Huiskamer
SuzyQFive
25-03-2023 om 23:15
Wil ik naar bed gaan dus begin af te sluiten. Hoor ik een stel pubers gillen en doen in de speeltuin achter het huis (waar het als het donker is dus ook echt donker is). Steken ze iets in de speeltuin in de hens. Dit is dus al de vierde keer in een paar jaar dat ik daar brand sta te blussen. Ik was zo lekker slaapmoe, nu ben ik helemaal wakker.
Yumi
25-03-2023 om 23:27
Vanmiddag in de bus... 2 vrouwen met ieder 2 kinderen. Vóór mij was een van de kinderen met zijn schoenen aan op de stoelen aan het stuiteren, moeder zei er niets van. Naast mij zaten 2 kinderen te klieren, hun moeder heeft in 15 minuten tijd wel 10 keer gezegd dat ze op moesten houden, waarbij ze op haar vingers tot 3 ging tellen
daarnaast rare opmerkingen, zoals... die val op je hoofd van gisteren, heeft je geen goed gedaan
gaat het wel goed met je, op een nare toon.
Ik ergerde me aan die kinderen maar ook aan hun moeder, waardoor ik eerder ben uitgestapt in de stromende regen 🌧️😧
Yumi
25-03-2023 om 23:30
SuzyQFive schreef op 25-03-2023 om 23:15:
Wil ik naar bed gaan dus begin af te sluiten. Hoor ik een stel pubers gillen en doen in de speeltuin achter het huis (waar het als het donker is dus ook echt donker is). Steken ze iets in de speeltuin in de hens. Dit is dus al de vierde keer in een paar jaar dat ik daar brand sta te blussen. Ik was zo lekker slaapmoe, nu ben ik helemaal wakker.
Jee wat akelig, kan me voorstellen dat je klaarwakker bent... schrikt je natuurlijk rot. Maak je er wel melding van?
MissBobby
25-03-2023 om 23:52
hier ook een verjaardag waarbij twee kinderen rondjes rond de salontafel liepen en steeds uit elk bakje iets in hun mond stopten. En dan daarna met die natte, vieze handjes weer in het volgende bakje. Bah bah. Wel goed voor de lijn.
ik gaf mijn kinderen vroeger altijd een klein bordje met daarop wat hapjes of een zakje chips en dan was het ook klaar.
HAHA!wait..what
26-03-2023 om 00:29
MissBobby schreef op 25-03-2023 om 23:52:
hier ook een verjaardag waarbij twee kinderen rondjes rond de salontafel liepen en steeds uit elk bakje iets in hun mond stopten. En dan daarna met die natte, vieze handjes weer in het volgende bakje. Bah bah. Wel goed voor de lijn.
ik gaf mijn kinderen vroeger altijd een klein bordje met daarop wat hapjes of een zakje chips en dan was het ook klaar.
Ohhh ik vind dat ook zo smerig
Ook zo vaak dat ze iets pakken, er een stuk afbijten en weer terug in het bakje stoppen.. Bah! Mijn kinderen mochten dat echt niet toen ze nog klein waren..
Ik maak zelf altijd een soort kindertafel, daar zet ik allerlei bakjes op.. Die vul ik een aantal keer bij en op = op. Ook het drinken zet ik daar op. Dat werkt wel redelijk goed 
MenacingSwan87
26-03-2023 om 07:13
Wobbelkont schreef op 24-03-2023 om 12:34:
Jezus vent.. praat eens wat zachter in de bus! Ik hoor letterlijk je hele telefoongesprek door m’n muziek heen. Ongelooflijk dit.
Ik heb echt een schijthekel aan mensen die bellen in de bus. Zeker als het lange gesprekken zijn... Ik snap je irritatie dus volkomen...
oudmaarnognietkoud
26-03-2023 om 08:40
Dat ik dus op mijn vrije dag zo vroeg wakker was.
Zomertijd! Ik houd ervan. Straks alle tijdklokken verzetten.
ToetieToover
26-03-2023 om 08:44
Mijn steelstofzuiger is stuk! Grrrrr net als mijn huis vol restjes doppinda’s ligt. Ik heb de sledestofzuiger onderuit de berging moeten graven. Allemaal tuinspullen er bovenop: drie zware zelfoprollende tuinslangen met natuurlijk restjes water erin en tuinkussens. Zucht, de berging moet ook nodig opgeruimd. Ik heb alles er zo ingemikt afgelopen najaar.
Evaluna
26-03-2023 om 08:50
HAHA!wait..what schreef op 26-03-2023 om 00:29:
[..]
Ohhh ik vind dat ook zo smerig
Ook zo vaak dat ze iets pakken, er een stuk afbijten en weer terug in het bakje stoppen.. Bah! Mijn kinderen mochten dat echt niet toen ze nog klein waren..
Ik maak zelf altijd een soort kindertafel, daar zet ik allerlei bakjes op.. Die vul ik een aantal keer bij en op = op. Ook het drinken zet ik daar op. Dat werkt wel redelijk goed
Dat is wel een goed idee. Had ook een tafel voor de kids gemaakt en eigen zakje chips gegeven, maar ze bleven klieren bij hun moeder. De chips aten ze op mijn verzoek wel zittend aan tafel, maar daarna gingen ze los. Gewoon geen zin meer om lekkere luxe dingen op tafel te zetten. Ik heb het niet breed en koop zeker niet voor een stel etterige kinderen die niet gecorrigeerd worden.
