Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ergernis 2 van vandaag:

Er staat vandaag een groot overleg gepland met lunch, stuurt 1 van de externe leden nu pas zijn melkvrije dieet door. Ook geen mosterd, dressing en azijn.

Ja, dáág hoor..

noas_1993 schreef op 13-09-2022 om 08:38:

Ergernis 2 van vandaag:

Er staat vandaag een groot overleg gepland met lunch, stuurt 1 van de externe leden nu pas zijn melkvrije dieet door. Ook geen mosterd, dressing en azijn.

Ja, dáág hoor..

Dan eet ie toch gewoon een broodje ham/salami/whatever vleeswaar er is? 

Harley,dat klinkt niet goed. Laat je zus het anders met de huisarts bespreken. Sterkte!

Ergenis 1 hier ; na een maand een kapot raam eindelijk komen inmeten en nu afbellen  wegens ziekte
Nu komen ze pas over 2,5week

Ergenis 2: ziekenhuis afspraak die nooit verstuurd is
Wij wisten van niks, kregen mail voor online inchecken voor de afspraak.  Welke afspraak???

Ergenis 3; dat transport van onze auto die in de vakantie  in Oostenrijk  stuk is gegaan blijkbaar 2,5 week moet duren.... hij is nu eindelijk  onderweg, zucht.
Gelukkig  hebben  we nog een auto anders hadden we een behoorlijk  probleem  gehad

Ergenis  4: ik heb teveel  kruiden door de bami gemikt
Hij is nu behoorlijk  spicey zeg maar.  De laatste ergernis  is geheel aan mijn eigen duffe hoofd toe te schrijven, echt stom.

Ik moet vanavond  werken. Gaat het dus nu zo'n dag worden?? Waarin alles mis gaat?  Hoop t niet.

Gisteravond met man samen aan de avondmaaltijd. We nemen de dag van morgen door, dat ik weer naar de huisarts ga voor mijn ontstoken ogen, dat ik op de terugweg boodschappen ga doen en dan nog even moet sporten.
Na het eten verdelen we de taken: Ik de keuken, hij de tuin en vuilnisbak buiten zetten.
Als ik in de keuken bezig ben vraag ik of man ook nog even de krat met glas van de plank kan halen, die is te zwaar voor mij, dan kan ik het morgen naar de glasbak brengen.

Kom ik vanochtend 17 minuten voordat ik bij de dokter moet zijn (14 minuten fietsen) bij mijn fiets, zitten de fietstassen en de mand voorop vol met rammelend glaswerk en plastic flessen die naar de statiegeld automaat moeten.

Is dat mannenlogica? Op zich fijn meegedacht dat die flessen in die krat niet zo op de fiets kunnen maar met rammelende tassen het hele dorp doorfietsen daar had ik geen zin in. Toen maar, op hoop van zegen, op de sportfiets van dochter zonder slot naar de dokter gegaan. Is goed gegaan ik ben weer op de fiets thuisgekomen. Toen eerst maar naar de glasbak en dan pas boodschappen doen. Zit nu even met thee mijn ergernis van mij af te schrijven.

Bakblik schreef op 13-09-2022 om 09:49:

Is dat mannenlogica? 

Ik vrees van wel 

Het was vast lief bedoeld. 

Ik erger me aan mensen die alleen maar in onmogelijkheden denken. Word eens positief!!!

oudmaarnognietkoud schreef op 13-09-2022 om 09:59:

Is dat mannenlogica?

Ik vrees van wel coffeescreen.gif

Het was vast lief bedoeld   .]

O je hebt ervaring met mannenlogica?

Lief bedoeld was het zeker, alleen niet praktisch.

Ergernis nummer 2 is dat de dokter niet echt een idee heeft wat hij nog kan doen om die ogen goed te krijgen. Mijn blik is al 4 weken troebel en bij tijden loopt de prut over mijn wangen.

JtM

JtM

13-09-2022 om 11:14 Topicstarter

Ik dacht dat ik nog 4 crackers op kantoor had liggen maar het zijn er maar 2. Niet genoeg voor mijn lunch, dat wordt naar de overkant van de straat lopen naar een foodtruck...

En ik werd vanacht wakker van de pijn op mijn lip: opkomende koortslip. Zit ik net op kantoor, begint een plek op mijn onderlip ook te tintelen, precies het gevoel van een koortslip. Het zal toch niet zo zijn dat ik met 2 koortsplekken tegelijkertijd rondloop  

Bakblik schreef op 13-09-2022 om 09:49:

Gisteravond met man samen aan de avondmaaltijd. We nemen de dag van morgen door, dat ik weer naar de huisarts ga voor mijn ontstoken ogen, dat ik op de terugweg boodschappen ga doen en dan nog even moet sporten.
Na het eten verdelen we de taken: Ik de keuken, hij de tuin en vuilnisbak buiten zetten.
Als ik in de keuken bezig ben vraag ik of man ook nog even de krat met glas van de plank kan halen, die is te zwaar voor mij, dan kan ik het morgen naar de glasbak brengen.

Kom ik vanochtend 17 minuten voordat ik bij de dokter moet zijn (14 minuten fietsen) bij mijn fiets, zitten de fietstassen en de mand voorop vol met rammelend glaswerk en plastic flessen die naar de statiegeld automaat moeten.

Is dat mannenlogica? Op zich fijn meegedacht dat die flessen in die krat niet zo op de fiets kunnen maar met rammelende tassen het hele dorp doorfietsen daar had ik geen zin in. Toen maar, op hoop van zegen, op de sportfiets van dochter zonder slot naar de dokter gegaan. Is goed gegaan ik ben weer op de fiets thuisgekomen. Toen eerst maar naar de glasbak en dan pas boodschappen doen. Zit nu even met thee mijn ergernis van mij af te schrijven.

Ja dat is mannenlogica. Het komt me heel bekend voor 

Bakblik schreef op 13-09-2022 om 10:08:

[..]

O je hebt ervaring met mannenlogica?

Lief bedoeld was het zeker, alleen niet praktisch.

Ergernis nummer 2 is dat de dokter niet echt een idee heeft wat hij nog kan doen om die ogen goed te krijgen. Mijn blik is al 4 weken troebel en bij tijden loopt de prut over mijn wangen.

Wordt het dan geen tijd voor een verwijzing naar de oogarts?

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2022 om 11:53:

[..]

Wordt het dan geen tijd voor een verwijzing naar de oogarts?

Dat vind ik wel, de huisarts nog niet maar het duur niet lang meer voordat ik met de vuist op tafel sla.

Bakblik schreef op 13-09-2022 om 11:58:

[..]

Dat vind ik wel, de huisarts nog niet maar het duur niet lang meer voordat ik met de vuist op tafel sla.

Gebruik je misschien andere medicatie, want daar komt het bij mij van.

Sterkte, Lientje69!

Treurniet schreef op 13-09-2022 om 13:56:

[..]

Gebruik je misschien andere medicatie, want daar komt het bij mij van.

Sterkte, Lientje69!

Ik gebruik al > 15 jaar mijn antiepileptica zonder problemen.  Zal eens kijken of dat in de bijsluiter staat. Bedankt voor de tip. 

Bakblik schreef op 13-09-2022 om 14:05:

[..]

Ik gebruik al > 15 jaar mijn antiepileptica zonder problemen. Zal eens kijken of dat in de bijsluiter staat. Bedankt voor de tip.

Bij baby’s werkt moedermelk enorm goed tegen ontstoken ogen 😬 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.