Huiskamer
FaithfulDuck87
07-10-2022 om 22:56
Dorestad schreef op 07-10-2022 om 22:53:
[..]
Maar je vindt het dus goed dat die, omwille van goedkoop vlees, naar elkaar toe kannibalisme vertonen?
volgens mij is dat een hele andere discussie
redbulletje
07-10-2022 om 22:57
Dorestad schreef op 07-10-2022 om 22:53:
[..]
Maar je vindt het dus goed dat die, omwille van goedkoop vlees, naar elkaar toe kannibalisme vertonen?
Ik vind niks mis met de consumptie van dieren en dierlijke producten. We zijn tenslotte omnivoren. Een wolf zet je ook niet op een plantaardig dieet. En de wolf verkiest ook fastfood (schaapjes op een weitje) boven zelf meer moeite moeten doen voor loslopend wild.
Rondstruiner
07-10-2022 om 23:09
Friezinnetje schreef op 07-10-2022 om 22:56:
[..]
volgens mij is dat een hele andere discussie
Voor mij niet.
Dorestad
07-10-2022 om 23:15
redbulletje schreef op 07-10-2022 om 22:57:
[..]
Ik vind niks mis met de consumptie van dieren en dierlijke producten. We zijn tenslotte omnivoren. Een wolf zet je ook niet op een plantaardig dieet. En de wolf verkiest ook fastfood (schaapjes op een weitje) boven zelf meer moeite moeten doen voor loslopend wild.
Dat is geen antwoord op mijn vraag
BrightEchidna89
07-10-2022 om 23:41
redbulletje schreef op 07-10-2022 om 22:37:
[..]
Dat staat toch los van elkaar? De mens moet gewoon als natuurlijk vijand van de wolf de wolven die zich vergrijpen aan de boerderijdieren af mogen schieten. De schuwe wolf die een wild zwijn of een ree pakt zou dan geen probleem hoeven zijn omdat de mens de populatie van de wolf niet uit de hand laat lopen.
Natuurlijk staat dit niet los van elkaar. Wij als mens leggen een enorm beslag op de vrije ruimte, waardoor andere diersoorten zich niet normaal kunnen ontwikkelen.
Als je in zoveel berichten de overbevolking aanklaagt, dan vind ik het uiterst vreemd dat je hierin de wolf als oorzaak van het probleem ziet.
Layka.12
07-10-2022 om 23:52
Ik heb me vandaag enorm geërgerd aan mijn lijf. Krijg je te horen dat je binnen 4 weken geopereerd moet worden. Kwam al lekker binnen, moest ik als een gek gaan proberen een rugblokkade te regelen binnen die tijd.
Iets waar ik altijd minimaal een week fikse pijn van heb.
Moest een heerlijk weekendje weg met mijn kinderen, lief cadeau, afzeggen.
Had me er zo op verheugd.
stokstaart
08-10-2022 om 00:33
aan die ene vent op een feestje die zich voorstelde met een knipoog, net iets te lang keek en vooral heel galant wilde zijn met geld en even je wilde helpen met een handje oid. Brrr... Zijn vriendin met wie hij mee was was nog geen 40, hij in de 50.
SuzyQFive
08-10-2022 om 09:21
redbulletje schreef op 07-10-2022 om 18:07:
Ik hoop dat de wolf snel van de beschermde lijst afgehaald wordt en mag worden verjaagd en afgeschoten. Het is niet normaal meer zoveel schapen, koeien en pony's vermoord worden door deze beesten. Ze horen niet thuis in een overbevolkt land.
Wolven komen hier van oorsprong voor en zijn verjaagd door de mens. En wolven vallen echt niet zomaar mensen aan, dat is echt onzin. Ze schuwen de mens.
redbulletje
08-10-2022 om 09:28
SuzyQFive schreef op 08-10-2022 om 09:21:
[..]
Wolven komen hier van oorsprong voor en zijn verjaagd door de mens. En wolven vallen echt niet zomaar mensen aan, dat is echt onzin. Ze schuwen de mens.
Het gaat er om dat ze dieren van de mens verscheuren zoals pony's, ezels, schapen, koeien.
lientje69
08-10-2022 om 09:36
Ik heb vandaag mijn dag niet
Alles wat ik nodig had in de supermarkt waren de vakken van leeg, er viel een fles uit de koelkast op mijn tenen toen ik de deur opende, mijn telefoon viel uit mijn jaszak ( gelukkig merkte ik het en was hij nog heel. En er scheurde een verpakking die ik gekocht had en alles viel op de grond. Als dit mijn dag gaat worden... ik moet nog werken vandaag tot 23 uur.
Layka12 wat rot en jammer dat je dagen weg nu niet doorgaan 
SuzyQFive
08-10-2022 om 09:38
Wéér een aardbeving vannacht. Een beste weer: 3,1. Je zag het terug in mijn hartslagmeter 😅
Zag bij het openen van de gordijnen alweer nieuwe scheuren. Heb dus nu de neiging om het behang er overal af te halen… want dit zit bij een stukje waar tijdelijk geen behang zit, hoe ziet dan de rest eruit?
SuzyQFive
08-10-2022 om 09:42
redbulletje schreef op 08-10-2022 om 09:28:
[..]
Het gaat er om dat ze dieren van de mens verscheuren zoals pony's, ezels, schapen, koeien.
Tsja, zielig maar wel de natuur. Wij creëren zelf de omstandigheden. Echter zijn die paar wolven echt niet de grootste killers hier in Nederland. Ze pakken alleen de wat grotere beesten en dan lijkt het meteen zo dramatisch.
JtM
08-10-2022 om 10:29
Is het een idee om een topic over de wolf te maken? Kan dit topic weer verder op ergenissen 
Mijn ergenis: ben met vreselijke hoofdpijn opgestaan. Ben heel de middag en avond weg waarbij ik sociaal moet doen, dus hopelijk trekt het zo weg.
Rogue
08-10-2022 om 10:53
SombraOnline schreef op 07-10-2022 om 22:47:
Blijf het altijd bijzonder vinden, wij pikken de natuur in, en dan worden mensen boos als wilde dieren weer van ons ''afpakken.
dit