Misschien volgende keer toch hun moeder aanspreken dat ik het niet zo leuk vind voor de rest.
Tara82
26-03-2023 om 09:19
SuzyQFive schreef op 25-03-2023 om 23:09:
[..]
Wij hebben hier in de stad een hele mooie bibliotheek (Forum Groningen) en daar heb je in het pand niet alleen de bieb maar ook oa een museum, bioscoop, studiezalen, restaurants enz. Tussen de boeken zijn lekkere stoelen en banken gezet om lekker te kunnen lezen. Maar dikwijls gaan daar dus groepjes, veelal studenten, zitten en uitgebreid kletsen. Laatst zaten ze bijna te gillen en toen heb ik ze verzocht een cafe op te zoeken. Zo irritant.
Voor de kinderen is er echt een aparte hoek/afdeling in het gebouw met een soort net waar ze op kunnen liggen, zitkussens ed.
Heel mooi die multifunctionele gebouwen, maar soms wel irritant. Hier zitten in het gebouw een theaterzaal en cursus ruimtes die wel meer apart zitten Kleuter was daar naar muziekles. Beneden bij de bieb zit dus nog een cafe en een Kunstuitleen, maar alles in open verbinding met elkaar. Heel mooi, maar niet zo rustig. Vooral niet als verschillende ouders het als ontmoetingsplek gebruiken. Mijn kleuter is meer geïnteresseerd in de boeken dus dat scheelt. Die gaat lekker in een hoekje zitten lezen.
Wasgij
26-03-2023 om 10:16
Tara82 schreef op 26-03-2023 om 09:19:
[..]
Heel mooi die multifunctionele gebouwen, maar soms wel irritant. Hier zitten in het gebouw een theaterzaal en cursus ruimtes die wel meer apart zitten Kleuter was daar naar muziekles. Beneden bij de bieb zit dus nog een cafe en een Kunstuitleen, maar alles in open verbinding met elkaar. Heel mooi, maar niet zo rustig. Vooral niet als verschillende ouders het als ontmoetingsplek gebruiken. Mijn kleuter is meer geïnteresseerd in de boeken dus dat scheelt. Die gaat lekker in een hoekje zitten lezen.
Ik vind dat eigenlijk ook wel storend. Bij ons in de bieb zit inderdaad zo'n grote ontmoetingsplek waar meestal een stel oudere mensen zit te kletsen (lees: iedereen bespreken die langs loopt). Ook staat er een piano, waar dan vaak iemand op zit te spelen. En dat klinkt wel mooi hoor, daar niet van. Maar ik kan dan niet rustig een boek uitzoeken. Mijn hoofd zit dan te vol met al die prikkels. Daarom reserveer ik tegenwoordig bijna altijd mijn boeken, zodat ik alleen maar hoef af te halen. Maar jammer vind ik dat wel, want juist dat snuffelen brengt je soms bij onverwachte boeken die je normaal niet gekozen zou hebben.
Wieder
26-03-2023 om 10:32
Een ergernis van afgelopen week: ik wilde bij Kruidvat douchegel halen, die was altijd 99 cent. Nu was ie 1,29 en in de aanbieding 5 voor 5 euro. Duurder maken voor een aanbieding vind ik eigenlijk Etos-streken, maar nu betaalde ik dus normaal 4,96 voor 5 en in de aanbieding 5 euro. Ik heb mijn spullen terug gezet en ben naar de Action gegaan. Heel flauw voor 4 cent, ik weet het, maar ik was principieel geërgerd 
FaithfulDuck87
26-03-2023 om 10:44
Wieder schreef op 26-03-2023 om 10:32:
Een ergernis van afgelopen week: ik wilde bij Kruidvat douchegel halen, die was altijd 99 cent. Nu was ie 1,29 en in de aanbieding 5 voor 5 euro. Duurder maken voor een aanbieding vind ik eigenlijk Etos-streken, maar nu betaalde ik dus normaal 4,96 voor 5 en in de aanbieding 5 euro. Ik heb mijn spullen terug gezet en ben naar de Action gegaan. Heel flauw voor 4 cent, ik weet het, maar ik was principieel geërgerd
ik zie ze zelfs staan voor 1,49. Maar zijn ze niet gewoon duurder geworden? Weet niet wanneer je ze voor het laatst gekocht hebt?
Wieder
26-03-2023 om 11:11
Friezinnetje schreef op 26-03-2023 om 10:44:
[..]
ik zie ze zelfs staan voor 1,49. Maar zijn ze niet gewoon duurder geworden? Weet niet wanneer je ze voor het laatst gekocht hebt?
Klopt, er zijn er ook die altijd al duurder waren, de oranje bijvoorbeeld, maar de roze versie was 99 cent. De week ervoor nog. Maar het kan natuurlijk dat ze sowieso duurder zijn geworden want dat gebeurt op het moment dat het gebeurt.
SuzyQFive
26-03-2023 om 11:17
Yumi schreef op 25-03-2023 om 23:30:
[..]
Jee wat akelig, kan me voorstellen dat je klaarwakker bent... schrikt je natuurlijk rot. Maak je er wel melding van?
Ja, politie is op de hoogte.