Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dorestad schreef op 07-10-2022 om 21:06:

[..]

Ik heb het over de bio industrie. Al decennia lang teveel dieren op te weinig stalruimte. En die bio industrie is was er al toen ik kind was en nu nog steeds. Daar heb ik moeite mee. Overigens moorden vossen ook flink, ook wanneer hun eetlust over is.

De bioindustrie dieren staan juist veilig op stal dus die zullen niet door een wolf gepakt worden lijkt me.

Valdemar schreef op 07-10-2022 om 21:19:

[..]

Er zijn tegenwoordig genoeg manieren om een weide af te schermen voor wolven. Al dat geklaag komt vooral van veehouders die niet meer weten dat ze hun vee moeten beschermen en denken dat ze die gewoon kunnen houden op een weide met paaltjes en twee draden als afrastering.

Dat is fake door de prowolfers bedacht maar dat helpt niet. Daar springen die overheen of graven er onderdoor. Enige hekwerk wat helpt is het soort hekwerk wat in dierentuinen gebruikt wordt. Maar we willen neem ik aan geen gevangenisbeeld creëren rondom alle weilanden en natuurgebieden toch? Buiten dat je boeren en eigenaren op idiote kosten jaagt. Het is bizar dat mensen telkens de zelfde fouten maken. Het is niet voor niks dat de wolf ooit weggejaagd is uit Nederland en toen waren er ongetwijfeld miljoenen mensen minder op dit kleine stukje aarde.

MidasWolf schreef op 07-10-2022 om 22:04:

[..]

Hopen dat ze daar wel iets over gaan bedenken, anders zitten we straks met een wolvencrisis. Voorkomen dat wolven de grens over steken is niet te doen, voor een aantal wolven is wel plek maar hele roedels is niet te doen.

Verjagen en doden is ook niet gemakkelijk want dan nemen na een tijd nieuwe wolven de plek in die zo ontstaat.

In steeds meer landen wordt het een probleem dus ik neem aan dat ze uiteindelijk wel bij zinnen komen en de wolf van de beschermingslijst verwijderen en af gaan schieten. Alleen jammer voor de mensen die hun dieren eerst vermoord hebben zien worden.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-10-2022 om 22:25

Friezinnetje schreef op 07-10-2022 om 21:49:

[..]

nou, dat is niet voldoende, want ze komen zelfs de stallen binnen.

De wolf heeft geen natuurlijke vijanden hier en blijft zich zo enorm voortplanten en wordt een beest wat enorm overlast geeft. En omdat hij in zo'n druk gebied is, wordt hij niet meer bang voor mensen en duurt het niet lang, tot hij in dorpen ed komt. Dan zal er wel meer aandacht komen, want ja, dan is je konijntje in de tuin ook niet meer veilig.

De wolf heeft nergens natuurlijke vijanden, hij staat zowat bovenaan in de voedselketen. 
Daarbij blijft deze soort zich voortplanten naar het beschikbare voedsel, eenmaal veehouders weer leren hoe ze hun dieren moeten beschermen zal het aantal incidenten afnemen. 
En om mensen nu angst aan te jagen voor het konijntje in hun tuin: hoelang denk je dat een roedel daarop kan overleven? 

Valdemar schreef op 07-10-2022 om 22:25:

[..]

De wolf heeft nergens natuurlijke vijanden, hij staat zowat bovenaan in de voedselketen.
Daarbij blijft deze soort zich voortplanten naar het beschikbare voedsel, eenmaal veehouders weer leren hoe ze hun dieren moeten beschermen zal het aantal incidenten afnemen.
En om mensen nu angst aan te jagen voor het konijntje in hun tuin: hoelang denk je dat een roedel daarop kan overleven?

De wolf heeft de mens als natuurlijke vijand dus het wordt tijd dat de mens zich weer zo gaat gedragen.

MidasWolf schreef op 07-10-2022 om 22:04:

[..]

Hopen dat ze daar wel iets over gaan bedenken, anders zitten we straks met een wolvencrisis. Voorkomen dat wolven de grens over steken is niet te doen, voor een aantal wolven is wel plek maar hele roedels is niet te doen.

