Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-02-2023 om 21:56

Broodjebrie schreef op 15-02-2023 om 21:51:

[..]

Daarom reageerde ik ook zo.

Ik dacht al zoiets  😬

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-02-2023 om 22:02

Hemke schreef op 15-02-2023 om 20:39:

Ik ben vergreld,wil ik kijken naar je huis op orde, zenden ze een of andere idiote programma uit, met mensen in een put en derg.
Snotverdikkeme, doe toch wat in de TVgids.nl staat.

even naar BBC1, daar is de Engelse versie er nu voor  

Ik ben vergreld,wil ik kijken naar je huis op orde, zenden ze een of andere idiote programma uit, met mensen in een put en derg.

Ooh, ik word vrolijk van het woord dat je gebruikt. Vergreld. Op en top Gronings

Ik kijk huis op orde altijd vooruit 😅

Ik loop de hele dag al achter de feiten aan. Ik ben te druk. Moest een belangrijk papier voor dochter invullen maar ben het vergeten. Vul het wel digitaal in en mail het. Dat kan ook 😜 morgen… 

noas_1993 schreef op 15-02-2023 om 16:06:

Dat ik na 7 jaar vrijwilligerswerk een plantje en een pak roze koeken kreeg..

Wow en dat werd met droge ogen overhandigd? 

Dat ik weer veel te vroeg wakker werd en ik ben nog zo moe 

Dat de apotheek weer eens leveringsproblemen heeft. Wordt tijd dat we alles in Europa gaan produceren.

Dorestad schreef op 15-02-2023 om 22:42:

[..]

Ooh, ik word vrolijk van het woord dat je gebruikt. Vergreld. Op en top Gronings

Wat mij betreft ook het enige woord dat precies omschrijft hoe je je op dat moment voelt. 

On topic: ik heb een kloof in mijn duim en dat doet pijn! 

dat ik geen idee heb wat vergreld betekent

oudmaarnognietkoud schreef op 16-02-2023 om 05:35:

[..]

Wow en dat werd met droge ogen overhandigd?

Jazeker

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

16-02-2023 om 09:58

Lollypopje schreef op 16-02-2023 om 09:32:

dat ik geen idee heb wat vergreld betekent

Oh gelukkig ik ben niet de enige.

Vergreld. 
De officiële vertaling is zeer boos. Maar eigenlijk betekent het een soort sluimerende boosheid die je niet echt laat zien, maar wel lang duurt. 
SuzyQ5 en Dorestad, heb ik hem een beetje goed zo?

Deden ze vroeger wel met sportwedstrijden die ze rechtstreeks gingen uitzenden; dan verwachtte ik Dieren in het Amazonewoud en dan kreeg je rechtstreeks verslag van Snooker of Pijltjes Gooien. En omdat ik mijn planning had gemaakt voelde ik me teleurgesteld.  Moest ik weer naar iets anders zoeken terwijl ik had gedacht achterover te kunnen leunen.

Ik onderschat overigens niet de kunst om pijltjes goed te gooien of balletjes in de goede richting te tikken maar daar kijk ik meestal niet naar.

Netherfield schreef op 16-02-2023 om 10:33:

Vergreld.
De officiële vertaling is zeer boos. Maar eigenlijk betekent het een soort sluimerende boosheid die je niet echt laat zien, maar wel lang duurt.
SuzyQ5 en Dorestad, heb ik hem een beetje goed zo?

Ik denk dat wel. Gramnietig,  ook zo'n mooi woord.  Overigens heb ik als kind nooit dialect leren praten,  dit heb ik later halfbakken bijgeleerd.  Ik merkte dat dat in mijn werk  vaak  handig was

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.