Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Godallemachtig wat zijn sommige topics vervelend geworden. Maar van de zonzijde: ik kan beter op mijn handen zitten dan ik dacht.

redbulletje schreef op 13-10-2022 om 16:08:

[..]

Ik vind dat echt niet te begrijpen. Toen ik een jaar of 8-9 was verongelukte de vader van een klasgenootje en ik was daar niet goed van. Een paar jaar later ging de moeder van een ander klasgenootje dood aan kanker. Ze werd toen weggehaald van schoolkamp. Het gevoel je ouders te verliezen was bij mij juist heel jong al besef van. Het zijn ook dingen die het eerst bij me opkomen bij herinneringen aan de lagere school dus het heeft veel indruk gemaakt al merkte ik weinig van verdriet bij de betreffende kinderen die gewoon naar school bleven gaan.

Gek genoeg zijn er best wel wat kinderen die zoiets echt niet overzien. En in het geval van de iphone denk ik een soort houding van het kind. Soort beschermingsmechanisme. Ik weet wel dat mijn broertje op zijn zesde niet kon overzien wat het betekende dat mijn oma dood ging. Zijn verdriet kwam pas later. Als je nog nooit met dood te maken gehad hebt is dat soms wel lastig een beeld vormen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-10-2022 om 19:15

Aan collega, die voor de zoveelste keer wat anders wilde doen. Uren extra erbij gekregen, en 1 dag aanwezig is geweest en toen maar thuis bleef, met de mededeling: Jullie zien mij voorlopig niet. Manager was het daar natuurlijk niet mee eens, maar ze kan volgende week ergens anders een paar dagen mee werken. Waarvan ik zeker weet dat ze dat ook niet echt leuk vindt, maar ja. Ga dan ander werk zoeken, dat riep je de week er voor al: Er is genoeg ander werk te vinden, dus dan ga ik wel ergens anders heen. DOE DAT DAN!

Friezinnetje schreef op 12-10-2022 om 21:22:

het steeds Engelse woorden door een zin smijten op tv. Echt zo irritant, vooral als je gewoon Nederlander bent.

awkward  (vind het ook irritant)

mijn kat loopt al een uur te zeuren dat hij eten wilt... 

Rogue schreef op 13-10-2022 om 20:51:

mijn kat loopt al een uur te zeuren dat hij eten wilt...

Mag ie niet of blieft ie niet wat er is?

Marquise schreef op 13-10-2022 om 20:51:

[..]

Mag ie niet of blieft ie niet wat er is?

mag nog niet, hij blieft zowat alles ... eergister heeft hij nog een stuk brocoli van mijn bord gejat 

inmiddels heeft hij gegeten dus meneertje is weer rustig 

Ik baal dat ik een pakje heb aangenomen voor de buren.

Het staat hier nu vanaf 12.00 uur en ik zal pas weer lekker kunnen zitten als het is opgehaald. De persoon voor wie het is werkt notabene zelf bij de post, dus waarom iets op je huisadres laten bezorgen als je overdag niet thuis bent.

noas_1993 schreef op 14-10-2022 om 16:40:

Het staat hier nu vanaf 12.00 uur en ik zal pas weer lekker kunnen zitten als het is opgehaald. De persoon voor wie het is werkt notabene zelf bij de post, dus waarom iets op je huisadres laten bezorgen als je overdag niet thuis bent.

Je hebt het niet altijd in de hand wanneer iets bezorgd wordt of wanneer je iets krijgt van iemand anders. 
Zo werden hier vorige week drie pakketjes bezorgd die ik niet zelf besteld had: nalevering schoolboeken van mijn dochter en twee cadeautjes voor de dag van de leraar. Die werden dus ook bij de buren bezorgd. 

Gewoon lekker gaan zitten.

En om 18 uur kijken of de buren thuis zijn

Ik had laatst drie pakjes besteld, op een maandag of een dinsdag, dat weet ik niet meer precies. Aangegeven dat ik ze vrijdag geleverd wilde hebben omdat ik dan vrij zou zijn. Op donderdagavond heb ik in de straat kunnen zoeken wie mijn pakketjes die dag aangenomen had, omdat het briefje onleesbaar was. De wegen van de post zijn ondoorgrondelijk...

Wieder schreef op 14-10-2022 om 18:06:

[..]

Ik had laatst drie pakjes besteld, op een maandag of een dinsdag, dat weet ik niet meer precies. Aangegeven dat ik ze vrijdag geleverd wilde hebben omdat ik dan vrij zou zijn. Op donderdagavond heb ik in de straat kunnen zoeken wie mijn pakketjes die dag aangenomen had, omdat het briefje onleesbaar was. De wegen van de post zijn ondoorgrondelijk...

Deze bezorger werkte gelukkig nog met briefjes zei hij, een eigen blocknote ofzo

Als het morgen nog niet is opgehaald bel ik zelf wel aan

mensen die met de auto luid toeterend aankomen of vertrekken. Echt aso.

Aan m'n familie! 
Met name mijn broer en schoonzus; waarom begin je aan kinderen als je ze elk weekend bij oma laat logeren zodat je zelf weekendjes weg kunt en elk feestje en kroeg af moet gaan? 
En ook nog verwachten dat anderen (ik nu) de kinderen wel mee wil nemen naar iets waar ze graag heen willen, terwijl zij weer weg zijn.. 

Dat ik sinds mijn medicatie meer snaai, terwijl ik dat al een jaar behoorlijk goed onder controle had

FB-IMG-1665823986968.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.