Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

TanSwallow86

TanSwallow86

15-11-2022 om 17:59

Rondstruiner schreef op 15-11-2022 om 16:47:

[..]

Dat werkt bij mij dus juist helemaal niet, stikstof. Daarmee is bij mij nog nooit een voetwrat verdwenen. Ik ben ook wel doorverwezen naar het ziekenhuis met hardnekkige grote pijnlijke wratten en mij werd door de dermatoloog juist salicylzuur aangeraden. Maar dat was sterker spul dan je in de winkel kan kopen.

De tinctuur van Formule W met salicylzuur helpt bij mij altijd wel, maar je bent er wel lang mee bezig. Deze gel heeft een andere werkzame stof, waardoor je minder vaak zou hoeven te behandelen, dus ik probeer het maar.

@Poekewiki, rondstruinen was er inderdaad even niet bij

Stinkende gouwezalf ken ik niet, dat ga ik eens googlen.

In de jaren 80 had je Noxacorn. Was een oranje iets, dat moest je een week lang op je wratten doen en dan kon je na een week alles weghalen en. Sindsdien nooit meer terug gekomen. Het was zo oranje net alsof je in de pastasaus had gezeten

Bakblik schreef op 15-11-2022 om 17:31:

[..]

Hij hangt nu in het trapgat als we hebben gegeten ga ik daaarmee aan de slag. Sta nu te koken.

of nu vochtig strijken, raak je ook al veel vocht kwijt

Bakblik schreef op 15-11-2022 om 17:20:

Geërgerd aan mezelf. Dochter appte mij om 7.10 uit de trein: mam kan je mijn "sollicitatieblouse" wassen, ik moet morgen op gesprek bij de directeur.
Ik stop dat ding in de machine met wat andere items die wel een sopje konden gebruiken.
Vervolgens ga ik boodschappen doen, sporten, lunchen met een vriendin. Kom ik net boven om een team dicht te doen, staat de was nog in de machine. Ik heb geen droger dus hele uitdaging om dat ding droog te krijgen en waarschijnlijk morgenochtend voor dag en douw nog strijken.😭

Hoe oud is je dochter? 
Ik heb toevallig net mijn dochter van 12 de beginselen van het strijken bijgebracht 😅. 

SuzyQFive schreef op 15-11-2022 om 18:52:

[..]

Hoe oud is je dochter?
Ik heb toevallig net mijn dochter van 12 de beginselen van het strijken bijgebracht 😅.

Dochter is 20 en die kan al strijken, dat is het probleem niet.  Morgenochtend nog even wat vroeger uit bed om zelf te strijken vind IK niet leuk.  Dan gaat de wekker om 5.50 en dan ben ik ook wakker. Heb dan liever de wekker wat later en dat ik even snel strijk.  Er moet een hele vroege trein gehaald worden. Die net nieuw ingegaan dienstregeling pakt vrij ongunstig uit voor dochter. 

Rondstruiner schreef op 15-11-2022 om 16:47:

[..]

Dat werkt bij mij dus juist helemaal niet, stikstof. Daarmee is bij mij nog nooit een voetwrat verdwenen. Ik ben ook wel doorverwezen naar het ziekenhuis met hardnekkige grote pijnlijke wratten en mij werd door de dermatoloog juist salicylzuur aangeraden. Maar dat was sterker spul dan je in de winkel kan kopen.

De tinctuur van Formule W met salicylzuur helpt bij mij altijd wel, maar je bent er wel lang mee bezig. Deze gel heeft een andere werkzame stof, waardoor je minder vaak zou hoeven te behandelen, dus ik probeer het maar.

@Poekewiki, rondstruinen was er inderdaad even niet bij

Stinkende gouwezalf ken ik niet, dat ga ik eens googlen.

Echt niet? Goh ik dacht dat dat de ultieme oplossing was omdat het weefsel echt gedood wordt. Jammer zeg.

Aan de traagheid van de woningbouw. Vanochtend om 8u is reageertijd van de woning waar ik op gereageerd heb verlopen. Ik sta nummer 1 en nog steeds geen aanbieding in de mail gehad dus weet ik ook niet wanneer ik mag gaan kijken en of ik kan gaan kijken want volgende week moet ik gewoon weer volle bak werken.

stokstaart schreef op 15-11-2022 om 19:35:

Aan de traagheid van de woningbouw. Vanochtend om 8u is reageertijd van de woning waar ik op gereageerd heb verlopen. Ik sta nummer 1 en nog steeds geen aanbieding in de mail gehad dus weet ik ook niet wanneer ik mag gaan kijken en of ik kan gaan kijken want volgende week moet ik gewoon weer volle bak werken.

