erg dom... hoezo ga je geen uitzondering maken.. lijkt mij dat je dat zelf mag bepalen als ''werknemer''
bij ons in de zaak op de vloer is de voertaal een mix van Nederlands/Engels/Spaans op de vloer.
wanneer een klant binnenkomt vraag ik meestal wel welke taal ik moet toepassen, doe er niet moeilijk om.
Bakblik
15-04-2023 om 11:44
noas_1993 schreef op 15-04-2023 om 11:15:
[..]
Een vriendin vertelde gister dat ze pas ergens was, daar werd letterlijk gezegd dat ze geen uitzondering maakte en dus Engels praatte tegen iedereen.
Je zal maar slecht Engels kunnen (mijzelf meegerekend)
Totaal niet klantvriendelijk!
Dochter hier studeert in Amsterdam, met 1 internationale student in de groep zijn de colleges gelijk in het Engels.
Dat geeft niet als de docent een Australiër is. Dat is een wat andere uitspraak maar goed te volgen. Veel van de boeken voor haar studie zijn sowieso Engelstalig. Wat ze wel heel hinderlijk vindt zijn de Italianen, Oostenrijkers en Chinezen die hoorcolleges geven in het Engels. Die dan ook de ingeleverde (lab)rapporten, verslagen en tentamens moeten nakijken. Het niveau waarop de studenten het Engels beheersen is vaak hoger dan dat van de docenten, krijgen ze discussies over de juistheid van de gegeven antwoorden op tentamenvragen of de juistheid van de beschreven procedure in de verslagen.
Dochter heeft echt het idee dat er punten gemist worden door de gebrekkige beheersing van de Engelse taal van sommige docenten.
Loulou39
15-04-2023 om 12:20
Dat m’n stoppen doorslaan door de vaatwasser 😡 (letterlijk en figuurlijk 😝).
Ga over paar maanden verhuizen, denk dat ik maar niet iemand meer laat komen, dus dat wordt met de hand afwassen…. 😡😡😡😡😡
Dolfje
15-04-2023 om 12:32
Dochter heeft echt het idee dat er punten gemist worden door de gebrekkige beheersing van de Engelse taal van sommige docenten.
Dat is wel echt een kwalijke zaak dan!
Bakblik
15-04-2023 om 12:47
Dolfje schreef op 15-04-2023 om 12:32:
[..]
Dat is wel echt een kwalijke zaak dan!
Als het hangt op het randje onvoldoende/voldoende gaat ze wel de discussie aan. Bij een verslag waar ze al een 8.6 voor had maar er iets geen punten had gekregen waarvan zij vond dat ze het helder had uitgelegd is ze niet de discussie aangegaan. Daar wil ze dan niet teveel energie aan besteden. Door long-covid is de beschikbare energie wat beperkt. Op de uni moet je dat wel zelf doen in po kan je nog je moeder vragen om dat samen op te lossen. 🤣
Regendrup.
15-04-2023 om 14:56
Aan het mega onvriendelijke personeel in de kledingwinkels waar ik vandaag was. Als klant wordt je gewoon genegeerd want ze zijn veel te druk met elkaar bezig. Het is dat ik echt iets nodig had en eeeeeindelijk gevonden had wat ik wilde, maar ik had het anders echt laten liggen aan de kassa.
FaithfulDuck87
15-04-2023 om 16:45
Aan dat het zo fucking koud is vandaag. Helemaal geen zon, wel koude, harde wind. De kachel opgeschroefd, dikkere broek aangetrokken en binnen blijven. Bah!!
Tuinfluiter
15-04-2023 om 16:51
Loulou39 schreef op 15-04-2023 om 12:20:
Dat m’n stoppen doorslaan door de vaatwasser 😡 (letterlijk en figuurlijk 😝).
Ga over paar maanden verhuizen, denk dat ik maar niet iemand meer laat komen, dus dat wordt met de hand afwassen…. 😡😡😡😡😡
Staat er misschien nog een ander apparaat op dezefde stop. Kan helpen als je ze niet tegelijkertijd aan zet.
Dolfje
15-04-2023 om 16:54
Friezinnetje schreef op 15-04-2023 om 16:45:
Aan dat het zo fucking koud is vandaag. Helemaal geen zon, wel koude, harde wind. De kachel opgeschroefd, dikkere broek aangetrokken en binnen blijven. Bah!!
Ah bah! Dat hadden wij dus vorige week zondag op Texel toen ook onderhand iedereen in de zon zat.
