Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mug schreef op 24-02-2023 om 07:48:

ik vind dit echt geneuzel om niks.

Vind ik ook gezien de enorme wand met voorverpakte producten maar het zal goed klinken.

Schemerlampje schreef op 24-02-2023 om 07:49:

[..]

Oh, sorry. Ik kom nooit bij een winkel waar de kassa weegt, dus heb daar niet aan gedacht.

Je kán wel vier of vijf losse appels op de band leggen en dan worden ze netto gewogen maar meestal doe je ze ergens in voordat je ze op de weegschaal legt.

In Frankrijk kan je aanklikken welk verpakkingsmateriaal je hebt op de groente weegschaal.

Evaluna schreef op 24-02-2023 om 13:05:

In Frankrijk kan je aanklikken welk verpakkingsmateriaal je hebt op de groente weegschaal.

Dat is wel een goed idee. Ik heb wat dingen gewogen die daarvoor te gebruiken zijn en ze variëren van 7 gram tot 48 gram (papieren zak).

Ik vind het goed dat ze het doen. Ze moeten ergens beginnen en dit is een begin dat al best wel scheelt. Hopelijk gaan ze vanaf hier verder kijken naar welke onnodige verpakkingen weg kunnen.

Lollypopje schreef op 24-02-2023 om 13:19:

Ik vind het goed dat ze het doen. Ze moeten ergens beginnen en dit is een begin dat al best wel scheelt. Hopelijk gaan ze vanaf hier verder kijken naar welke onnodige verpakkingen weg kunnen.

Het is alleen maar (veel) meer en moeilijker te recyclen geworden. Ik ben geen milieufreak maar de overheid kan eisen stellen aan verpakkingen.

Enfin, er zullen hopelijk evaluaties komen, hopelijk eerlijk en niet gekleurd ten gunste  van grote bedrijven.

Dolfje schreef op 24-02-2023 om 12:05:

[..]

Ga eens op de menukaart kijken, misschien krijg ik dan zin

Ik hoop dat er wat lekkers voor je bij zit 

Amazooi schreef op 24-02-2023 om 13:37:

[..]

Het is alleen maar (veel) meer en moeilijker te recyclen geworden. Ik ben geen milieufreak maar de overheid kan eisen stellen aan verpakkingen.

En dus zijn minder verpakkingen en onnodige tasjes sowieso beter, want wat niet wordt gebruikt hoeft ook niet gerecycled te worden

Lollypopje schreef op 24-02-2023 om 13:42:

[..]

En dus zijn minder verpakkingen en onnodige tasjes sowieso beter, want wat niet wordt gebruikt hoeft ook niet gerecycled te worden

Een hoop tamtam om maar heel weinig áls het echt werkt. Als de mensen hun verpakking trouw meenemen en niet even snel weer een nieuw zakje kopen omdat de oude thuis ligt of daarom maar een dikke vinylzak voorverpakte appels uit het schap grissen. Daarbij stelt een betrekkelijk milieuvriendelijk dun zakje van 2 gram nauwelijks iets voor.

Maar goed, dit is een ergernissentopic en ergernissen zijn subjectief. Het is geen milieutopic.

Bij Eko plaza zit de granen, peulvruchten en muesli nu in een glazen pot, waar statiegeld op zit. Handig want die plastic zakken scheuren altijd.

Amazooi schreef op 24-02-2023 om 14:15:

[..]

Een hoop tamtam om maar heel weinig áls het echt werkt. Als de mensen hun verpakking trouw meenemen en niet even snel weer een nieuw zakje kopen omdat de oude thuis ligt of daarom maar een dikke vinylzak voorverpakte appels uit het schap grissen. Daarbij stelt een betrekkelijk milieuvriendelijk dun zakje van 2 gram nauwelijks iets voor.

Precies, dat bedoel ik .

Bovendien die milieuvriendelijke dunne tasjes zijn van een te verwaarloosbare milieubelasting vergeleken met bv Schiphol.

Treurniet schreef op 24-02-2023 om 14:37:

[..]

Precies, dat bedoel ik .

Bovendien die milieuvriendelijke dunne tasjes zijn van een te verwaarloosbare milieubelasting vergeleken met bv Schiphol.

Waarom vergelijken met Schiphol? 

Ik heb geen auto, ik vind dat milieuvriendelijk maar je kan ook roepen dat het verwaarloosbaar is. Ik ga ervan uit dat alle kleine beetjes samen wel uit maken. 

Als ik € 1,- aan jou geef dan heb je daar niet zoveel aan, tot half Nederland dat doet... 

Yumi schreef op 24-02-2023 om 14:46:

[..]

Waarom vergelijken met Schiphol?

Ik heb geen auto, ik vind dat milieuvriendelijk maar je kan ook roepen dat het verwaarloosbaar is. Ik ga ervan uit dat alle kleine beetjes samen wel uit maken.

Als ik € 1,- aan jou geef dan heb je daar niet zoveel aan, tot half Nederland dat doet...

Half Nederland gaat niet stoppen met vliegen of autorijden...

In ieder geval dreigt faillissement voor de eerste verpakkingsvrije online supermarkt van Nederland Pieter Pot. https://www.telegraaf.nl/financieel/752493641/idealistische-supermarkt-pieter-pot-op-randje-van-faillissement

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.