Huiskamer
Yumi
30-01-2023 om 22:53
Herfstappeltaart schreef op 30-01-2023 om 18:52:
[..]
Kun je 'm niet draaien?
Nee het is een soort beugel waar 2 poten aanzitten, 1 voor en 1 achterpoot. Zijn beide vd linkerkant, als ik die draai dan wijst de schuine kant naar binnen en komt aan de voorkant. Lastig uit te leggen 
Yumi
30-01-2023 om 23:00
Amazooi schreef op 30-01-2023 om 19:26:
Wat eng zeg, trouwens, die ammonia in de Oreo fabriek. Hoe ernstig dat is kom je toch niet te weten. Ik vertrouw op de overheid wat dat betreft, anders heb je geen leven.
Waarom een koekje zwart zou moeten zijn is me toch wel een raadsel. Misschien lijkt hij anders teveel op Prince.
Ook al zou die ammonia geen kwaad kunnen, die omwonenden zitten continu in de stank en dat allemaal voor een koekje... die zijn vast het vertrouwen in de overheid allang kwijt 
SuzyQFive
30-01-2023 om 23:44
SombraOnline schreef op 30-01-2023 om 13:25:
[..]
In principe valt het wel mee, maar vroeger (volgens mijn instructeur van de cursus afgelopen zaterdag
) mocht je vroeger zoveel fouten over de hele theorie maken, en tegenwoordig is het opgesplitst in drie delen, en mag je per onderdeel maar zoveel fouten maken. Op de eerste twee onderdelen (gevaarherkenning en kennes) heb ik weinig fout, alleen dat laatste onderdeel (inzicht)... Die gaat kut.
Ook wel jammer dat er weer zo'n lange wachtlijst is om het opnieuw in te plannen.
Wat jammer joh!
Wij mochten in het hele examen vijf fouten maken, deed mijn theorie in 2003, reminds me: moet mijn rijbewijs nog verlengen. Gelukkig kan dat tegenwoordig online via de Rdw.
SuzyQFive
30-01-2023 om 23:47
Yumi schreef op 30-01-2023 om 23:00:
[..]
Ook al zou die ammonia geen kwaad kunnen, die omwonenden zitten continu in de stank en dat allemaal voor een koekje... die zijn vast het vertrouwen in de overheid allang kwijt
Wel eens die uitzending gezien van Keuringsdienst vw over mandarijntjes in blik?
Bailey26
31-01-2023 om 06:44
[..]
Dat denk ik ook.
Afgelopen nachten sliep ik een uur of 3 dat was opzich nog te doen. Maar afgelopen nacht gewoon niet geslapen, en waarom? Heb nog steeds wel keelpijn en oorpijn maar niet in die mate dat ik er wakker van lig dat kan het niet zijn. Vrees dat het een lange werkdag gaat worden.
Mama-Inge
31-01-2023 om 06:55
Dat ik steeds een uur (of 2 uur) voor de wekker gaat, wakker word en dat ik dan niet meer in slaap kom
Met als gevolg dat ik ergens 's middags kapot ben, het steeds koud heb en 's avonds nergens meer zin in heb
Herfstappeltaart
31-01-2023 om 07:03
Yumi schreef op 30-01-2023 om 22:53:
[..]
Nee het is een soort beugel waar 2 poten aanzitten, 1 voor en 1 achterpoot. Zijn beide vd linkerkant, als ik die draai dan wijst de schuine kant naar binnen en komt aan de voorkant. Lastig uit te leggen
Wat slordig zeg van de fabrikant.
Dolfje
31-01-2023 om 08:00
Man ging vannacht naar de wc en toen kon ik daarna de slaap niet meer goed vatten en nu dus nog moe. En dat moet ik vanavond ook nog werken 
Amazooi
31-01-2023 om 08:57
[..]
De overheid is nu eenmaal een compromis tussen verschillende partijen met verschillende belangen. De ene keer trekt de ene aan het kortste eind en de andere keer weer een ander.