Spannend! Hopelijk krijg je snel bericht. 

Zoon is ziek. Iedere keer verbaas ik mij weer over de hoeveelheid kots dat z'n kleintje kan produceren. En natuurlijk gebeurt dat tijdens het koken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-11-2022 om 19:46

Aan mijn oor, want die doet pijn. 

Bakblik schreef op 15-11-2022 om 19:03:

[..]

Dochter is 20 en die kan al strijken, dat is het probleem niet. Morgenochtend nog even wat vroeger uit bed om zelf te strijken vind IK niet leuk. Dan gaat de wekker om 5.50 en dan ben ik ook wakker. Heb dan liever de wekker wat later en dat ik even snel strijk. Er moet een hele vroege trein gehaald worden. Die net nieuw ingegaan dienstregeling pakt vrij ongunstig uit voor dochter.

Ah 👍🏻. 

Misschien kan je hem straks al strijken. 

Herfstappeltaart schreef op 15-11-2022 om 19:33:

[..]

Echt niet? Goh ik dacht dat dat de ultieme oplossing was omdat het weefsel echt gedood wordt. Jammer zeg.

Nee hoor mijn voetwrat ging niet dood van het stikstof. Ik had zelfs de blaren op de wrat van de stikstof, maar de wrat zelf werd er niet veel anders van.

Aan zogenaamde niet verplichte bijeenkomsten. Word je de hele tijd aan je kop gezeken omdat je je niet hebt opgegeven en wanneer je dat nou eindelijk gaat doen.

Mezelf: mijn hoofd wil niet, mijn heup blijft klikken, ik ben wakker en ik maak me zorgen om wat andere fysieke zaken. Morgen maar een afspraak bij de huisarts maken.

Halve nacht wakker gelegen met keelpijn. Dadelijk maar even een testje doen.

Ik heb zondag alle was gedaan, het is nu woensdagochtend en de wasmand is al weer vol! Plant het spul zich daar voort ofzo? #2puberdochters

Netherfield schreef op 16-11-2022 om 07:40:

Ik heb zondag alle was gedaan, het is nu woensdagochtend en de wasmand is al weer vol! Plant het spul zich daar voort ofzo? #2puberdochters

Nee dat "voortplanten" lees vermeerderen gebeurt ergens anders. Onder het puberbed/bureau, onderin de puberkast of de schooltas. Ineens heeft puberella op dinsdagavond door dat er nog wel erg weinig schone sokken in het mandje liggen en weinig shirts op de plank, de keuze wordt beperkt......

Als ze in de wasmand kijkt ziet ze dat die bijna leeg is dus dan is het tijd om eens te gaan zoeken waar alles is.  Er komt 6 paar sokken onder en uit het bed vandaan. (Sokken hou je aan tot je in bed ligt dan blijven je voeten lekker warm en die gaan gaan in de nacht uit.)

Onderuit de schooltas komen 2 shirts weken geleden op school uit gedaan, vanwege te warm en thuis helemaal vergeten dat ze in die tas zaten. 

Bij het 's morgens roef roef snel aankleden glijdt er weleens een bloes/ vest van de hanger en dat ligt dan een week onderin de kast te verkreukelen. De snelste manier om dat weer glad te krijgen is in de wasmand gooien.  Dan wordt het gewassen en gedroogd en is het weer toonbaar.

Het kan dus zomaar zijn dat iedere puberella gisteren bij jou 3 setjes kleding in de was heeft gedaan en 6 paar sokken.

Sinds een aantal jaar hebben mijn pubers én man (die is op dit punt nog precies een puber) een schema aan de binnenkant van de kastdeur op welke dag ik wat was. Heb geen droger dus zeker in de winter kan ik niet teveel op een dag wassen. Dat schema is in overleg gemaakt maar heeft wel een disclaimer dat ik er vanwege weersomstandigheden of niet volle trommels van kan afwijken. Dit om het direct in de was doen te stimuleren, dan heb je het het snelst weer schoon terug.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.