Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Is er weer een sok in de rubberrand van de wasmachinedeur gaan zitten. En dat voelt zo smerig. 

Dat het nog geen moment droog is geweest vandaag.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-03-2023 om 13:01

Dolfje schreef op 26-03-2023 om 12:19:

Dat het nog geen moment droog is geweest vandaag.

dan moet je deze kant opkomen. Het zonnetje schijnt zelfs een beetje

dat ik kramp heb in mijn kuiten van het vele heuvel op heuvel af lopen. 
mag hopen dat ik 3k lichter terug kom en billen/benen van staal heb

Wieder schreef op 26-03-2023 om 10:32:

Een ergernis van afgelopen week: ik wilde bij Kruidvat douchegel halen, die was altijd 99 cent. Nu was ie 1,29 en in de aanbieding 5 voor 5 euro. Duurder maken voor een aanbieding vind ik eigenlijk Etos-streken, maar nu betaalde ik dus normaal 4,96 voor 5 en in de aanbieding 5 euro. Ik heb mijn spullen terug gezet en ben naar de Action gegaan. Heel flauw voor 4 cent, ik weet het, maar ik was principieel geërgerd

Gisteren bij Kruitvat, Elmex 1+1 gratis, dus 2 gepakt, zegt mijn man bij het afrekenen, de korting zit er niet bij, dat hadden we dat goed gezien? Ja hoor, daar staat het, 2+1 gratis Elmex oh, de aanbieding gaat op de volgende regel verder, Professional, dus niet het type dat wij hadden gekocht. Domme manier van aanbieden.

Erger me aan de ruzieachtige sfeer hier in huis.  DE BELASTINGAANGIFTE MOET VANDAAG GEDAAN!! 
Man commandeert het meerderjarige kind voor het inleveren van jaaropgaaf en financieel jaaroverzicht.  Kind wil niet gaan zoeken, want morgen tentamen. Ik zeg dat het niet nodig is, want meerderjarig.  Man briest dat het wel nodig is, want meerderjarig en nog thuis wonend. Vorig jaar was het ook niet nodig. Ik kruip in mijn bed, snotverkouden ik heb hier geen zin in.  Hij doet het maar alleen. 

SuzyQFive schreef op 26-03-2023 om 11:17:

[..]

Ja, politie is op de hoogte.

O fijn, als er een melding gedaan is komen ze meestal sneller. Kan me voorstellen dat het een onveilig gevoel geeft 

Hoopte nog dat de regen mee zou vallen, maar helaas.... geen wandeling, maar ergens lunchen. Vissoep, onderin bord anderhalf blokje zalm en 1 garnaal, te eten maar maak 'm zelf lekkerder. Ondertussen zat ik met een plaid van het terras om mijn benen, geen verwarming aan in het restaurant dat lijkt op een niet geïsoleerde serre. Hoofdgerecht na een paar hapjes geproefd te hebben.... ben ik gaan afrekenen. wat een teleurstelling 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

26-03-2023 om 14:59

Wasgij schreef op 26-03-2023 om 10:16:

[..]

Ik vind dat eigenlijk ook wel storend. Bij ons in de bieb zit inderdaad zo'n grote ontmoetingsplek waar meestal een stel oudere mensen zit te kletsen (lees: iedereen bespreken die langs loopt). Ook staat er een piano, waar dan vaak iemand op zit te spelen. En dat klinkt wel mooi hoor, daar niet van. Maar ik kan dan niet rustig een boek uitzoeken. Mijn hoofd zit dan te vol met al die prikkels. Daarom reserveer ik tegenwoordig bijna altijd mijn boeken, zodat ik alleen maar hoef af te halen. Maar jammer vind ik dat wel, want juist dat snuffelen brengt je soms bij onverwachte boeken die je normaal niet gekozen zou hebben.

Eigenlijk zou de bieb gewoon gebruikt moeten worden voor boeken-uitleen of ter plekke lezen, en niet om muziek te spelen of een koffieuurtje te houden. Dat kunnen ze ook op een andere plek doen. Jammer dat jij daardoor niet meer rustig boeken uit kunt zoeken.

Ik ben net uitgenodigd voor een babyshower van een vriendin. Heel leuk, vooral voor haar natuurlijk, maar ik baal daardoor des te meer van mijn situatie. Zelf ook zwanger (uitgerekend in de periode waarin haar shower gaat plaatsvinden). Degene die altijd riep dat ze voor mij een shower zou organiseren, mijn zus, lijkt het nu door eigen drukte te vergeten. Heel kinderachtig misschien van mij, maar ik baal ervan dat er niet zo'n moment voor mij komt waarin het om mij gaat (ok, en de baby dan). Ook al geen vrijgezellenfeest oid gehad, trouwdag was in coronatijd (alleen beide ouders, zus en zwager aanwezig) en hoewel ik heel blij ben getrouwd te zijn, was het echt niet de dag van onze dromen. Het ging weer om andere mensen, wij stonden niet in het middelpunt van de belangstelling. Er werd geen rekening gehouden met onze wensen, we hebben alles zelf moeten regelen, afspraken werden niet nagekomen. Niemand heeft gespeecht of iets dergelijks. Achteraf meermaals aangegeven dat ik dat heel jammer vond, temeer omdat bij zus' trouwdag 6 mnd eerder (nog geen corona) wel door meer mensen gespeecht is (o.a. door mij en mijn vader) en er verrassingen waren. En uiteraard heeft zij wel een vrijgezellenfeestje gehad. 

