Huiskamer
Regendrup.
16-11-2022 om 09:04
Aan mezelf! Ik mis de startknop vandaag, kan hem niet vinden. En zo veel te doen!
Dolfje
16-11-2022 om 09:20
Regendrup. schreef op 16-11-2022 om 09:04:
Aan mezelf! Ik mis de startknop vandaag, kan hem niet vinden. En zo veel te doen!
Hier ook zo.
Mijn zelftest was negatief maar ik ben ook niet vooruit te branden en was vanmorgen van plan van alles in huis te doen. Heb echt last van de verkoudheid.
afrodite05
16-11-2022 om 09:21
Bakblik schreef op 16-11-2022 om 09:00:
[..]
Nee dat "voortplanten" lees vermeerderen gebeurt ergens anders. Onder het puberbed/bureau, onderin de puberkast of de schooltas. Ineens heeft puberella op dinsdagavond door dat er nog wel erg weinig schone sokken in het mandje liggen en weinig shirts op de plank, de keuze wordt beperkt......
Als ze in de wasmand kijkt ziet ze dat die bijna leeg is dus dan is het tijd om eens te gaan zoeken waar alles is. Er komt 6 paar sokken onder en uit het bed vandaan. (Sokken hou je aan tot je in bed ligt dan blijven je voeten lekker warm en die gaan gaan in de nacht uit.)
Onderuit de schooltas komen 2 shirts weken geleden op school uit gedaan, vanwege te warm en thuis helemaal vergeten dat ze in die tas zaten.
Bij het 's morgens roef roef snel aankleden glijdt er weleens een bloes/ vest van de hanger en dat ligt dan een week onderin de kast te verkreukelen. De snelste manier om dat weer glad te krijgen is in de wasmand gooien. Dan wordt het gewassen en gedroogd en is het weer toonbaar.
Het kan dus zomaar zijn dat iedere puberella gisteren bij jou 3 setjes kleding in de was heeft gedaan en 6 paar sokken.
Sinds een aantal jaar hebben mijn pubers én man (die is op dit punt nog precies een puber) een schema aan de binnenkant van de kastdeur op welke dag ik wat was. Heb geen droger dus zeker in de winter kan ik niet teveel op een dag wassen. Dat schema is in overleg gemaakt maar heeft wel een disclaimer dat ik er vanwege weersomstandigheden of niet volle trommels van kan afwijken. Dit om het direct in de was doen te stimuleren, dan heb je het het snelst weer schoon terug.
Hahaha off-topic maar wat een geweldige post! En dat schema voor je man en kinders, eigenlijk belachelijk dat dat nodig is, maar als het maar werkt, toch? Dan ben jij niet die vastlopende langspeelplaat die aangeeft wanneer je wat wast, slim!
Zo heb ik een uitgebreide beschrijving van de soorten wassen gelamineerd voor man. Welke temperatuur, welk wasmiddel, welk programma, welke stukken mogen vervolgens in de droger, wat moet op de rekken... Mensen vonden mij daarin overdrijven, maar sinds die kaart er ligt, doet man zo nu en dan (op de goede manier) de was. Superblij mee. En dus off-topic. Ik ben gauw weer weg
SuzyQFive
16-11-2022 om 09:29
Netherfield schreef op 16-11-2022 om 07:40:
Ik heb zondag alle was gedaan, het is nu woensdagochtend en de wasmand is al weer vol! Plant het spul zich daar voort ofzo? #2puberdochters
Yes! Knap van ze hè. Helemaal als ze verplicht hun kamer moeten opruimen. Dan ligt er toch veel meer was dan ze zelf dachten…
HAHA!wait..what
16-11-2022 om 10:50
SuzyQFive schreef op 16-11-2022 om 09:29:
[..]
Yes! Knap van ze hè. Helemaal als ze verplicht hun kamer moeten opruimen. Dan ligt er toch veel meer was dan ze zelf dachten…
Haha zo herkenbaar! Ik ging wassen dus ik vroeg of ze al hun was naar beneden wilden brengen.. Toen kwam er al een lading. Jaha, we hebben écht alles, riepen ze nog. Uur later was ik op hun kamer en toen vond ik nog 3 sokken, een sportbroek, 2 truien een vestje
Bakblik
16-11-2022 om 11:01
HAHA!wait..what schreef op 16-11-2022 om 10:50:
[..]
Haha zo herkenbaar! Ik ging wassen dus ik vroeg of ze al hun was naar beneden wilden brengen.. Toen kwam er al een lading. Jaha, we hebben écht alles, riepen ze nog. Uur later was ik op hun kamer en toen vond ik nog 3 sokken, een sportbroek, 2 truien een vestje
![]()
Dat vooral, 3 sokken 5 of 7 kan ook. Sokken die geen paar zijn ik heb hier een mandje met "verweesde sokken" en soms kan ik na weken (maanden zelfs) weer een paar vormen.