Hier nu volop zon de hele dag al maar die wind is zeker koud!
Mama-Inge
15-04-2023 om 16:59
Friezinnetje schreef op 15-04-2023 om 16:45:
En vanmiddag ook nog regen, wat niet de voorspelling was
Broodjebrie
15-04-2023 om 17:06
aan mijn buurvrouw. Ik hang de vlag uit als ik weg ben over een paar weken!
Lollypopje
15-04-2023 om 18:42
Ik ben afgelopen week begonnen met een hogere dosis van mijn medicatie en ben daar super moe van. Ik wilde dat nu doen, omdat er begin volgende maand schilders komen en ik dan door de bijwerkingen heen ben.
Krijg ik net van de verhuurder te horen dat ze maandag al komen. Mijn oorspronkelijke plan was om dan lekker in een hotel te gaan relaxen. Maar veel geld uitgeven aan een hotel, terwijl ik amper iets kan vind ik zonde en goedkoop is er niks in de buurt te vinden voor maandag. Dus ik dacht dan mijn ouderlijk huis, dat zijn in elk geval minder prikkels dan hier met schilders, maar mijn ouder kan me niet voor dinsdag halen, wat betekent dat ik hier alsnog een dag in de herrie zit (want schuren). En ik zie daar zo tegenop, want ik vind schuurapparaten na bladblazers één van de naarste geluiden die er is en ik kan alleen maar hopen dat mijn koptelefoon dat voldoende tegenhoudt.
En nu voel ik me kut en gestresst en val ik al een uur van de ene meltdown in de andere 😭
en nu ben ik helemaal uitgeput en ik was al zo moe 
Herfstappeltaart
15-04-2023 om 18:44
Lollypopje schreef op 15-04-2023 om 18:42:
Ik ben afgelopen week begonnen met een hogere dosis van mijn medicatie en ben daar super moe van. Ik wilde dat nu doen, omdat er begin volgende maand schilders komen en ik dan door de bijwerkingen heen ben.
Krijg ik net van de verhuurder te horen dat ze maandag al komen. Mijn oorspronkelijke plan was om dan lekker in een hotel te gaan relaxen. Maar veel geld uitgeven aan een hotel, terwijl ik amper iets kan vind ik zonde en goedkoop is er niks in de buurt te vinden voor maandag. Dus ik dacht dan mijn ouderlijk huis, dat zijn in elk geval minder prikkels dan hier met schilders, maar mijn ouder kan me niet voor dinsdag halen, wat betekent dat ik hier alsnog een dag in de herrie zit (want schuren).
En nu voel ik me kut en gestresst en val ik al een uur van de ene meltdown in de andere 😭
en nu ben ik helemaal uitgeput en ik was al zo moe
Kun je niet gewoon tegen de verhuurder zeggen dat het voor jou niet uitkomt en het dus jammer maar helaas is en dat ze zich gewoon aan de afspraak moeten houden?
Lollypopje
15-04-2023 om 18:47
Herfstappeltaart schreef op 15-04-2023 om 18:44:
[..]
Kun je niet gewoon tegen de verhuurder zeggen dat het voor jou niet uitkomt en het dus jammer maar helaas is en dat ze zich gewoon aan de afspraak moeten houden?
Het was een nogal soepele afspraak. Het was een schatting wanneer ze zouden komen, want de uiteindelijke datum hing af van hoe snel andere afspraken gaan en het weer.
dus als het nu niet kan, kan het zo weer een hele tijd duren.
De timing is gewoon zwaar kut en zo ontzettend last minute dit horen is voor een autist met long covid gewoon moeilijk te behappen. Maar ik hoop dat als ik vannacht hrb geslapen dat ik het morgen weer wat beter kan loslaten en over me heen kan laten komen.
Herfstappeltaart
15-04-2023 om 18:48
Lollypopje schreef op 15-04-2023 om 18:47:
[..]
Het was een nogal soepele afspraak. Het was een schatting wanneer ze zouden komen, want de uiteindelijke datum hing af van hoe snel andere afspraken gaan en het weer.
dus als het nu niet kan, kan het zo weer een hele tijd duren.
De timing is gewoon zwaar kut en zo ontzettend last minute dit horen is voor een autist met long covid gewoon moeilijk te behappen. Maar ik hoop dat als ik vannacht hrb geslapen dat ik het morgen weer wat beter kan loslaten en over me heen kan laten komen.