Natuurlijk houd ik berichten in de gaten maar ik denk dat als de volksgezondheid ernstig in het geding komt er wel reacties komen van de mensen die cruciaal zijn. Journalisten hebben wel een onderzoeksfunctie maar willen ook sappige verhalen schrijven om zelf relevanter te worden.
Ik denk dat wij in een heel fantastisch land wonen als je het vergelijkt met andere landen.
Herfstappeltaart
31-01-2023 om 09:05
Amazooi schreef op 31-01-2023 om 08:57:
[..]
De overheid is nu eenmaal een compromis tussen verschillende partijen met verschillende belangen. De ene keer trekt de ene aan het kortste eind en de andere keer weer een ander.
Natuurlijk houd ik berichten in de gaten maar ik denk dat als de volksgezondheid ernstig in het geding komt er wel reacties komen van de mensen die cruciaal zijn. Journalisten hebben wel een onderzoeksfunctie maar willen ook sappige verhalen schrijven om zelf relevanter te worden.
Ik denk dat wij in een heel fantastisch land wonen als je het vergelijkt met andere landen.
Daar denken de mensen die in de buurt van bijvoorbeeld Tata-steel wonen toch anders over denk ik.
Amazooi
31-01-2023 om 09:18
Herfstappeltaart schreef op 31-01-2023 om 09:05:
[..]
Daar denken de mensen die in de buurt van bijvoorbeeld Tata-steel wonen toch anders over denk ik.
Dat zal best. En van mijn belangen uit bezien (waar ik me niet verder over uit zal laten) faalt de overheid weer op een ander belangrijk punt. Natuurlijk moet iedereen zoveel mogelijk voor zichzelf opkomen maar soms zal je verliezen.
Iedereen mag natuurlijk klagen; daar is dit topic goed voor. Zo zie ik net dat in Bastognekoeken eieren zitten dus niet geschikt voor mijn tweede week veganistisch eten. Grrr. En in speculaasjes zitten vermoedelijk transvetten. Brrr. 
Ik neem nog maar een happie havermout met lekkere noten. en heel erg pure chocolade.
Bakblik
31-01-2023 om 09:50
Gaat het streekvervoer volgende week wéééér staken!!!!!
Wij hebben bewust maar 1 auto, omdat we veel met het ov doen. Als de bussen niet rijden wordt het wel een hele truc om iedereen op de juiste tijd op het station/op school/werk te krijgen.
Ik ben nu al boos.
Yumi
31-01-2023 om 11:27
Bakblik schreef op 31-01-2023 om 09:50:
Gaat het streekvervoer volgende week wéééér staken!!!!!
Wij hebben bewust maar 1 auto, omdat we veel met het ov doen. Als de bussen niet rijden wordt het wel een hele truc om iedereen op de juiste tijd op het station/op school/werk te krijgen.
Ik ben nu al boos.
O jee, daar gaan we weer ik heb geen auto maar moet volgende week naar een belangrijke afspraak
Yumi
31-01-2023 om 11:35
SuzyQFive schreef op 30-01-2023 om 23:47:
[..]
Wel eens die uitzending gezien van Keuringsdienst vw over mandarijntjes in blik?
Net even deel gekeken, schandalig
Blijf me verbazen hoe het mogelijk is dat het is toegestaan.
SuzyQFive
31-01-2023 om 12:31
Dat Oxxio plechtig beloofde in januari het teveel betaalde ivm de onrechtmatig verhoogde tarieven te betalen en nu doen ze dat pas bij de jaarafrekening (eind februari).
Heel irritant!
) mocht je vroeger zoveel fouten over de hele theorie maken, en tegenwoordig is het opgesplitst in drie delen, en mag je per onderdeel maar zoveel fouten maken. Op de eerste twee onderdelen (gevaarherkenning en kennes) heb ik weinig fout, alleen dat laatste onderdeel (inzicht)... Die gaat kut.