Huiskamer
Auwereel
18-09-2022 om 19:10
rionyriony schreef op 18-09-2022 om 18:23:
Mijn ventilatorrooster is weg. Ik heb hem er even afgehaald om de muur bij te witten, heb speciaal gewacht met terugplaatsen tot nu omdat ik de ladder in huis heb gehaald dus ik wil hem even pakken en weg is hij.
Ik zal maar weer afwachten totdat ik hem toevallig zie en dan grijp ik hem bij zijn kladden.
Ik zie het voor me, een roostertje dat stiekem achter je langs rent!
Dolfje
18-09-2022 om 19:15
Een groep kerels in het vliegtuig. 60+ers die menen oh zo grappig te zijn en voetbal aan het kijken waren op hun telefoon met het geluid aan terwijl de veiligheidsinstructie bezig was en we aan het rijden waren. En daarna ook nog en met landen ook meteen weer.
JtM
18-09-2022 om 19:50
Ik ben net even aan het kijken op de site van de gemeente, zoon zijn paspoort moet bijna vernieuwd worden. Jezus wat een prijzen. Een paspoort voor een volwassene kost bijna €80,-. En dan doe je het meeste werk thuis via DigiD. Je moet bij de gemeente je pasfoto inleveren en een paar dagen later weer ophalen. Belachelijk dat dat zoveel geld moet kosten, maarja, je hebt het nodig dus moet wel. Afzetters.
lientje69
18-09-2022 om 22:02
Bakblik schreef op 18-09-2022 om 15:07:
[..]
Het is een erfenis. Het komt nog uit de naaidoos van mijn oma zaliger.
Zat in zo'n exemplaar.
Gave naaidoos zeg! 🤩
Evaluna
18-09-2022 om 22:17
Ik kan niet kiezen welk hotel ik heen wil, onzeker dat het tegenvalt en dat een andere optie misschien wel beter is. Erger me aan mezelf, mens hak gewoon de knoop door. Ik ben niet zoveel gewend en vriend ook niet, we gaan het sowieso vast leuk vinden.
SuzyQFive
18-09-2022 om 22:38
Auwereel schreef op 18-09-2022 om 19:11:
Bij mij zijn er diverse scharen zoek, die soms opeens weer opduiken.
Bijzonder is dat met die scharen he.
Ik moet er zes hebben maar er ligt er maar 1 in de la. En niemand heeft een schaar gepakt 🤪
rooiekater
19-09-2022 om 06:08
Rare droom ik zou op gesprek komen bij mijn leraar Nederlands over mijn mentale gesteldheid. Leraar had geen tijd maar ik zat wel helemaal in de knoop met mijzelf. Vervolgens liep ik weg.
redbulletje
19-09-2022 om 08:00
JtM schreef op 18-09-2022 om 19:50:
Ik ben net even aan het kijken op de site van de gemeente, zoon zijn paspoort moet bijna vernieuwd worden. Jezus wat een prijzen. Een paspoort voor een volwassene kost bijna €80,-. En dan doe je het meeste werk thuis via DigiD. Je moet bij de gemeente je pasfoto inleveren en een paar dagen later weer ophalen. Belachelijk dat dat zoveel geld moet kosten, maarja, je hebt het nodig dus moet wel. Afzetters.
Een paspoort is juist goedkoper geworden want vroeger (in elk geval voor 2016) betaalde je al 60/65 euro en was ie maar 5 jaar geldig en in 2017 had ik een nieuwe en die is 10 jaar geldig.
AggressiveReindeer87
19-09-2022 om 08:26
Ik kreeg gister van mn energiemaatschappij mijn nieuwe tarieven vanaf oktober... En daar schrok ik me de t**** van...
Ik weet dat ik overigens niet de enige ben hoor...
JtM
19-09-2022 om 10:31
redbulletje schreef op 19-09-2022 om 08:00:
[..]
Een paspoort is juist goedkoper geworden want vroeger (in elk geval voor 2016) betaalde je al 60/65 euro en was ie maar 5 jaar geldig en in 2017 had ik een nieuwe en die is 10 jaar geldig.
Misschien in jouw gemeente maar ik heb dit paspoort sinds 2014 en die is toch echt 10jaar geldig... en weet zeker dat 'ie toen inderdaad rond de 65E kostte.
Dus vind het nogal een stijging qua prijs terwijl de gemeente er juist minder werk aan heeft.
Dolfje
19-09-2022 om 11:32
Man heeft binnenkort een uitje met vrienden. Nu hadden ze iets uitgezocht wat hem heel leuk en lekker lijkt maar hij krijgt net een app dat ze naar een of ander chic de friemel zaak gaan waar een bitterbal 10 euro oid kost en iets met verrassingsdiner en wijnarrangement. Man drinkt niet eens wijn.
En dan erger ik me eraan dat hij dan moppert maar er niks van zegt. Ik zou gewoon zeggen “ hoezo daarheen en niet wat we gepland hadden want ik vind het te duur en de menukaart trekt me niet aan”. Kan hij dadelijk 100 euro aftikken voor iets wat hij niet leuk vindt.
SuzyQFive
19-09-2022 om 12:01
Oh ja, dom van mijzelf. Ik dacht: als ze dan toch die zonnepanelen komen plaatsen en ik dan toch thuis zit, kan ik mooi de uitvaart van QE bekijken… oh nee, dat wordt hem niet als ik geen stroom heb 🤣. En ik kan ook niet werken als ik geen stroom heb.
Zusterclivia
19-09-2022 om 12:11
Tuinfluiter schreef op 17-09-2022 om 19:15:
Vandaag zag ik voor het eerst bij de AH een kortingssticker met daarop de tekst dat je de korting ziet als je het product scant. Dus ik benieuwd naar de korting van een doosje champignons scan het etiket en zie de normale prijs verschijnen. Ik kreeg dus helemaal geen korting. Ik vroeg een medewerker om uitleg en die vertelde dat met deze sticker de korting gedurende de dag oploopt. Ik vroeg welke korting er zit al een kortingssticker op maar de prijs is nog gewoon normaal. Ja dan moest ik maar wachten tot later dan begon de korting te lopen dit was tegen verspilling. Ik zei dat ik dat een vorm van volksverlakkerij vond maar deze term begreep de medewerker niet. Ik heb daarna het meest verse doosje champignons gepakt en die heb ik ondertussen verorbert.
Ah... vond het al raar. Ik had gehakt in mijn handen die op de datum was, maar geen korting? Had geen zin om het te vragen, dus niet meegenomen. Volgende keer wel doen, gewoon om te klagen.
Poezie
19-09-2022 om 12:14
SuzyQFive schreef op 19-09-2022 om 12:01:
Oh ja, dom van mijzelf. Ik dacht: als ze dan toch die zonnepanelen komen plaatsen en ik dan toch thuis zit, kan ik mooi de uitvaart van QE bekijken… oh nee, dat wordt hem niet als ik geen stroom heb 🤣. En ik kan ook niet werken als ik geen stroom heb.
En via de nieuwsapp op je telefoon kijken? Volg hier de uitvaart van koningin Elizabeth - https://nos.nl/l/2445146