Het voelt ergens zo lelijk om ook eens een dag te willen waarop je in het middelpunt van de belangstelling staat, vooral omdat het meermaals is beloofd en ook al uitgelegd wat de plannen waren (simpele high tea, geen suffe spelletjes, gewoon gezellig). Was aan de orde gekomen vanwege een langdurig fertiliteitstraject, onder het mom van: als je eindelijk een keer blijvend zwanger bent, gaan we dat vieren! Niet dus. 

En begrijp me niet verkeerd, ik gun het die vriendin voor wie het nu georganiseerd wordt absoluut, maar merk dat het me raakt dat mijn dag wordt vergeten. Daar kan haar vriendinnengroep overigens niets aan doen, zij kennen mij niet. Ik vind het ook oprecht jammer dat ik dan waarschijnlijk niet kan komen omdat ik zelf dan ga bevallen. Ik wil niet dat het me raakt, daar erger ik me aan. 

afrodite05 schreef op 26-03-2023 om 15:21:

Ik ben net uitgenodigd voor een babyshower van een vriendin. Heel leuk, vooral voor haar natuurlijk, maar ik baal daardoor des te meer van mijn situatie. Zelf ook zwanger (uitgerekend in de periode waarin haar shower gaat plaatsvinden). Degene die altijd riep dat ze voor mij een shower zou organiseren, mijn zus, lijkt het nu door eigen drukte te vergeten. Heel kinderachtig misschien van mij, maar ik baal ervan dat er niet zo'n moment voor mij komt waarin het om mij gaat (ok, en de baby dan). Ook al geen vrijgezellenfeest oid gehad, trouwdag was in coronatijd (alleen beide ouders, zus en zwager aanwezig) en hoewel ik heel blij ben getrouwd te zijn, was het echt niet de dag van onze dromen. Het ging weer om andere mensen, wij stonden niet in het middelpunt van de belangstelling. Er werd geen rekening gehouden met onze wensen, we hebben alles zelf moeten regelen, afspraken werden niet nagekomen. Niemand heeft gespeecht of iets dergelijks. Achteraf meermaals aangegeven dat ik dat heel jammer vond, temeer omdat bij zus' trouwdag 6 mnd eerder (nog geen corona) wel door meer mensen gespeecht is (o.a. door mij en mijn vader) en er verrassingen waren. En uiteraard heeft zij wel een vrijgezellenfeestje gehad.

Het voelt ergens zo lelijk om ook eens een dag te willen waarop je in het middelpunt van de belangstelling staat, vooral omdat het meermaals is beloofd en ook al uitgelegd wat de plannen waren (simpele high tea, geen suffe spelletjes, gewoon gezellig). Was aan de orde gekomen vanwege een langdurig fertiliteitstraject, onder het mom van: als je eindelijk een keer blijvend zwanger bent, gaan we dat vieren! Niet dus.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun het die vriendin voor wie het nu georganiseerd wordt absoluut, maar merk dat het me raakt dat mijn dag wordt vergeten. Daar kan haar vriendinnengroep overigens niets aan doen, zij kennen mij niet. Ik vind het ook oprecht jammer dat ik dan waarschijnlijk niet kan komen omdat ik zelf dan ga bevallen. Ik wil niet dat het me raakt, daar erger ik me aan.

Tuurlijk ben je blij voor je vriendin, niks mee dat je jezelf ook zo'n fijne dag gunt toch?

Jij hebt ook al wel eea voor de kiezen gehad, dus ik begrijp je best ❤️

afrodite05 schreef op 26-03-2023 om 15:21:

Helemaal niet kinderachtig, ik zou me net zo voelen. Zou het kunnen dat je zus het niet organiseert omdat ze denkt dat het te belastend voor je is?

Sorry heel afgezaagd maar ik erger mij dagelijks asnnhetbweer .ik weet ook niks leuksc te bedenken  nu. 

Schemerlampje schreef op 26-03-2023 om 15:49:

[..]

Helemaal niet kinderachtig, ik zou me net zo voelen. Zou het kunnen dat je zus het niet organiseert omdat ze denkt dat het te belastend voor je is?

Nee, dat geloof ik niet. Ze is veel te druk met zichzelf momenteel (en dan doel ik niet op een heftige of onoverkomelijke situatie, ze kiest er zelf voor om haar agenda vol te plempen met vanalles). 

Ik maak me veel te druk.. 
Het is potverr zondag!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.