Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Nog een verse ergernis: kleding kopen en maatvoering. Ik ben heel wat winkels afgelopen en heb heel veel gepast, maar zelfs als ik een kledingstuk in handen heb, kan ik niet inschatten of het nou past. Naar de maat moet ik niet kijken, ik heb van alles aangehad, van xs (te groot) tot maat 44 (te klein).  

Auwereel schreef op 03-01-2023 om 19:43:

Nog een verse ergernis: kleding kopen en maatvoering. Ik ben heel wat winkels afgelopen en heb heel veel gepast, maar zelfs als ik een kledingstuk in handen heb, kan ik niet inschatten of het nou past. Naar de maat moet ik niet kijken, ik heb van alles aangehad, van xs (te groot) tot maat 44 (te klein).

Dat herken ik. 

Ik heb zelfs het probleem dat ik in mijn hoofd slanker ben dan wat ik in de spiegel zie. Dus als ik denk dat een kledingstuk te groot is, is er zelfs een reeele kans dat het aan de kleine kant is 😂

Ik stap juist meestal met iets te groots het pashokje in. Maar ook vaak met een kledingstuk dat slechts gedeeltelijk past. Bloes die goed om schouders en buik zit, maar trekt bij de borsten. Een maat die wel netjes om de borst past, zitten de schouders halverwege mijn bovenarmen.
Een broek die om de buik past is te strak om de benen, past het om de benen, is het te wijd om mijn buik. 

En voor wie voorstelt, "Dan koop je online en stuur je terug wat niet past", dan wil ik niet weten hoeveel kilo ik heen- en weer moet sturen. Dat vind ik transport-technisch niet verantwoord.

Auwereel schreef op 03-01-2023 om 20:08:

En voor wie voorstelt, "Dan koop je online en stuur je terug wat niet past", dan wil ik niet weten hoeveel kilo ik heen- en weer moet sturen. Dat vind ik transport-technisch niet verantwoord.

Dat is dus de reden dat ik voor kleding altijd de stad inga. Ik heb een lastige kledingmaat en vroeger kocht mijn moeder regelmatig online voor me, maar 9 van de 10 keer moest het teruggestuurd worden. 

TanSwallow86

TanSwallow86

03-01-2023 om 20:44

Mijn rug en mijn astma. Ik blijf Ventolin gebruiken maar benauwdheid gaat maar niet over

Auwereel schreef op 03-01-2023 om 20:08:

Bij Bonprix weet ik precies mijn maat, dus meestal past het wel. Bij de reviews staat vaak ook of het klein of groot valt, of normaal.

Zilver_gray schreef op 03-01-2023 om 13:09:

Laat ik dan ook een duit in het "app zakje" doen; ik heb liever contact via de app dan uitleggen in een telefoongesprek hoe het met me gaat (de laatste tijd ronduit kut, mischien daarom)

Aan de keiharde regen en de nog te komen voorspelde regen terwijl ik plannen had om vanmorgen met iemand te gaan wandelen en fietsen .

Rondstruiner schreef op 04-01-2023 om 06:55:

Aan de keiharde regen en de nog te komen voorspelde regen terwijl ik plannen had om vanmorgen met iemand te gaan wandelen en fietsen .

Ja balen ik zie mijn wandel plannen ook in het water vallen.

Hoop dat ik later op de dag nog een ommetje kan maken.

Het waait inderdaad weer zo hard, denk dat ik dadelijk tegenwind heb op de fiets.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-01-2023 om 09:09

ik had om 8.30 een afspraak bij de huisarts en daar kom ik  nu pas achter. Helemaal vergeten, wat stom!! Zo maar even bellen... 

Mama-Inge schreef op 03-01-2023 om 16:18:

[..]

Iedereen is voor mijn gevoel nogal met zichzelf bezig en dat is sinds corona alleen maar erger geworden heb ik het idee.

Met sommige mensen had ik, behoorlijk veel contact, zag een aantal bijna dagelijks, nu amper meer

Als je chronisch ziek wordt zijn er ook ineens een heleboel ‘vrienden’ en collega’s die je niet meer weten te vinden. 
Uit het oog, uit het hart 

Aan de regen.
Ik ga op de fiets altijd boodschappen doen.
Mijn kofferbak van de auto lekt en mijn schuur ook.
Ik wil graag temperaturen rond vriespunt en een zonnetje!

ikwilzomer

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.