Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Auwereel schreef op 14-09-2022 om 19:07:

Mijn ergenis van de dag: ik werk aan een universiteit en zit met enige regelmaat in afstudeercommissies. Bij onze uni kan dat met publiek, familie bijvoorbeeld. Mijn kinderen zaten op uni en hbo, maar studeerden af in Covidtijd, dus ik kon het niet van de andere kant meemaken. Maar mijn zoon ging verder voor zijn master, dus een nieuwe kans! Vertelt zoon me vandaag dat aan de uni waar hij afstudeert, het afstuderen gesloten, zonder publiek, is....

Zelfs geen ouders? Dat is wel heel jammer. Kan hij niet stiekem zijn mobieltje ergens neerleggen en dan filmen? 😉

Vanmorgen vroeg een afspraak, dus de kinderen zelf naar school. Gebeurt weleens vaker, eens per maand ofzo.
Resultaat: 1 vergeten tas, 1 kind te laat en 2 jassen hangen hier aan de kapstok 🙈
De tas heb ik nagebracht. Verder nog maar eens oefenen. 
Jemig, groep 6&7, ik had meer gezond verstand verwacht.

Evaluna schreef op 15-09-2022 om 11:15:

Vanmorgen vroeg een afspraak, dus de kinderen zelf naar school. Gebeurt weleens vaker, eens per maand ofzo.
Resultaat: 1 vergeten tas, 1 kind te laat en 2 jassen hangen hier aan de kapstok 🙈
De tas heb ik nagebracht. Verder nog maar eens oefenen.
Jemig, groep 6&7, ik had meer gezond verstand verwacht.

Erg hé, hier een kind in groep 7 die al vanaf groep 1 op de fiets naar school gaat, maar nog steeds niet weet wat netjes fietsen is.

Schemerlampje schreef op 15-09-2022 om 09:56:

[..]

Zelfs geen ouders? Dat is wel heel jammer. Kan hij niet stiekem zijn mobieltje ergens neerleggen en dan filmen? 😉

Vast niet bij die universiteit. Zoon klaagde steen & been dat hij ondanks de NS staking naar zijn universiteit moest, want "wij maken er een punt van dat alle colleges on-campus worden gegeven", dus ook als docent en student grote moeite hebben om er te komen. Ik heb direct voor mijn colleges live streaming aangevraagd toen ik hoorde van mogelijke staking.

Ik heb zo'n zin in snoepen. Volgens mij voelt mijn lichaam ergens een tekort en uit zich dat als "trek in drop". Gelukkig zit ik op mijn werk en is er geen drop in de buurt. Hoewel, soms staat er een volle droppot bij het secretariaat. Zou ik eens gaan kijken of ze een dropje voor me over hebben? Nee, beter van niet, niet toegeven aan snoeplust. En nu ik mijn kopje thee zonder dropje op heb, weer op mijn werk concentreren en hopelijk vergeet ik mijn zin in snoep weer.

Auwereel schreef op 15-09-2022 om 15:21:

Ik heb zo'n zin in snoepen. Volgens mij voelt mijn lichaam ergens een tekort en uit zich dat als "trek in drop". Gelukkig zit ik op mijn werk en is er geen drop in de buurt. Hoewel, soms staat er een volle droppot bij het secretariaat. Zou ik eens gaan kijken of ze een dropje voor me over hebben? Nee, beter van niet, niet toegeven aan snoeplust. En nu ik mijn kopje thee zonder dropje op heb, weer op mijn werk concentreren en hopelijk vergeet ik mijn zin in snoep weer.

Ik heb toegegeven aan mijn "trek in lekker" gevoel. Het eerste bokkepootje bij de thee smaakte zo lekker dat ik er nog een nam. 

En nu ben ik zo misselijk 🤢, had beter sterk kunnen zijn en een appel kunnen pakken maar ja......

Spijt is verstand dat te laat komt........

Auwereel schreef op 15-09-2022 om 15:21:

zoethout kopen?

Ik was al moe, en dan kwam dit er ook nog eens bij:
Ik deed boodschappen (voor de hele week) met de zelfscan, dus alles meteen netjes en logisch in de boodschappentassen ge-tetris-t. Kon niet missen. Bovenop de kwetsbare spullen: eieren in de ene tas, van die bekertjes slagroom en creme fraiche in de andere. Besluit dat bekertje slagroom zich ineens naar beneden te storten. Gevolg: alle boodschappen in die tas onder de vette derrie. Ik kreeg wel een rol papier om de boel schoon te maken, maar gatver... dus braaf alles schoongemaakt, nieuw bekertje slagroom gepakt (hoefde niet voor de kapotte te betalen, dat was dan wel weer fijn). Alle schoongemaakte spullen maar los in de kar gezet, want die tas was zo smerig, die heb ik maar ter plekke weggegooid. Mijn fijne hema-tas met rookworsten erop... Ja, ik ben zo'n idioot die een favoriete boodschappentas heeft... Gelukkig had ik in de auto nog een extra tas voor vervoer van alle spullen. Maar wat een gedoe. Kon thuis weer aan de gang, want met zo'n rol papier werden de boodschappen niet echt schoon natuurlijk... Bahbah. 

Treurniet schreef op 15-09-2022 om 17:18:

[..]

zoethout kopen?

Schijnt niet al te best te zijn voor hoge bloeddruk, zoethout, en ik moet op mijn bloeddruk letten.

Helaas vond ik nog verpakte crackers in mijn la, dus heb ik toch gesnoept.

Jekkie Afrodite, hopelijk krijg je alles weer goed schoon 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-09-2022 om 20:22

Hier ook een schoonmaakklusje. Poes ligt op de bank, schrikt ergens van of ziet een vlieg op de tafel. Springt op de tafel en daarbij schiet een glas vol met cola er van af. Vloerkleed eronder, de deur, het laminaat. 

Bakblik schreef op 14-09-2022 om 13:08:

Aan die l.l in die dikke Mercedes die ineens uit de rij voor de brug de stoep op stuurde om te keren en nog het lef had om bod uit het raampje te roepen dat ik niet zo boos hoefde te zijn.
Ja sorry l.l ik liep daar en schrok erg van je.
De stoep is voor voergangers en al je je auto wilt keren moet hij kijken of je niemand hindert.
Moest wel lachen dat je binnen 250 meter weer stilstond. Die wagen met kermisattractie moest het kermisterrein op maar dat was krap, moest je weer wachten. Eigen schuld dikke bult.

1y9nxd.jpg

Auwereel schreef op 15-09-2022 om 18:39:

[..]

Schijnt niet al te best te zijn voor hoge bloeddruk, zoethout, en ik moet op mijn bloeddruk letten.

Helaas vond ik nog verpakte crackers in mijn la, dus heb ik toch gesnoept.

Dan sowieso ook geen drop eten. Mijn hoge bloeddruk komt door zoethoutwortel. Als ik niets gebruik waar het in zit is mijn bloeddruk dus helemaal prima 🤭. Ook in veel theesoorten zit zoethoutwortel

Ik erger me weer eens aan het totaal incompetente onderdeel van mijn werkgever. Die vindt het logisch om mensen uit Arnhem naar Amsterdam te laten gaan voor een cursus en vice versa. Noord moet naar zuid en andersom. Terwijl ze ook iedereen in hun eigen regio hadden kunnen laten. Herstelmail in 1, 2, ik hoop snel!

2 uur gereden naar de Spa, blijkt een vriendin haar badkleding vergeten te zijn.
Hoe dom ben je, je controleert toch eerst of je alles hebt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.