Huiskamer
Broodjebrie
10-12-2022 om 18:45
Dees! schreef op 10-12-2022 om 18:31:
[..]
Kan het niet aan je schoenen liggen?
Of kleding.
TanSwallow86
10-12-2022 om 18:51
Aan mijzelf en mijn angsten. Heb dit ook uitgesproken naar spver en zij wil mij hier mee helpen om te gaan.
noas_1993
10-12-2022 om 19:06
Pfff, hoe duidelijk moet ik zijn zeg...
Als ik app wanneer je richting de bios gaat heb ik niks aan het antwoord ''we zijn nu nog hier en hier''
Ergernis: niet op de specifieke vraag reageren
Herfstappeltaart
10-12-2022 om 19:30
Aan de Jumbo kerstreclame. Ik vind veel kerstreclames best leuk maar ik trek die Frank Lammers gewoon niet. Altijd dat quasi kinderachtige gedoe...bah.
Rondstruiner
10-12-2022 om 20:00
Regendrup. schreef op 10-12-2022 om 16:26:
Dat we niet van de statische elektrische schokken afkomen in huis. Alles zo'n beetje geprobeerd. Luchtbevochtiger etc. En toch blijven onze meubels zo statisch als wat.
Naar is dat he. Ik had het altijd op mijn werk, zelden thuis. Ik heb zo'n ontladertje die ik altijd in mijn broekzak heb dan waarmee je even op metaal kunt tikken en als je dan statisch bent ontlaadt hij, dat zie je ook omdat het dan oplicht. Dat helpt wel. Hoewel de schok soms zo hard is dat ik hem toch voel. Zo'n soort ding:

Ik voel me soms net een proefdier, ik ben helemaal geconditioneerd en durf (het hele jaar door) niet meer zomaar een deurklink vast te pakken, ik tik er eerst voorzichtig tegen met mijn nagel. Mensen die dat zien denken dat ik een dwangneurose heb denk ik
Broodjebrie
10-12-2022 om 22:46
Aan het feit dat ik blijkbaar iemand ben om allerlei problemen aan te horen. Wat zal ik blij zijn als ik hier weg ben.
afrodite05
10-12-2022 om 22:48
noas_1993 schreef op 10-12-2022 om 19:06:
Pfff, hoe duidelijk moet ik zijn zeg...
Als ik app wanneer je richting de bios gaat heb ik niks aan het antwoord ''we zijn nu nog hier en hier''
Ergernis: niet op de specifieke vraag reageren
Herkenbaar! Als ik mijn man bijvoorbeeld vraag: "Wil je een Italiaanse bol of een volkoren broodje", is zijn antwoord "ja, is goed." WAT is goed, die Italiaanse bol of dat volkoren broodje? Wees gewoon duidelijk! Laatst gebeurde ook iets soortgelijks toen ik mijn moeder vroeg of er thuis gedoe was (waardoor ze niet weg zou kunnen) of dat ons geplande uitje door kon gaan. Reageerde ze: "ja". WAT ja?!
Of ligt het aan mij en moet ik mijn vragen anders stellen?
SombraOnline
10-12-2022 om 23:39
afrodite05 schreef op 10-12-2022 om 22:48:
[..]
Herkenbaar! Als ik mijn man bijvoorbeeld vraag: "Wil je een Italiaanse bol of een volkoren broodje", is zijn antwoord "ja, is goed." WAT is goed, die Italiaanse bol of dat volkoren broodje? Wees gewoon duidelijk! Laatst gebeurde ook iets soortgelijks toen ik mijn moeder vroeg of er thuis gedoe was (waardoor ze niet weg zou kunnen) of dat ons geplande uitje door kon gaan. Reageerde ze: "ja". WAT ja?!
Of ligt het aan mij en moet ik mijn vragen anders stellen?
Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig alleen maar de eerste vijf woorden van een bericht lezen of zo, en dan al antwoord geven. Mijn ex kon dat ook heel goed- En dan boos worden als je hem niet begreep. Dan maar als kleuters behandelen en maar één keuze per keer geven...
oudmaarnognietkoud
11-12-2022 om 08:40
Rondstruiner schreef op 10-12-2022 om 20:00:
[..]
Naar is dat he. Ik had het altijd op mijn werk, zelden thuis. Ik heb zo'n ontladertje die ik altijd in mijn broekzak heb dan waarmee je even op metaal kunt tikken en als je dan statisch bent ontlaadt hij, dat zie je ook omdat het dan oplicht. Dat helpt wel. Hoewel de schok soms zo hard is dat ik hem toch voel. Zo'n soort ding:
Ik voel me soms net een proefdier, ik ben helemaal geconditioneerd en durf (het hele jaar door) niet meer zomaar een deurklink vast te pakken, ik tik er eerst voorzichtig tegen met mijn nagel. Mensen die dat zien denken dat ik een dwangneurose heb denk ik
![]()
oudmaarnognietkoud
11-12-2022 om 08:44
Rondstruiner schreef op 10-12-2022 om 20:00:
[..]
![]()
Hier af en toe als ik de kat aai. Knétterrrr... En dan kijkt de kat mij verstoord aan ...
Waarom doe je dat? Sorry
FaithfulDuck87
11-12-2022 om 09:29
De nieuwe dienstregeling van Arriva. De trein van Leeuwarden naar Harlingen rijdt 2 keer per uur en wordt nu 1 keer een sneltrein. Ze slaan 2 stations over, van de 5 en dat scheelt 5 minuten. Omdat het 1 spoor is, moeten ze wisselen bij een van die dorpen maar daar kun je er dan niet uit.... Wat is het nut hier van????
alhambra
11-12-2022 om 09:42
Friezinnetje schreef op 11-12-2022 om 09:29:
De nieuwe dienstregeling van Arriva. De trein van Leeuwarden naar Harlingen rijdt 2 keer per uur en wordt nu 1 keer een sneltrein. Ze slaan 2 stations over, van de 5 en dat scheelt 5 minuten. Omdat het 1 spoor is, moeten ze wisselen bij een van die dorpen maar daar kun je er dan niet uit.... Wat is het nut hier van????
Dit klinkt erg krom
FaithfulDuck87
11-12-2022 om 09:49
alhambra schreef op 11-12-2022 om 09:42:
[..]
Dit klinkt erg krom
dat is het ook. Ze beweren dat ze dan 1 conducteur op een andere lijn kunnen inzetten, maar die haal je niet uit de trein halverwege. En de trein van 7 uur wordt een sneltrein, maar dat is juist een trein die veel gebruikt wordt, door studenten die doorreizen naar Groningen of Zwolle.
SuzyQFive
11-12-2022 om 10:09
Friezinnetje schreef op 11-12-2022 om 09:49:
[..]
dat is het ook. Ze beweren dat ze dan 1 conducteur op een andere lijn kunnen inzetten, maar die haal je niet uit de trein halverwege. En de trein van 7 uur wordt een sneltrein, maar dat is juist een trein die veel gebruikt wordt, door studenten die doorreizen naar Groningen of Zwolle.
Ja, het is verschrikkelijk… Arriva en Qbuzz gooien momenteel van alles uit de dienstregeling… Zo ook de buslijn van Haren naar Groningen in de spits 🤷🏼♀️.
Openbaar vervoer wordt zo een onzekerheid en dan gaan mensen het weer minder gebruiken.
Toen ik Leeuwarden studeerde kon je nog gewoon van de dienstregeling op aan. Heel soms als het erg koud was vertrok de eerste sneltrein wat later maar dat haalde hij wel weer in.