Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-02-2023 om 19:36

Schemerlampje schreef op 23-02-2023 om 14:39:

[..]

Gewoon zorgen dat je die standaard in je boodschappentas/ fietstas hebt zitten.

Oh, dat dus 🤗

Lollypopje schreef op 23-02-2023 om 07:57:

ik bestel mijn boodschappen en ik wissel daarbij tussen AH en picnic. Deze week werd het de appie, want mijn yoghurt was in de persoonlijke bonus en een goede deal. Om aan de 50 euro te komen voldoende besteld om bijna twee weken vooruit te kunnen in combi met mijn voorraad.
Krijg ik net bericht dat ze alles kunnen leveren behalve mijn yoghurt 🤦 Moet ik volgende week alsnog weer boodschappen bestellen.

Zó herkenbaar!

Amazooi schreef op 23-02-2023 om 08:25:

[..]

Mijn wasmachine geeft een harde piep en draait daarna een muziekje. Dan weet je wel dat hij het nog doet en niet ontploft is.

onze wasmachine wordt liefkozend super mario genoemd. 

Yumi schreef op 23-02-2023 om 11:18:

[..]

Aanstellerij en een minuscuul deel is zeker niet....
Doordat alleen AH stopte met plastic zakjes bij de aardappelen fruit en groente, besparen we 240.00 kg plastic en 130 miljoen zakjes.
Beter verpakken | Albert Heijn (ah.nl)

Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, in het begin vergat je misschien ook een tasje mee te nemen als je ging winkelen toen de plastic draagtas werd afgeschaft.

De schappen van de voorverpakte en voorgesneden groenten en fruit hebben zich juist erg uitgebreid, en die zitten vaak in een veel complexere verpakking (schaaltje, voorgevormd plastic bakje erin en daarna het geheel weer geseald met plastic). En voorverpakte appels zitten in veel dikkere draagtassen. Deze verpakkingen worden op geen enkele manier hergebruikt.

Verder zijn "duurzamere" (lees extra gekochte en dus geproduceerde) zakken altijd zwaarder en dit verpakkingsgewicht wordt niet in mindering gebracht op de gekochte groenten en fruit. Dus je krijgt minder voor je geld. Een van nylon gemaakt zakje heb ik op de weegschaal gelegd en die woog 18 gram. Het tot nu toe gratis zakje slechts 2 gram.

Ik blijf erbij dat het show is en eigen voordeel voor de bedrijven. Voor mensen die toch al niet snel losse groenten en fruit kochten is de uitstap naar de voorverpakte spullen veel makkelijker gemaakt dan voorheen.

Ze spelen in op de goedgelovigheid van het publiek die graag iets milieuvriendelijks wil doen en dan weinig kieskeurig is. Zolang het maar iets lijkt te zijn en niet al te lastig uitvoerbaar.

Amazooi schreef op 24-02-2023 om 07:28:

[..]

De schappen van de voorverpakte en voorgesneden groenten en fruit hebben zich juist erg uitgebreid, en die zitten vaak in een veel complexere verpakking (schaaltje, voorgevormd plastic bakje erin en daarna het geheel weer geseald met plastic). En voorverpakte appels zitten in veel dikkere draagtassen. Deze verpakkingen worden op geen enkele manier hergebruikt.

Verder zijn "duurzamere" (lees extra gekochte en dus geproduceerde) zakken altijd zwaarder en dit verpakkingsgewicht wordt niet in mindering gebracht op de gekochte groenten en fruit. Dus je krijgt minder voor je geld. Een van nylon gemaakt zakje heb ik op de weegschaal gelegd en die woog 18 gram. Het tot nu toe gratis zakje slechts 2 gram.

Ik blijf erbij dat het show is en eigen voordeel voor de bedrijven. Voor mensen die toch al niet snel losse groenten en fruit kochten is de uitstap naar de voorverpakte spullen veel makkelijker gemaakt dan voorheen.

Dan weeg je toch af zonder een zakje erom heen? Of je weegt 18 gram minder af en voegt dat later nog toe.

Schemerlampje schreef op 24-02-2023 om 07:40:

[..]

Dan weet je toch af zonder een zakje erom heen? Of je weegt 18 gram minder af en voegt dat later nog toe.

Ik wel maar de kassa niet.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-02-2023 om 07:48

ik vind dit echt geneuzel om niks. 

Amazooi schreef op 24-02-2023 om 07:42:

[..]

Ik wel maar de kassa niet.

Oh, sorry. Ik kom nooit bij een winkel waar de kassa weegt, dus heb daar niet aan gedacht.

Hoorde gisteren op de radio dat die voorverpakte groenten eruit moeten op termijn. Scheelt veel verpakkingen EN het gaat verspilling tegen,  je kunt dan precies de hoeveelheid meenemen die je nodig hebt...........
Goh wat een eye-opener!!

Er is buiten iemand ( van de gemeente denk ik) al een tijdje bezig met een bladblazer  werd er door mijn oordoppen heen wakker van.

Bakblik schreef op 24-02-2023 om 07:52:

Hoorde gisteren op de radio dat die voorverpakte groenten eruit moeten op termijn. Scheelt veel verpakkingen EN het gaat verspilling tegen, je kunt dan precies de hoeveelheid meenemen die je nodig hebt...........
Goh wat een eye-opener!!

Ben ik toch benieuwd of ze dat ook met voorgesneden groenten gaan doen. Of gaan die er dan helemaal uit?

Mijn ergernis van vandaag is de moeder van een vriendin van mijn dochter. Als kind moe is, of slecht geleerd voor een toets, dan mag ze thuis blijven. Mijn dochter heeft dan gewoon pech, je gaat gewoon naar school, je blijft alleen thuis als je écht ziek bent. Een les missen voor tandarts/ortho/huisarts is ook prima, maar verder ga je gewoon naar school. Ze zijn bijna 15, ik snap het niet. Plus dat ik dan het gedoe krijg van, maar zij mag thuisblijven van haar moeder! Ja klopt, jij niet. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze dat dan later op het werk gaat doen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-02-2023 om 10:20

Netherfield schreef op 24-02-2023 om 10:13:

[..]

Ben ik toch benieuwd of ze dat ook met voorgesneden groenten gaan doen. Of gaan die er dan helemaal uit?

Ik hoop het niet

Ik erger mij aan m'n moeder. Het is alleen maar negatief en geklaag wat ze zegt. En ze gedraagt zich zo afhankelijk als de pest. 
En ik erger mij aan mijzelf dat ik dat niet wat meer kan loslaten. 

Bailey26 schreef op 24-02-2023 om 11:23:

Ik erger mij aan m'n moeder. Het is alleen maar negatief en geklaag wat ze zegt. En ze gedraagt zich zo afhankelijk als de pest.
En ik erger mij aan mijzelf dat ik dat niet wat meer kan loslaten.

Hier ook zo'n moeder en daar moeten we zondag heen en mee uit eten. Het is zelfs zo dat ik nu al geen zin heb. 

Ga eens op de menukaart kijken, misschien krijg ik dan zin

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.