Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wobbelkont schreef op 26-10-2022 om 18:59:

[..]

In Eindhoven centrum kom je het ook steeds vaker tegen! Nou vind ik het opzich prima, want spreek zelf Engels en de ondernemer zal toch ergens personeel vandaan moeten toveren, maar vraag me echt af of er dan écht geen Nederlands sprekend personeel te vinden is?! Waar zitten die toch verstopt…

Ja het was mij ook al opgevallen de weinige keren dat ik in de laatste 2 jaar of zo in het centrum was. Stom vind ik dat ook.

...dat m’n bank ineens een ander wachtwoord eiste ( tijd gaat snel) en dat ik eindeloos zat te klooien 

dat ik altijd dingen vergeet in de supermarkt, zodra ik de winkel uit ben  om vervolgens weer de winkel in te lopen. Maar de enorme rij bij kassa zie en dan maar afhaak. 

shit. Lepeltje in de groene bak per ongeluk gegooid (zat in een bakje vol eten). Kan ik straks eerst die groenbak doorspitten .

GroenTuintje schreef op 27-10-2022 om 07:42:

shit. Lepeltje in de groene bak per ongeluk gegooid (zat in een bakje vol eten). Kan ik straks eerst die groenbak doorspitten .

O bah, succes, sterkte. Ik heb het vorige week gedaan, had een deksel weggeggooid. Ik hoefde niet zo heel ver, ik wist dat ik dat gedaan moest h hebben nadat man gras had gemaaid. 

Hahaha de domme hypocrisie is eindeloos.

Ik erger me niet aan dat ze Engels praten, maar in de Primark stelde mijn dochter een vraag, en die dame zei: English??? Dat kan ook netjes, denk ik dan. Nou was het door alle graaiende mensen een enorme puinbak geworden in de Primark, dus ik snapte dat ze gefrustreerd was. (waarom leggen mensen het niet netjes terug? Ik snap dat niet, ergernisje van mij)

Bakblik schreef op 27-10-2022 om 07:46:

[..]

O bah, succes, sterkte. Ik heb het vorige week gedaan, had een deksel weggeggooid. Ik hoefde niet zo heel ver, ik wist dat ik dat gedaan moest h hebben nadat man gras had gemaaid.

Gevonden! Nadat ik de halve bak het leeg geschept 

GroenTuintje schreef op 27-10-2022 om 09:27:

[..]

Gevonden! Nadat ik de halve bak het leeg geschept

Goed gedaan! 

Het vinden van een lepel lijkt wel wat meer op de speld in een hooiberg dan mijn rood/gele deksel maar het is gelukt mooi zo! 

Ik heb onderin het caviahok een laken liggen zodat ik (min of meer) de bedding in 1x van de bak, hop, de groenafval-containerzak in kan gooien. De bedoeling is dan dat ik dat laken was om te hergebruiken, maar ik ben het laken ook wel eens kwijt geraakt, die moet in de groencontainer zijn beland...

Ik erger me aan de weegschaal, dat die niet door heeft dat ik al twee weken op dieet ben. Ik ben wat aangekomen in plaats van afgevallen... 

Nou, als het niet overduidelijk een verdwaalde toerist is die de weg
aan me vraagt in het Engels ga ik beslist niet in een andere taal
praten.

Dan leert hij nog wat. Eigenaardig is dat hij dan
aanneemt dat ik het niet versta. Ik heb een normale middelbare
schoolopleiding genoten met Engels als keuzevak.

Meestal is er dan wel iemand die staat te popelen om te interveniëren. En zo ondermijnen Nederlanders zelf de noodzaak om de taal te leren.

Auwereel schreef op 27-10-2022 om 09:36:

Ik erger me aan de weegschaal, dat die niet door heeft dat ik al twee weken op dieet ben. Ik ben wat aangekomen in plaats van afgevallen...

Binnenkort krijgt hij het ineens door!

Netherfield schreef op 27-10-2022 om 09:14:

Nou was het door alle graaiende mensen een enorme puinbak geworden in de Primark, dus ik snapte dat ze gefrustreerd was. (waarom leggen mensen het niet netjes terug? Ik snap dat niet, ergernisje van mij)

Dat was vroeger bij Action en Lidl ook het geval maar ze hebben het probleem verholpen. Ik denk door gesloten verpakkingen die je niet makkelijk open krijgt. Ruilen geeft dan minder overlast dan een slordige berg kleren.

Bakblik schreef op 27-10-2022 om 09:33:

[..]

Goed gedaan!

Het vinden van een lepel lijkt wel wat meer op de speld in een hooiberg dan mijn rood/gele deksel maar het is gelukt mooi zo!

Ja hij was nog zwart ook nog

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.