Huiskamer
Broodjebrie
24-11-2022 om 16:53
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 16:30:
Dat de betrouwbare site waar ik altijd iets medisch bestel blijkbaar gehackt is en mijn betaalde 216 euro waarschijnlijk in handen is van een oplichter
![]()
En ik nog geen artikel heb.
Oh shit! Dat is enorm knudde.. 
lientje69
24-11-2022 om 17:34
Fruitesse schreef op 24-11-2022 om 16:33:
[..]
Zoveel geld 😖
Da’s naar!!
Ja ben er best verdrietig om. Verwacht het kwijt te zijn...
Zilver_gray
24-11-2022 om 17:42
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 17:34:
[..]
Oh jee! Wat ontzettend rot! Daar zou ik ook wel even ziek van zijn zeg!
Moxxie
24-11-2022 om 17:47
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 17:34:
[..]
En dat er ergens zo'n lapzwans is die ermee vandoor gaat, zo frustrerend! Je zou het nog liever op de vuilstort gooien.
Lollypopje
24-11-2022 om 17:55
ik heb de laatste dagen met regelmaat last van hele irritante jeuk. Ik dacht eerst dat het kwam door de overgang van warm naar koud en weer terug in mijn huis, maar ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gehad.
Net gekeken op apotheker.nl en blijkbaar kan het ook een bijwerking van mijn medicatie zijn, jeeej 
Gelukkig zouden de bijwerkingen vanzelf minder moeten worden, want dit is echt heel irritant.
lientje69
24-11-2022 om 17:59
Moxxie schreef op 24-11-2022 om 17:47:
[..]
En dat er ergens zo'n lapzwans is die ermee vandoor gaat, zo frustrerend! Je zou het nog liever op de vuilstort gooien.
Precies. Ik heb gisteravond nog een mail gestuurd naar de webshop omdat ik dacht dat het aan hun site lag. Deze waren hier heel blij mee ,want het is zo ingenieus in elkaar geknutseld en verwerkt in de site dat je echt 0 argwaan hebt. Ze zijn dus waarschijnlijk gehackt en belden me vanmorgen gelijk. En gingen vanmiddag naar de politie.
Maar ik heb net het rekeningnummer door Google gegooid en vrees dat ik mijn geld kwijt ben. Je betaalt via ideal en alles werkt net als bij normale betalingen. Zelf de omschrijving van de webshop staat op de afschrijving. En dan krijg je nog keurig een mail van paypal dat betaling mislukt is en dat je het binnen enkele dagen teruggestort krijgt...ik denk dat is gek, paypal? Maar zal wel via ideal naar hun lopen dan?
Nou. Niet dus. Webshop vond het al heel gek dat ze geen bestellingen meer binnen kregen...
Broodjebrie
24-11-2022 om 18:21
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 17:59:
[..]
Precies. Ik heb gisteravond nog een mail gestuurd naar de webshop omdat ik dacht dat het aan hun site lag. Deze waren hier heel blij mee ,want het is zo ingenieus in elkaar geknutseld en verwerkt in de site dat je echt 0 argwaan hebt. Ze zijn dus waarschijnlijk gehackt en belden me vanmorgen gelijk. En gingen vanmiddag naar de politie.
Maar ik heb net het rekeningnummer door Google gegooid en vrees dat ik mijn geld kwijt ben. Je betaalt via ideal en alles werkt net als bij normale betalingen. Zelf de omschrijving van de webshop staat op de afschrijving. En dan krijg je nog keurig een mail van paypal dat betaling mislukt is en dat je het binnen enkele dagen teruggestort krijgt...ik denk dat is gek, paypal? Maar zal wel via ideal naar hun lopen dan?
Nou. Niet dus. Webshop vond het al heel gek dat ze geen bestellingen meer binnen kregen...
Nou zeg ik misschien iets heel stoms want ik heb hier totaal geen verstand van, maar als je aangifte doet kun je dan (uiteindelijk) niet je geld terugkrijgen?
Ik heb ooit aangifte gedaan omdat mijn pinpas gestolen was. Die trut had mijn pincode afgekeken en hield de deur nog voor me open. Zo kon ze het stelen. Ik kreeg mijn geld uiteindelijk niet terug omdat het mijn schuld was dat ze mijn pincode kon afkijken. Enorm zuur maar wel een les geweest.
lientje69
24-11-2022 om 18:26
Broodjebrie schreef op 24-11-2022 om 18:21:
[..]
Nou zeg ik misschien iets heel stoms want ik heb hier totaal geen verstand van, maar als je aangifte doet kun je dan (uiteindelijk) niet je geld terugkrijgen?
Ik heb ooit aangifte gedaan omdat mijn pinpas gestolen was. Die trut had mijn pincode afgekeken en hield de deur nog voor me open. Zo kon ze het stelen. Ik kreeg mijn geld uiteindelijk niet terug omdat het mijn schuld was dat ze mijn pincode kon afkijken. Enorm zuur maar wel een les geweest.
Van wie? Geloof nooit dat de bank het teruggeeft
En de oplichter is onvindbaar vrees ik.
Broodjebrie
24-11-2022 om 19:01
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 18:26:
[..]
Dat laatste weet je maar nooit, wie weet worden ze ooit nog opgespoord. Ze (politie) kunnen tegenwoordig veel met technieken etc. Aangifte doen is sowieso wel verstandig.
SuzyQFive
24-11-2022 om 19:37
Broodjebrie schreef op 24-11-2022 om 19:01:
[..]
Dat laatste weet je maar nooit, wie weet worden ze ooit nog opgespoord. Ze (politie) kunnen tegenwoordig veel met technieken etc. Aangifte doen is sowieso wel verstandig.
Helaas starten ze pas een actie bij een heleboel aangiftes. En dan nog is het niet vanzelfsprekend dat je dan ook daadwerkelijk geld terugkrijgt.
Treurniet
24-11-2022 om 19:40
Dat de dierenarts hier de klantenstop bij hun alweer heeft opgeheven. Kan ik weer minstens 3 dagen wachten totdat ik met mijn zieke dieren heenkan.
Moxxie
24-11-2022 om 19:47
lientje69 schreef op 24-11-2022 om 18:26:
[..]
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/opvragen-gegevens-oplichter
Broodjebrie
24-11-2022 om 20:03
SuzyQFive schreef op 24-11-2022 om 19:37:
[..]
Helaas starten ze pas een actie bij een heleboel aangiftes. En dan nog is het niet vanzelfsprekend dat je dan ook daadwerkelijk geld terugkrijgt.
Daarom is het dus ook belangrijk om aangifte te doen. Hoe meer aangiftes, hoe beter (in dit geval dan).
SuzyQFive
24-11-2022 om 20:12
Broodjebrie schreef op 24-11-2022 om 20:03:
[..]
Daarom is het dus ook belangrijk om aangifte te doen. Hoe meer aangiftes, hoe beter (in dit geval dan).
Zeker!