Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 03-10-2022 om 12:45:

[..]

Ik gebruik bij hoest voor 's nachts Noscapect tabletten, die nemen de hoestprikkel weg. Bijkomend voordeel is dat ik er een beetje suf van word en dan dus ook lekker slaap. Ik heb voordat ik die pillen kende wel eens een week op de bank geslapen zodat de kinderen niet wakker werden van mijn gehoest.

Dat noscapect heb ik gevonden, ik ga zo man (die mag uit quarantaine) eropuit sturen om dat te kopen. In de hoop dat ik dan inderdaad wat beter kan slapen. 

Ik heb afgelopen nacht ook minder gehoest dan de nacht ervoor maar dan moet ik heel bewust op mijn ademhaling letten en komt er van echt slapen weinig en een goede nacht slaap daar ben ik wel aan toe. 

Het laatste halfjaar had ik een andere ambulant begeleider ivm zwangerschapsverlof. In die tijd bleek dat het met Truus beter klikte en heb ik dat ook aangegeven. Was geen probleem, diegene die met verlof was is een paar weken geleden voor de laatste keer geweest.

Krijg ik net een appje dat ze een nieuwe verdeling hebben moeten maken en of het goed is dat er van de week iemand kennis komt maken om te kijken of er een klik is.

Ik weet heus wel dat ik niet de enige ben, maar had dan gezegd dat je niet weet of dit zo blijft..

Wat ik ook niet netjes vind is dat deze verdeling is gemaakt terwijl Truus in de ziektewet zit en dus geen inspraak heeft.

JtM schreef op 03-10-2022 om 12:10:

[..]

Haha ja inderdaad, het moet gewoon op de manier die hij in gedachten heeft, en niet anders af en toe is hij zo flexibel als een betonplaat.

Hahaha klopt. Ik ben benieuwd of mijn gesprek met hem gisteren hem in tweede instantie nog aan het denken zet 🤔

noas_1993 schreef op 03-10-2022 om 12:54:

Het laatste halfjaar had ik een andere ambulant begeleider ivm zwangerschapsverlof. In die tijd bleek dat het met Truus beter klikte en heb ik dat ook aangegeven. Was geen probleem, diegene die met verlof was is een paar weken geleden voor de laatste keer geweest.

Krijg ik net een appje dat ze een nieuwe verdeling hebben moeten maken en of het goed is dat er van de week iemand kennis komt maken om te kijken of er een klik is.

Ik weet heus wel dat ik niet de enige ben, maar had dan gezegd dat je niet weet of dit zo blijft..

Wat ik ook niet netjes vind is dat deze verdeling is gemaakt terwijl Truus in de ziektewet zit en dus geen inspraak heeft.

Is de verwachting dat Truus voor langere tijd ziek blijft? Zo ja, ze moeten wel door.  Zo nee, een weekje wachten was wel mooi geweest. 

En misschien wil Truus,  naast de verplichtingen vanuit Poortwachter,  ook even niets met het werk te maken hebben.  

Een appje met verdeling hebben MOETEN maken roept vragen op.

Zusterclivia schreef op 03-10-2022 om 11:14:

[..]

Waarom hebben mensen twee deurbellen??

Een voor binnen en een mobiele voor achter in de tuin. Tenminste dat hebben schoonouders.

Dorestad schreef op 03-10-2022 om 13:20:

[..]

Is de verwachting dat Truus voor langere tijd ziek blijft? Zo ja, ze moeten wel door. Zo nee, een weekje wachten was wel mooi geweest.

En misschien wil Truus, naast de verplichtingen vanuit Poortwachter, ook even niets met het werk te maken hebben.

Een appje met verdeling hebben MOETEN maken roept vragen op.

Ze moest haar keelamandelen laten verwijderen en het duurt inderdaad ietsjes langer dan verwacht, maar geen lange periode ofzo (bij elkaar een maand)

Die verdeling hebben ze trouwens ook moeten maken omdat sommige te veel cliënten hadden.
Ik snap het wel, maar het is wel stom nadat je hebt eerst je wens kenbaar hebt gemaakt en het toen nog oké was

noas_1993 schreef op 03-10-2022 om 14:37:

[..]

Ze moest haar keelamandelen laten verwijderen en het duurt inderdaad ietsjes langer dan verwacht, maar geen lange periode ofzo (bij elkaar een maand)

Die verdeling hebben ze trouwens ook moeten maken omdat sommige te veel cliënten hadden.
Ik snap het wel, maar het is wel stom nadat je hebt eerst je wens kenbaar hebt gemaakt en het toen nog oké was

Dat is idd niet een ingreep waarvan je doorgaans maanden uit de running bent. Kan me voorstellen dat het vervelend is voor je

Dolfje schreef op 03-10-2022 om 14:01:

[..]

Een voor binnen en een mobiele voor achter in de tuin. Tenminste dat hebben schoonouders.

Maar dan zitten ze niet naast elkaar.

Zusterclivia schreef op 03-10-2022 om 14:53:

[..]

Maar dan zitten ze niet naast elkaar.

Jawel, de ene bel voor je in huis en de andere bel heeft een ontvanger die je me kan nemen naar achter in de tuin/de caravan die achter het huis op de parkeerplaats staat. Dan hoor je altijd dat de pakketdienst er is een die bellen zitten bij mijn ouders dus onder elkaar. 

MatureJackal76

MatureJackal76

03-10-2022 om 15:06

Bakblik schreef op 03-10-2022 om 11:04:

Aan dat $@=€£&! Coronavirus!
Dat virus schijnt te denken: Ik ben nieuw hier dus mevrouw Bakblik moet niet denken dat ze mij, met haar traditionele methodes om een verkoudheid te bestrijden, kan overwinnen!

• Stomen tegen keelpijn en verstopte neus? Doe maar niet ik maak je stikbenauwd.
  • Niet te diep ademen , zodat je de hoestprikkel wat dempt? Nee diep ademen is wat je moet doen om niet te hoesten.
  • Stil in een hoekje zitten wachten tot het over is? Nee bewegen is wat je moet doen, dan hoest je minder en voel je je wat beter.

Jammere is alleen wel dat de koorts juist vraagt om stil in een hoekje zitten met een dekentje over mij heen.

Veel beterschap! Ziek zijn sucks  

Fruitesse schreef op 03-10-2022 om 15:06:

[..]

Veel beterschap! Ziek zijn sucks

Dank je, heb oeverloos tijd voor het forum. Wil niet de hele dag slapen maar echt iets doen lukt ook nog niet. 

MatureJackal76

MatureJackal76

03-10-2022 om 15:11

Veel afleiding gewenst op het forum Bakblikje 

Dat kind om kwart voor 3 uit school komt.
Om 3 uur belt kind dat de taxi er niet staat.
Bel je de taxi centrale, die zegt, 5 minuten, dan is de taxi er.
En dat kind net weer belde dat de taxi er nog niet is, weer 15 minuten later.

MatureJackal76

MatureJackal76

03-10-2022 om 15:20

Mama-Inge schreef op 03-10-2022 om 15:17:

Dat kind om kwart voor 3 uit school komt.
Om 3 uur belt kind dat de taxi er niet staat.
Bel je de taxi centrale, die zegt, 5 minuten, dan is de taxi er.
En dat kind net weer belde dat de taxi er nog niet is, weer 15 minuten later.

Voor die taxi: 

dat de vooraadpot die ik bij IKEA heb gekocht nog te klein is voor spaghetti 😒

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.