Verjagen en doden is ook niet gemakkelijk want dan nemen na een tijd nieuwe wolven de plek in die zo ontstaat.

Ja, ik ben ook wel benieuwd waar dit nou naar toe gaat hoor. Maar voorlopig maak ik me vooral zorgen om menselijke mafkezen zoals in het artikel dat ik plaatste, die er achter aan gaan lopen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-10-2022 om 22:28

redbulletje schreef op 07-10-2022 om 22:21:

[..]

Dat is fake door de prowolfers bedacht maar dat helpt niet. Daar springen die overheen of graven er onderdoor. Enige hekwerk wat helpt is het soort hekwerk wat in dierentuinen gebruikt wordt. Maar we willen neem ik aan geen gevangenisbeeld creëren rondom alle weilanden en natuurgebieden toch? Buiten dat je boeren en eigenaren op idiote kosten jaagt. Het is bizar dat mensen telkens de zelfde fouten maken. Het is niet voor niks dat de wolf ooit weggejaagd is uit Nederland en toen waren er ongetwijfeld miljoenen mensen minder op dit kleine stukje aarde.

Heel bizar. 
In veel van je berichten pleit je voor een kleinere populatie; maar als er dan eens een dier verschijnt dat overlast geeft door onze overbevolking, dan wil je die meteen afschieten. 
Heel bizar. 

Valdemar schreef op 07-10-2022 om 22:28:

[..]

Heel bizar.
In veel van je berichten pleit je voor een kleinere populatie; maar als er dan eens een dier verschijnt dat overlast geeft door onze overbevolking, dan wil je die meteen afschieten.
Heel bizar.

Dat staat toch los van elkaar? De mens moet gewoon als natuurlijk vijand van de wolf de wolven die zich vergrijpen aan de boerderijdieren af mogen schieten. De schuwe wolf die een wild zwijn of een ree pakt zou dan geen probleem hoeven zijn omdat de mens de populatie van de wolf niet uit de hand laat lopen.

Rondstruiner schreef op 07-10-2022 om 22:26:

[..]

Ja, ik ben ook wel benieuwd waar dit nou naar toe gaat hoor. Maar voorlopig maak ik me vooral zorgen om menselijke mafkezen zoals in het artikel dat ik plaatste, die er achter aan gaan lopen.

Precies rare lui zijn dat, (jonge)wolven moeten helemaal niet wennen aan mensen. Dat zijn nog mens schuwe dieren.

Blijf het altijd bijzonder vinden, wij pikken de natuur in, en dan worden mensen boos als wilde dieren weer van ons ''afpakken.

Friezinnetje schreef op 07-10-2022 om 22:01:

[..]

honden die schapen dood bijten, mogen de eigenaren de schade mooi gaan betalen. Vossen ed zijn niet beschermd, dus kunnen zo afgeschoten worden. Wolven helaas niet, en dat gaat het probleem worden.

Klopt, vossen zijn weer bejaagbaar. Maar daar zijn er ook meer dan 100.000 van.

Daarnaast was er toch ook een overschot van wilde zwijnen die nu toch meer weer bejaagd mogen worden?

Ik kan me indenken wanneer de wolven populatie gaat uitbreiden, er ingegrepen gaat worden.

In Zweden schieten ze wolven af die te dicht in het leefgebied van de mens komen, zo hou je de populatie schuw. 

redbulletje schreef op 07-10-2022 om 22:18:

[..]

De bioindustrie dieren staan juist veilig op stal dus die zullen niet door een wolf gepakt worden lijkt me.

Maar je vindt het dus goed dat die, omwille van goedkoop vlees, naar elkaar toe kannibalisme vertonen?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-10-2022 om 22:53

SombraOnline schreef op 07-10-2022 om 22:47:

Blijf het altijd bijzonder vinden, wij pikken de natuur in, en dan worden mensen boos als wilde dieren weer van ons ''afpakken.

nou dan moeten we allemaal maar weg. Want ja, vroeger was alles van de beesten... 

ad: En telefoons weg, huizen weg, auto's weg. Want ja, dat was er vroeger allemaal niet. Geen kinderen meer, want ja, anders komen er steeds mee mensen . Wat een kul-argument zeg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.