Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mug schreef op 19-02-2023 om 22:04:

Ah ja, in de zorg snap ik het wel idd.

Daarvoor hoef je niet in de zorg te werken, ik wil gewoon niemand besmetten. 

Broodjebrie schreef op 20-02-2023 om 08:25:

[..]

Oh heb je toch nog wat kunnen slapen? Ik heb dat ook ooit weleens gehad, maar toen ik zag dat ik een appje kreeg van iemand, dacht ik; dat komt morgen wel hoor.

Het is maar goed dat ik dat de volgende ochtend heb gelezen want anders had ik geen oog dichtgedaan.

Nee, echt heel weinig geslapen. Ik weet dat ik het los moet laten maar het komt de hele tijd in allerlei apps voorbij en ik zit me enorm op te vreten 😅 

(Wil ivm herkenbaarheid niet te veel vertellen maar het zijn keuzes van m'n broer en z'n vrouw wat enorm in het nadeel gaat zijn van hun 2 kinderen, opnieuw. Ik vind het zó sneu hoe ze alleen maar aan zichzelf denken en de kinderen maar elk weekend dumpen omdat zij zo nodig moeten zuipen en leuke dingen doen 😐)

@haha (ik quote je expres even niet omdat je het misschien weg wilt halen later)
Wat frustrerend allemaal. En sneu voor de kinderen

Yumi schreef op 20-02-2023 om 08:26:

[..]

Daarvoor hoef je niet in de zorg te werken, ik wil gewoon niemand besmetten.

Wat ik raar vind is niet dat je je test of je corona hebt.. Maar wel hoe makkelijk de meesten over griep (als het geen corona is) denken; ik heb getest, het is geen corona dus dan maakt het niet uit of ik anderen/ouderen aansteek.

Laatst ging een bekende naar de dokter met griep, ze was echt heel ziek. Ze gaf aan dat de zelftest negatief was dus dokter had geen mondkapje op, was in een kleine ruimte en ze werd dus ook onderzocht. Vond ik toch best raar..

Nera schreef op 19-02-2023 om 19:56:

Na 3 jaar eraan ontsnapt te zijn nu toch echt corona

Beterschap, hopelijk  ben je er niet te ziek van!

Ik moest bij Autowaard iets ophalen  voor man vandaag.  Kon pas vanaf 13.00 uur. Prima  .  Ik had gisteren  avonddienst  en hij viel even niet mee. Slecht geslapen  , vroeg wakker,  dus ik lummel  nog even in mijn pyjama rond voor ik zo ga douchen.  Gaat de deurbel. Het onderdeel dat  ik vanmiddag  op moest  halen thuisbezorgd.  
Had ik graag willen  weten, dan had ik gezorgd in de kleren te zijn.

stokstaart schreef op 20-02-2023 om 06:17:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat mensen zich niet meer testen. Ik zie ook dat mensen met klachten zonder test iedereen blijven zien en alles blijven doen. Ik heb op de IC zoveel mensen zien doodgaan of slecht wakker zien worden. En zelf heb ik ondertussen al bijna een jaar long covid. Dan ben ik er misschien niet super ziek van geweest maar de nasleep is echt ellendig. Dus als je met je ongeteste corona hoofd iemand anders aansteekt kan diegene ook gewoon long covid ontwikkelen. Ik kan er dus echt niet bij.

Sowieso als je hoest of niest de hele tijd blijf thuis. Ik heb 3 weken geleden de griep gehad en ik ben nog doodop .

HAHA!wait..what schreef op 20-02-2023 om 09:34:

[..]

Wat ik raar vind is niet dat je je test of je corona hebt.. Maar wel hoe makkelijk de meesten over griep (als het geen corona is) denken; ik heb getest, het is geen corona dus dan maakt het niet uit of ik anderen/ouderen aansteek.

Dat vind ik ook een beetje vreemd.

Als ik griep heb blijf ik thuis.

Dan ga ik zeker niet naar de huisarts waar ik de hele wachtkamer aansteek.

Broodjebrie schreef op 20-02-2023 om 09:29:

@haha (ik quote je expres even niet omdat je het misschien weg wilt halen later)
Wat frustrerend allemaal. En sneu voor de kinderen

Thanks! Ja, het is heel sneu.. Soms denk ik dat er ik wat mee moet maarja tegelijkertijd is het hun leven en hun keuzes, wie ben ik om daar wat van te zeggen? 

[..]

Laatst ging een bekende naar de dokter met griep, ze was echt heel ziek. Ze gaf aan dat de zelftest negatief was dus dokter had geen mondkapje op, was in een kleine ruimte en ze werd dus ook onderzocht. Vond ik toch best raar..

Dat is zeker raar, gelukkig weten vrienden dat ik geen verkouden, grieperige of corona besmette in mijn buurt wil hebben. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

20-02-2023 om 10:29

[..]

Nou dat! Dan test je negatief (wat vaak al niet eens klopt als je de verhalen moet geloven) en ga je met griep wel gewoon werken,  naar de winkel etc etc. Want het is "gelukkig maar griep". 

Dus nee, ik zie geen nut meer van testen, als ik ziek ben blijf ik sowieso wel thuis, corona of niet. 

[..]

Nou dit. Gelukkig weten mensen in mijn omgeving dat ik dan echt niet wil afspreken, zelfs al is het maar een lichte verkoudheid. Maar als ik weer de energie heb om weer eens naar een winkel gaan is dat voor mij best een ding. Mijn weerstand is laag en zelfs van een licht verkoudheid kan ik een terugslag krijgen waar ik een half jaar zoet mee ben.

HAHA!wait..what schreef op 20-02-2023 om 10:05:

[..]

Thanks! Ja, het is heel sneu.. Soms denk ik dat er ik wat mee moet maarja tegelijkertijd is het hun leven en hun keuzes, wie ben ik om daar wat van te zeggen?

Ik snap je helemaal.. Dubbel is dat dan he.

Het advies van mijn loopbaan coach vindt het Uwv helemaal niet zo geweldig. Lekker dan, dacht ik het geregeld te hebben. Kan ik er ook nog wel bij hebben 

Aan die carnavalsmuziek.. Is het al woensdag?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.