Huiskamer
Elmie
03-09-2022 om 19:58
Bakblik schreef op 03-09-2022 om 19:55:
Voor iedereen die het nodig heeft/kan gebruiken:
![]()
Ik heb mij vandaag weer eens geërgerd aan het technisch perfecte maar in de praktijk zeer lastige ontwerp van mijn mijn combi-magnetron.
Vet eten dat ik vandaag maakte doe ik voor het hele gezin meestal de groente in de oven en de aardappelen bak ik weet los bij. Dan sta ik in de keuken om iedere 20 minuten de oven even open te doen en zo te voorkomen dat de oven in de oververhittingsbeveiliging springt en ik 25 minuten moet wachten tot ik verder kan. De groenten garen dan 45 minuten tot een uur op 190 graden.
Vandaag dacht ik slim te zijn, de pubers weg dus voor 2 personen konden de aardappelen wel erbij in de oven. Ik stel de oven in op 45 minuten en ga douchen en benen ontharen. Toen ik beneden kwam stond er nog 14 minuten op de klok, ik haal een doekje over de tuintafel en dek de tafel, als ik de parasol in de knikstand zet hoor ik vanuit de keuken het kenmerkende klikje en dan doodse stilte.
Verdomme ik had de oven even open moeten doen toen ik beneden kwam.
Als ik de oven open doe zie ik dat het eten nog niet gaar is maar de oven doet het voorlopig even niet. Even warm houden en dan later weer verder.
Begrijp me goed op zich is die oververhittingsbeveiliging en goed idee alleen hadden techneuten even met koks moeten praten. Sommige gerechten moeten nou eenmaal wat langer in de oven dan 40 minuten.
Oh dat lijkt me inderdaad erg irritant!
FaithfulDuck87
03-09-2022 om 21:55
mijn tv. Valt steeds weg, omdat er geen verbinding meer zou zijn. Ik moet de bedrading checken. Maar heeft het al de hele avond gedaan. Of ik heb zo'n blokjesbeeld.
Mischa83
03-09-2022 om 22:02
Battle-Royale schreef op 03-09-2022 om 05:21:
[..]
Ja ik vind het ook heel erg, van deze wagen reden er maar 15 in Europa rond. En ik snap gewoon niet dat iemand in tijden van droogte afval gaat opstoken in de voortuin, al vaak wat van gezegd maar het is gewoon kutvolk hiernaast. Mn garage weg, mag nog blij zijn dat mn huis gespaard is en er niemand gewond is. Hoop maar dat ze goed verzekerd zijn want dit was een dure auto.
Ooh wat erg!!
Ja tuurlijk heel fijn dat niemand gewond is geraakt! Daarnaast kan ik me voorstellen dat je hier goed ziek van bent!
FaithfulDuck87
03-09-2022 om 22:04
Friezinnetje schreef op 03-09-2022 om 21:55:
mijn tv. Valt steeds weg, omdat er geen verbinding meer zou zijn. Ik moet de bedrading checken. Maar heeft het al de hele avond gedaan. Of ik heb zo'n blokjesbeeld.
en op ned1, 2 en 3 doet ie het wel
Mischa83
03-09-2022 om 22:05
Mijn ergenis; dat mensen zeggen dat ze 'ergens op aan gaan' wanneer ze bedoelen dat ze iets irritant/vervelend/oid vinden.
Zou je kunnen stellen dat ik daar zelf dus op aan ga?🤔
Strijkijzer
04-09-2022 om 02:27
Ah, de nieuwe buren maken kennis dmv een huiselijke ruzie om 2 uur. Gillen, gooien met spullen, politie aan de deur… Zal ik in de ochtend even persoonlijk kennis gaan maken?
Schemerlampje
04-09-2022 om 07:38
Strijkijzer schreef op 04-09-2022 om 02:27:
Ah, de nieuwe buren maken kennis dmv een huiselijke ruzie om 2 uur. Gillen, gooien met spullen, politie aan de deur… Zal ik in de ochtend even persoonlijk kennis gaan maken?
