Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Getver, het was al geen topdag en nu gaat het nog onweren ook. Hou niet van onweer, zeker niet als ik niet thuis ben. Ook niet als het tijd is om te slapen en ik moe ben.
Wil bij onweer het liefst wegkruipen en beschermd worden. Helaas zit vriend 1000 km verderop 

De lijnperiode is gelukkig weer van de baan want ik was vanmorgen onder een bepaald gewicht geduikeld. Dus nu voorzichtigjes meer lekkers eten maar wel iets minder dan de afgelopen maanden.

Lastige tijd zo vlak voor sinterklaas.

rionyriony schreef op 26-10-2022 om 11:20:

Lastige tijd zo vlak voor sinterklaas.

Ja nogal. Niet specifiek wat betreft sinterklaas voor mij maar de komende weekenden hebben we iets sociaals te doen en daar zit eten en drinken bij.

Dolfje schreef op 26-10-2022 om 11:36:

[..]

Ja nogal. Niet specifiek wat betreft sinterklaas voor mij maar de komende weekenden hebben we iets sociaals te doen en daar zit eten en drinken bij.

Hopelijk kan je kenbaar maken dat je een dieet volgt (als dat zo is) of anders eruit pikken wat bij je voedingswijze hoort? Alleen de biefstuk ofzo? Lastig hoor; voor mij was het een probleem dat ik groenten niet meer goed verdroeg en toen maar bonen en aardappelen ben gaan eten maar daar ben ik binnen een jaar net iets teveel van aangekomen.

Ik verdraag ze nog steeds niet merkte ik vannacht dus dat wordt lastig.

Ik heb geen trek, maar ga toch maar brood eten.
Nu is het brood op en nu heb ik wel trek

Dat vandaag ondanks alle medicatie toch het overgeven weer is begonnen. Pfff word er zo naar van. Ik hoop maar dat dit dan de piek is en dat het vanaf volgende week weer minder wordt, ben het zo zat.

afrodite05 schreef op 26-10-2022 om 13:22:

Dat vandaag ondanks alle medicatie toch het overgeven weer is begonnen. Pfff word er zo naar van. Ik hoop maar dat dit dan de piek is en dat het vanaf volgende week weer minder wordt, ben het zo zat.

Misschien heb je erover heen gelezen, begrijpelijk! Maar een kennis met jouw mate van misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap heeft heel veel gehad aan acupunctuur.
sterkte!!!

stokstaart schreef op 26-10-2022 om 13:44:

[..]

Misschien heb je erover heen gelezen, begrijpelijk! Maar een kennis met jouw mate van misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap heeft heel veel gehad aan acupunctuur.
sterkte!!!

Thnx voor de tip, ik ben daarmee aan de slag gegaan maar degene die het meest in de buurt van mij dat doet, is te ver weg. Dan moet ik met de auto en met de huidige medicatie mag ik niet autorijden. Man moet gewoon werken dus hij kan ook niet een half uur rijden, dan wachten tot ik klaar ben en dan weer een half uur rijden. Zeker niet als dat een wekelijks dingetje wordt. Helaas... Zou het anders graag proberen.

afrodite05 schreef op 26-10-2022 om 13:55:

[..]

Thnx voor de tip, ik ben daarmee aan de slag gegaan maar degene die het meest in de buurt van mij dat doet, is te ver weg. Dan moet ik met de auto en met de huidige medicatie mag ik niet autorijden. Man moet gewoon werken dus hij kan ook niet een half uur rijden, dan wachten tot ik klaar ben en dan weer een half uur rijden. Zeker niet als dat een wekelijks dingetje wordt. Helaas... Zou het anders graag proberen.

Misschien is er een acupuncturist die aan huis wil komen? Die van mij doet dat wel

Mijn ergernis  van vandaag, dat iedereen  in de winkels in Amsterdam  alleen nog maar Engels spreekt. 
Als ik nu in Engeland  woonde was dat te begrijpen,  maar dit is toch echt Nederland.  Dus je wilt een vraag stellen  aan een verkoopster, zegt deze , english please, i don't understand.
Bij de kassa. Hello, thank you, that's fifty euro please.
Bij de subway, what would you like to order?
Ik vind dat echt mega irritant,  nu spreek en versta ik nog wel wat engels, maar oudere mensen kunnen in Amsterdam  niet meer gewoon shoppen
En dat dus winkel, na winkel, na winkel.
Subway, Primark, Zara, Nelson, van Haren, Jamin, Urban , Pull en Bear. Allemaal  alleen maar Engels. 

Het feit dat ik mijn tandenborstel niet kon vinden maakte me kwaad, lol.

lientje69 schreef op 26-10-2022 om 17:35:

Mijn ergernis van vandaag, dat iedereen in de winkels in Amsterdam alleen nog maar Engels spreekt.
Als ik nu in Engeland woonde was dat te begrijpen, maar dit is toch echt Nederland. Dus je wilt een vraag stellen aan een verkoopster, zegt deze , english please, i don't understand.
Ik vind dat echt mega irritant, nu spreek en versta ik nog wel wat engels, maar oudere mensen kunnen in Amsterdam niet meer gewoon shoppen
Subway, Primark, Zara, Nelson, van Haren, Jamin, Urban , Pull en Bear. Allemaal alleen maar Engels.

Echt ontzettend irritant.

Gelukkig kom ik nooit in Amsterdam 😀😁

lientje69 schreef op 26-10-2022 om 17:35:

Mijn ergernis van vandaag, dat iedereen in de winkels in Amsterdam alleen nog maar Engels spreekt.
Als ik nu in Engeland woonde was dat te begrijpen, maar dit is toch echt Nederland. Dus je wilt een vraag stellen aan een verkoopster, zegt deze , english please, i don't understand.
Ik vind dat echt mega irritant, nu spreek en versta ik nog wel wat engels, maar oudere mensen kunnen in Amsterdam niet meer gewoon shoppen
Subway, Primark, Zara, Nelson, van Haren, Jamin, Urban , Pull en Bear. Allemaal alleen maar Engels.

In Eindhoven centrum kom je het ook steeds vaker tegen! Nou vind ik het opzich prima, want spreek zelf Engels en de ondernemer zal toch ergens personeel vandaan moeten toveren, maar vraag me echt af of er dan écht geen Nederlands sprekend personeel te vinden is?! Waar zitten die toch verstopt…

De boodschappenbezorgers praten ook Engels tegenwoordig. Behalve de laatste.

Ow, ik geloof niet dat in de hoofdrolspelers erg boeiend ga vinden, Ze missen gewoon iets waardoor je blijft kijken.

Ze heeft iets aan haar lippen laten doen waardoor ze "lippenbewust" praat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.