Huiskamer
Treurniet
18-12-2022 om 13:15
Kimmeke1983 schreef op 18-12-2022 om 13:09:
Het kan toch niet zijn dat ik de enige ben die kerstmis/Oudejaarsavond een verplicht nummertje / opgeklopt commercieel gedoe vind en ik ben altijd blij als kerstmis en Oudejaarsavond voorbij zijn! Ik wens iedereen veel plezier volgende week en op Oudejaarsavond maar bekijk mij niet vreemd aan (en zo ken ik er veel) omdat ik er weinig mee heb iedereen zijn ding
Nee, natuurlijk niet.
Kerst heeft zijn religieuze betekenis, maar de lol van oud en nieuw ontgaat mij ook. Laten ze dat vuurwerk eens verbieden, dan hoef ik niet de halve avond en nacht de kat bij te staan!!
Herfstappeltaart
18-12-2022 om 13:21
Treurniet schreef op 18-12-2022 om 13:15:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Kerst heeft zijn religieuze betekenis, maar de lol van oud en nieuw ontgaat mij ook. Laten ze dat vuurwerk eens verbieden, dan hoef ik niet de halve avond en nacht de kat bij te staan!!
Kerst heeft voor mij geen religieuze betekenis. Ik vier de terugkeer van het licht en eigenlijk probeer ik gewoon de donkere dagen een beetje gezellig te maken met lichtjes en lekkere hapjes in het gezelschap van degenen waar ik van hou.
Het opgeklopte gedoe eromheen vind ik ook helemaal niks. Vooral die echte feestkleding, dat opgedirkt chique gedoe heb ik niks mee. Wel met het sfeertje van dikke sokken, warme truien en chocomel met slagroom
Oud-en-nieuw vind ik alleen leuk door de soms leuke programma's die er zijn, het cabaret met grappig terugkijken op het afgelopen jaar en in januari heb ik altijd een 'nieuwe kansen' gevoel. Wij zijn altijd gewoon met z'n tweeën zonder veel poespas en vooral geen vuurwerk.
Lollypopje
18-12-2022 om 13:23
Herfstappeltaart schreef op 18-12-2022 om 13:21:
[..]
Kerst heeft voor mij geen religieuze betekenis. Ik vier de terugkeer van het licht en eigenlijk probeer ik gewoon de donkere dagen een beetje gezellig te maken met lichtjes en lekkere hapjes in het gezelschap van degenen waar ik van hou.
Het opgeklopte gedoe eromheen vind ik ook helemaal niks. Vooral die echte feestkleding, dat opgedirkt chique gedoe heb ik niks mee. Wel met het sfeertje van dikke sokken, warme truien en chocomel met slagroom
![]()
Oud-en-nieuw vind ik alleen leuk door de soms leuke programma's die er zijn, het cabaret met grappig terugkijken op het afgelopen jaar en in januari heb ik altijd een 'nieuwe kansen' gevoel. Wij zijn altijd gewoon met z'n tweeën zonder veel poespas en vooral geen vuurwerk.
Ik ben ook blij dat wij allemaal gewoon aantrekken waar we zin in hebben. Wat betekent dat ik meestal opgedirkt ben en mijn zus in een foute kersttrui loopt
Heerlijk.
Herfstappeltaart
18-12-2022 om 13:24
Lollypopje schreef op 18-12-2022 om 13:23:
[..]
Ik ben ook blij dat wij allemaal gewoon aantrekken waar we zin in hebben. Wat betekent dat ik meestal opgedirkt ben en mijn zus in een foute kersttrui loopt
Heerlijk.
Hahaha ieder lekker zijn eigen ding
Lollypopje
18-12-2022 om 14:13
Op een paar (dikke) huissokken mijn afwas staan te doen in mijn keuken waar het 14 graden bleek 😳 Het duurde ruim twee uur voordat mijn tenen niet meer blauw waren en begonnen op te warmen. Eigenlijk gebeurde dat pas nadat ik nog een paar gewone sokken onder mijn huissokken heb aangedaan.
Nu wel blij met het warmtekussen dat ik als kerstcadeau van mijn werk heb uitgezocht en dat hopelijk binnen is voordat ik weer moet afwassen of koken 😂
Xandora
18-12-2022 om 21:10
Dat ik nog best veel spierpijn in mijn nek heb nadat ik gister onderuit gegaan ben door de gladdigheid. Gelukkig verder geen klachten overgehouden. Rare ervaring als je zo ineens op je rug op straat ligt.
Dolfje
19-12-2022 om 00:17
Herfstappeltaart schreef op 18-12-2022 om 13:21:
[..]
Kerst heeft voor mij geen religieuze betekenis.
Voor mij heeft het alleen de betekenis dat we vrij zijn. En nu dus maar 1 dag dus we hebben er een dag bij gepakt.
Dolfje
19-12-2022 om 00:20
Man is de sinds vanavond ineens niet lekker. Ok vervelend voor hem maar ik had me deze avond met morgen vrij wel ff anders voorgesteld ( en ja ik weet hoe stom en vervelend dat klinkt).
HAHA!wait..what
19-12-2022 om 00:27
Dolfje schreef op 19-12-2022 om 00:20:
Man is de sinds vanavond ineens niet lekker. Ok vervelend voor hem maar ik had me deze avond met morgen vrij wel ff anders voorgesteld ( en ja ik weet hoe stom en vervelend dat klinkt).
Oh nee hoor! Heel herkenbaar dit.. Is gewoon jammer, mag je best van balen voor jezelf 😉
Dolfje
19-12-2022 om 00:36
HAHA!wait..what schreef op 19-12-2022 om 00:27:
[..]
Oh nee hoor! Heel herkenbaar dit.. Is gewoon jammer, mag je best van balen voor jezelf 😉
Ja maar toch vind ik dat nu ff stom van mezelf.
Dolfje
19-12-2022 om 06:59
En toen ging ik naar bed na mijn laatste post en ben sinds 5 uur alweer wakker. Ik slaap gewoon zowat nooit langer dan een paar uurtjes.
Mama-Inge
19-12-2022 om 07:06
Man moest weg om 3.15
Was hond wakker en die heeft mij wakker gemaakt
Net weer tegen de slaap, maakte hond me weer wakker, want man kwam weer thuis.
Die had bericht gehad dat hij niet hoefde te werken vanwege de gladheid
Hij was daar al en kon dus weer terug
En om half 7 ging de wekker omdat ik eruit moest.
Niet echt fijn geslapen
Lollypopje
19-12-2022 om 08:00
Week geleden brand bij de buren die me al mijn energiekoste. Ben ik eindelijk weer bijgekomen, kan ik nu mijn energie opmaken aan dweilen en emmers zoeken...
Lekkage 😭
Rest van de dag wordt weer bijkomen
Netherfield
19-12-2022 om 09:37
Dat ons kerstpakket elk jaar dezelfde inhoud heeft, tot aan het merk thee aan toe. Ik weet, gegeven paard enzo, maar mag er een keer iets anders in...
Dorestad
19-12-2022 om 10:32
dat de gemeente ontzettend laat de WOZ waarde bekend heeft. Hierdoor moeten wij volgend jaar rioolheffing, OZB eigenaar, afvalstoffenheffing van 2021, 2022 en 2023 betalen. Dat voelt op dit moment wel vervelend.