Huiskamer
rionyriony
13-10-2022 om 12:48
Wat ik opmerkelijk vind is dat je bij de Albert Heijn pinautomaat (de ATM) maar heel weinig geld kan opnemen. Ik dacht de korte weg te nemen door bij AH geld op te nemen en daar dan mijn boodschappen te gaan doen maar ze vonden 500 al te veel. Dus moest ik een heel eind verderop gaan pinnen.
Daarvóór was er een ander incident ook bij de pinautomaat maar bij een andere AH. Iemand wilde geld opnemen en hij deed het niet. Dus verbouwereerd liet ze de kaart in de machine zitten en toen moest ik haar eerst achterna met haar kaartje. Toen ik daarna eindelijk verder kon bleek hij ook bij mij niet te werken.
Ze willen nog maar een minimum aan service leveren. Alles moet geld opleveren anders doen ze het niet meer.
Evaluna
13-10-2022 om 13:00
Aan mn moeder, die vooral aan zichzelf denkt en alles op die manier redeneert.
Vader van vriendinnetje is ernstig ziek en gaat overlijden. Vind ze het vooral jammer voor dochter, want dat vriendinnetje gaat dan verhuizen en dochter raakt vriendin kwijt. ..
Nog helemaal geen sprake van en het duurt allemaal vast nog even, maar erger me dat ze zich daar het meest druk over maakt ipv zich in vader of vriendinnetje te verplaatsen. Je zal op de basisschool maar te horen krijgen dat je je vader gaat verliezen .
Treurniet
13-10-2022 om 13:31
Evaluna schreef op 13-10-2022 om 13:00:
Aan mn moeder, die vooral aan zichzelf denkt en alles op die manier redeneert.
Vader van vriendinnetje is ernstig ziek en gaat overlijden. Vind ze het vooral jammer voor dochter, want dat vriendinnetje gaat dan verhuizen en dochter raakt vriendin kwijt. ..
Nog helemaal geen sprake van en het duurt allemaal vast nog even, maar erger me dat ze zich daar het meest druk over maakt ipv zich in vader of vriendinnetje te verplaatsen. Je zal op de basisschool maar te horen krijgen dat je je vader gaat verliezen .
Dat had ik als kind ook niet.
Mijn leraar op de basisschool is toendertijd plotseling overleden aan hartaanval. Het enigste waar wij als klas dachten; ha, een vrije dag!
HAHA!wait..what
13-10-2022 om 13:39
Treurniet schreef op 13-10-2022 om 13:31:
[..]
Mijn leraar op de basisschool is toendertijd plotseling overleden aan hartaanval. Het enigste waar wij als klas dachten; ha, een vrije dag!
Ze verwacht dat niet van dochter maar van haar moeder, als ik het goed begrijp
rionyriony
13-10-2022 om 13:40
Treurniet schreef op 13-10-2022 om 13:31:
[..]
Op tv was een docu over een terminale moeder. En toen het kind begreep dat haar moeder dood zou gaan vroeg ze aan haar moeder: "krijg ik dan je iPhone?" "Natuurlijk hoor kind" kwam het liefdevolle antwoord.
Dat kan men cru vinden maar zo'n kind van pakweg acht kan nog niet begrijpen wat het is geen moeder meer te hebben, maar wel wat het is om een iPhone te hebben.
BeneficialJay65
13-10-2022 om 13:52
Friezinnetje schreef op 12-10-2022 om 21:22:
het steeds Engelse woorden door een zin smijten op tv. Echt zo irritant, vooral als je gewoon Nederlander bent.
Eens, en net zo irritant voor mij is dat ik “overal” en van “iedereen” hoor “super, helemaal goed, helemaal super”.
Treurniet
13-10-2022 om 13:55
HAHA!wait..what schreef op 13-10-2022 om 13:39:
[..]
Ze verwacht dat niet van dochter maar van haar moeder, als ik het goed begrijp
Ja, nu zie ik het ook
Evaluna
13-10-2022 om 14:48
Treurniet schreef op 13-10-2022 om 13:55:
[..]