Als ik de wasmachine aanzet doe ik voor de nog thuis zijnde pubers altijd even een aankondiging wat er in gaat zodat ze nog snel wat kunnen toevoegen. Jaha, echt alles is ingeleverd, en dan 15 minuten (als de deur van de machine niet meer open kan) later komt de vraag: Mam is dit ook donkerbont? Een donkergroen t-shirt met crème streepjes omhoog houdend? Ja dat klopt. O dat is jammer, ik twijfelde een beetje misschien moest het bij de witte was vanwege die witte strepen.
Rogue
16-11-2022 om 12:28
verdoving van de tandarts tis gelukkig bijna uitgewerkt maar mijn god voel me net Sly Stallone
Lollypopje
16-11-2022 om 15:27
De te harde klassieke muziek in de wachtkamer van de huisarts en de bejaarde dame die dit heel vals zat mee te neuriën 🤦♀️
Wasgij
16-11-2022 om 15:38
Aan mezelf. Verveel me en geen zin om iets te doen.
Terwijl er nog genoeg klusjes liggen te wachten.
Evaluna
16-11-2022 om 16:13
Aan ex. Die woont in het buitenland en komt af en toe naar Nederland voor een week. Altijd gedonder.
Nu weer, hij wil de kinderen eerder ophalen, vind ik geen goed plan dus komen ze een dag later terug heeft hij besloten. Helemaal niet handig, want dan is het sinterklaasfeest op school en hebben ze hun suprise nodig. Bovendien vinden de kinderen het fijn als ze weten waar ze aan toe zijn en vinden ze een week meer dan genoeg bij hem.
Ex gebruikt de kinderen/ omgangsregeling vooral als middel om de hulpverlening onder druk te zetten helaas. Het heeft dus niks met de kinderen zelf te maken.
Ouderkind gesprekken op school gaat hij ook doen heeft hij even met de juf geregeld. Bah, laat hem dat met mij regelen en niet met de juf uitspelen. Die wordt er nu tussen in gezet.
Denk dat de kinderen alleen maar knikken dat alles goed gaat en dat ze extra werk willen. Terwijl ze hier thuis echt wel andere verhalen laten horen, maar bij vader durven ze niks te zeggen.
Krijg wel alleen een gesprek met de juf, terwijl ik dan tegen de kinderen moet zeggen dat ze niet mee mogen, want die week zijn ze nog bij mij
Even zonder kinderen met de juf babbelen is wel prima, maar toch. Ik erger me helemaal groen aan ex. Terwijl hij die aandacht helemaal niet verdiend.
Maximale ergenis dus
JtM
16-11-2022 om 19:08
Mijn lijf is geen lichamelijk werk gewend
vandaag onverwacht in huis de keuken muren en woonkamer muren geverfd en van 1 muur in de woonkamer behang eraf steken. Helaas nog niet klaar maar voel het in mn lijf en mn nek doet pijn. Irritant.
Rogue
16-11-2022 om 20:08
dat er mensen zijn die nu al een kerstboom opzetten moeten iedereen natuurlijk zelf weten... maar is wel vroeg 
Evaluna
16-11-2022 om 20:11
,
Krijg wel alleen een gesprek met de juf, terwijl ik dan tegen de kinderen moet zeggen dat ze niet mee mogen, want die week zijn ze nog bij mij![]()
Even zonder kinderen met de juf babbelen is wel prima, maar toch. Ik erger me helemaal groen aan ex. Terwijl hij die aandacht helemaal niet verdiend.
Maximale ergenis dus![]()
En daarna won dochter een beker met het schaaktoernooi
Dat kon ik even gebruiken en alle ergenis is weer weggesmolten (wel een beetje OT 😉)
Lollypopje
16-11-2022 om 20:11
Rogue schreef op 16-11-2022 om 20:08:
dat er mensen zijn die nu al een kerstboom opzetten moeten iedereen natuurlijk zelf weten... maar is wel vroeg
En dan zat ik me laatst af te vragen of het nog te vroeg was voor een kerstboom/versiering-topic hier 
Broodjebrie
16-11-2022 om 20:16
Lollypopje schreef op 16-11-2022 om 20:11:
[..]
En dan zat ik me laatst af te vragen of het nog te vroeg was voor een kerstboom/versiering-topic hier
Ik heb van de week rondgesnuffeld in verschillende winkels, naar kerstspullen. Het begint wel te kriebelen hoor.