Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


aan mensen met hun hond aan zo'n uitlooplijn. Hond loopt 3 meter of 5 meter vooruit, komt richting mij en draait achter mij langs naar mijn hond. En dan beledigd zijn als ik zeg dat ze die k.tlijn kort moeten houden zodat ik niet onderuit ga

Chiquita schreef op 25-03-2023 om 14:57:

aan mensen met hun hond aan zo'n uitlooplijn. Hond loopt 3 meter of 5 meter vooruit, komt richting mij en draait achter mij langs naar mijn hond. En dan beledigd zijn als ik zeg dat ze die k.tlijn kort moeten houden zodat ik niet onderuit ga

Pff zeg, dat quoten van Chiquita gaat niet goed, dan maar een los bericht.
Hond aan lange lijn heb ik ook eens meegemaakt op een schoolplein op een gladde dag. Hond rende linksachter mij, kinderen rechts en kinderen lieten de lange lijn los en hond rende om mij heen, zodat ik verstrikt raakte in die lijn en bijna onderuit ging op de gladheid. Toen ik de kinderen daarop aansprak, werd hun moeder woedend. De kinderen waren niet erg klein meer, ik vind het dus vanzelfsprekend dat ik de kinderen daarop aansprak en had dat niet superboos gedaan ofzo.
Die moeder is me nog achtervolgd om me in een winkel naar me staan schreeuwen dat ik haar dochter een trauma had aangedaan door boos naar haar te doen. Ik denk dat ìk daarna haar dochter wèl een trauma heb bezorgd, want ik heb toen naar die moeder terug geschreeuwd omdat ik het niet normaal vond dat ze het ok vond dat ik bijna onderuit was gegaan. Ik had niet terug moeten schreeuwen, maar om moeten draaien en weggaan, dat was een wijze les geweest voor dat dochtertje van haar.

zodra er een hondenbezitster er aan komt met zo een flexlijn, en de hond komt naar mij en mijn honden toe.
Gil ik, mijn honden zijn niet aardig, ,die bijten andere honden.
Ze staan nu ook bekend als de onaardigste honden van de hele wereld, geen hinder meer.

Hemke schreef op 25-03-2023 om 18:15:

zodra er een hondenbezitster er aan komt met zo een flexlijn, en de hond komt naar mij en mijn honden toe.
Gil ik, mijn honden zijn niet aardig, ,die bijten andere honden.
Ze staan nu ook bekend als de onaardigste honden van de hele wereld, geen hinder meer.

*grinnik* dat zei ik ook bij mijn vorige hond als ze zeiden: oh, maar hij doet niks hoor! Maar de mijne wel! Of ik zei dat hij kennelhoest had, dan konden ze hun hond wel ineens bij zich houden.

gisteren filet americain mee genomen, zou ik het vanmiddag op boterham doen, blijkt het van die vega-troep te zijn. Bahbahbah. 

Hemke en Wieder: goed idee. Ik heb gróte hond, dus diegenen die hem nog niet kennen kan ik iig roepen dat ie gevaarlijk is.
Auwereel: ik denk dat jouw reactie juíst een goede is geweest, ff je eigen frustratie kwijt

Over honden gesproken, springt de hond van een van de buren tegen mij aan. 
Het bekende hij doet niets hoor, houdt gewoon de hond bij je. Ik vind dat gespring  niet wat. 

MidasWolf schreef op 25-03-2023 om 19:16:

Over honden gesproken springt de hond van een van de buren tegen mij aan.
Het bekende hij doet niets hoor, houdt gewoon de hond bij je. Ik vind dat gespring niet wat.

Nee is ook vreselijk. Ik hou heel erg van honden, maar vind het alsnog niet fijn als ze tegen me aan springen. Laat staan tegen mijn kind of tegen iemand die zich niet prettig voelt bij honden. Hou je dier gewoon bij je!!! 

Ergeren is een groot woord maar ik schrok vandaag van het feit dat ik met 500 euro nog maar net rondkom voor twee personen (boodschappengeld). Ik doe vrij dure boodschappen (brood van de bakker, kalverliefde melk, biologisch vlees (heel weinig),  biologische kaas en noten van de markt). Maar hoe moeten gezinnen met kinderen dit nog doen en dan ook nog een beetje gezond? Het wordt toch echt te gek.....

Er rende een keer een blaffende hond op me af en die sprong tegen me aan. Baasje riep het bekende: Hij doet niks hoor! Toen zei ik, nou, hij doet van alles! Hij rent naar me toe, hij blaft en hij springt! 
Ik zag het kwartje vallen… 

Ik ergerde me aan een stel kleine schreeuwende kinderen op een verjaardag, die in hoog tempo de bakjes van de volwassenen stonden leeg te schranzen. En aan de moeder die er niets van zei, doet ze nooit trouwens. 

Ik erger me aan de maatvoering van badpakken.
Adidas valt kort.
Nabaji valt klein.
Zo blijf ik bezig met terugsturen 

Treurniet schreef op 25-03-2023 om 21:43:

Ik erger me aan de maatvoering van badpakken.
Adidas valt kort.
Nabaji valt klein.
Zo blijf ik bezig met terugsturen

Volgens mij valt alles van Decathlon klein. Ik erger me altijd aan de maatvoering van spijkerbroeken. Hoezo is de ene 32 inch breder als de andere? Een inch is toch een inch?

Tara82 schreef op 25-03-2023 om 11:57:

Dat ik weer heel lang moest wachten bij het cafe bij de bibliotheek. Vorige week was dat ook al. Dus vandaag maar geen koffie. Was het zat. De gillende en rennende kinderen zijn ook een grote ergernis. Ja ik zit nu vlakbij de kinderboeken, maar ook boven hoor je ze nog. Ik verwacht echt geen stilte, maar dit is wel het andere uiterste. Het is een bibliotheek geen speeltuin. Mijn kleuter mag dat dus echt niet. Blijkbaar is koffie drinken belangrijker voor die ouders.

Wij hebben hier in de stad een hele mooie bibliotheek (Forum Groningen) en daar heb je in het pand niet alleen de bieb maar ook oa een museum, bioscoop, studiezalen, restaurants enz. Tussen de boeken zijn lekkere stoelen en banken gezet om lekker te kunnen lezen. Maar dikwijls gaan daar dus groepjes, veelal studenten, zitten en uitgebreid kletsen. Laatst zaten ze bijna te gillen en toen heb ik ze verzocht een cafe op te zoeken. Zo irritant. 
Voor de kinderen is er echt een aparte hoek/afdeling in het gebouw met een soort net waar ze op kunnen liggen, zitkussens ed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.