Ja, nu zie ik het ook
![]()
Inderdaad en dochter reageerde invoelender dan mijn moeder 🙈
noas_1993
13-10-2022 om 14:53
Net een pop-up dat de PI in Vught in de gaten wordt gehouden door meerdere agenten ivm dreiging.
Het is toch te stom voor woorden dat nu naar buiten te brengen.
Doe dat achteraf denk ik altijd bij dat soort berichten
SuzyQFive
13-10-2022 om 15:06
watertoren schreef op 13-10-2022 om 00:03:
[..]
Hij heeft niet echt Nederlands kunnen leren in die tijd omdat hij flink aan de drank zat. Hij was echt een alcoholist. Probeer maar eens met een dronken kop of flinke kater een andere taal te leren. Ik neem het deze man niet kwalijk want ik ben blij met deze knappe kop op tv
![]()
Zijn tiktoks zijn wel leuk 😂
Wobbelkont
13-10-2022 om 15:09
Bellende mensen in de stiltecoupé van de trein. Niet dat ik stilte nodig heb, maar vind het gewoon onbeschoft.
HAHA!wait..what
13-10-2022 om 15:09
SuzyQFive schreef op 13-10-2022 om 15:06:
[..]
Zijn tiktoks zijn wel leuk 😂
Hij is sowieso leuk, vind ik
En nee, daar erger ik me niet aan maar oké 😅
SuzyQFive
13-10-2022 om 15:16
Ik erger me aan de troep in huis incl modderpoten van de dochter die een sportdag had vandaag… maar: ik voer niets uit nu, mogen ze na het eten gaan opruimen (ligt ook wat spul van mij op de tafel maar dat is zo klaar).
En heel bijzonder: de buren hebben een boom laten snoeien die nogal bij mij in de tuin over hing. Mijn kant is nu tot op de erfgrens kortgewiekt en de kant van de buren heeft nog twee dikke takken 😂. Het is een berk waar ik kneiterallergisch voor ben. Ze hebben wel gekeken of ie weg kon maar dat zou bijna €1000 kosten 😱. Dat vond ik ook wat overdreven. Dus nu hebben ze het zo gedaan. Het is hier nu echt een stuk lichter, dat is wel fijn (ook voor de zonnepanelen).
Bakblik
13-10-2022 om 15:53
Aan de pakjesbezorger die zegt pakketjes van de buren bij een niet bestaand huisnummer te hebben afgegeven.
Druk heen en weer geapp in de straatapp: Wie heeft mijn pakketje, ik heb een pakje voor...... weet iemand waar nummer 84 is? (Leuk detail, onze straat heeft alleen oneven nummers niet hoger dan 70).
Ergernis nummer 2: mensen die thuis zijn, de app lezen en er allemaal nutteloze berichtjes bij gaan zetten zoals: Ik zag hem aanbellen bij nummer 65 misschien is je pakje daar, terwijl ik net gezegd heb dat op nummer 65 wel een pakje ligt van mevrouw A en meneer C maar niet een van de gezochte pakjes.
Vanavond maar even een pakketjes uitruilmoment organiseren. Iedereen die een pakje zoekt of heeft voor een ander naar buiten om 19.30!
redbulletje
13-10-2022 om 16:08
rionyriony schreef op 13-10-2022 om 13:40:
[..]
Op tv was een docu over een terminale moeder. En toen het kind begreep dat haar moeder dood zou gaan vroeg ze aan haar moeder: "krijg ik dan je iPhone?" "Natuurlijk hoor kind" kwam het liefdevolle antwoord.
Dat kan men cru vinden maar zo'n kind van pakweg acht kan nog niet begrijpen wat het is geen moeder meer te hebben, maar wel wat het is om een iPhone te hebben.
Ik vind dat echt niet te begrijpen. Toen ik een jaar of 8-9 was verongelukte de vader van een klasgenootje en ik was daar niet goed van. Een paar jaar later ging de moeder van een ander klasgenootje dood aan kanker. Ze werd toen weggehaald van schoolkamp. Het gevoel je ouders te verliezen was bij mij juist heel jong al besef van. Het zijn ook dingen die het eerst bij me opkomen bij herinneringen aan de lagere school dus het heeft veel indruk gemaakt al merkte ik weinig van verdriet bij de betreffende kinderen die gewoon naar school bleven gaan.