Oei, dat belooft niet veel goeds. Hopelijk was het alleen de verhuisstress die eruit kwam en zijn ze vanaf nu weer rustig.
JtM
04-09-2022 om 08:33
Alweer een slechte nacht gehad
wil zo graag weer een keer goed slapen zoals ik eerst altijd deed.
Bakblik
04-09-2022 om 08:39
Elmie schreef op 03-09-2022 om 19:58:
[..]
Oh dat lijkt me inderdaad erg irritant!
Rete irritant. En het gekke is ik kan het wel instellen zo lang op die temperatuur. Met mijn technische reptielenbrein denk ik dan dat je dat als ontwerper ook kunt blokkeren. Een uur op 140 graden kan wel, 50 minuten op op 190 graden kan niet. Het is een digitaal geval. Met draaiknoppen zoals antieke kookwekkers snap ik dat je dat niet kunt blokkeren.
Bakblik
04-09-2022 om 08:40
JtM schreef op 04-09-2022 om 08:33:
Alweer een slechte nacht gehad
wil zo graag weer een keer goed slapen zoals ik eerst altijd deed.
Misschien als die veel te warme zomer een keer stopt en het geen 24 graden meer is op de slaapkamer? Met 19 graden of nog iets lager slaap ik zoveel beter.
Irregular_Choice
04-09-2022 om 08:41
stokstaart schreef op 03-09-2022 om 08:51:
[..]
Ik heb dat ook gehad, kon het niet vinden. Buiten niks te horen, alleen binnen. Ben tijdstippen gaan bijhouden en die bleken er best een strak schema op na te houden. Uiteindelijk was het bij mij de afzuigventilatie in huis. Ik heb die dingen dicht gedraaid en het geluid is verdwenen sindsdien.
Dat apparaat kan je gewoon vervangen. Die ventilatie is wel nodig over het algemeen, anders krijg je last van teveel vocht in huis. Zou er dus wel naar kijken dat hij weer aan kan. Veel huizen zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat ze die ventilatie echt nodig hebben tegen vochtplekken.
Rondstruiner
04-09-2022 om 08:42
Bakblik schreef op 04-09-2022 om 08:39:
[..]
Rete irritant. En het gekke is ik kan het wel instellen zo lang op die temperatuur. Met mijn technische reptielenbrein denk ik dan dat je dat als ontwerper ook kunt blokkeren. Een uur op 140 graden kan wel, 50 minuten op op 190 graden kan niet. Het is een digitaal geval. Met draaiknoppen zoals antieke kookwekkers snap ik dat je dat niet kunt blokkeren.
Is het niet gewoon een fout? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
stokstaart
04-09-2022 om 09:22
Irregular_Choice schreef op 04-09-2022 om 08:41:
[..]
Dat apparaat kan je gewoon vervangen. Die ventilatie is wel nodig over het algemeen, anders krijg je last van teveel vocht in huis. Zou er dus wel naar kijken dat hij weer aan kan. Veel huizen zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat ze die ventilatie echt nodig hebben tegen vochtplekken.
Ja dat wist ik.
Maar ik woon gehuurd en mijn huis is 1 groot tochtgat. Het waait binnen vaak net zo hard als buiten. Dus vocht in huis zal meevallen.
Tikki
04-09-2022 om 10:11
als er iemand dingen over mij zeggen die niet waar zijn en dat ze het geloven
Irregular_Choice
04-09-2022 om 10:17
stokstaart schreef op 04-09-2022 om 09:22:
[..]
Ja dat wist ik.
Maar ik woon gehuurd en mijn huis is 1 groot tochtgat. Het waait binnen vaak net zo hard als buiten. Dus vocht in huis zal meevallen.
![]()
Regen die naar binnen waait 🤣