Huiskamer
rionyriony
27-08-2022 om 19:00
Ik heb een hekel aan het uitpakken van twee doosjes mint, die samen zijn gevoegd met een cellofaantje en dan zit er zo'n dun nauwelijks zichtbaar stripje omheen waarvan je het begin moet zien te vinden met je nagel, om dat cellofaantje open te maken. Net zoals een pakje sigaretten vroeger.
Je denkt: even een snoepje maar je bent heel wat tijd kwijt als je niet toevallig een mes of schaar bij de hand hebt.
LostJellyfish83
27-08-2022 om 19:04
aan mijn kat! Hij staat al een uur te miauwen voor helemaal niks... shut up!
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 19:05
Ik erger me momenteel aan een café een paar honderd meter verder op het winkelcentrum. Die hebben muziek óf keihard aanstaan, óf er speelt live-muziek. Maar dan ook ècht hard. Ik voel de bassen in mijn maag.
LostJellyfish83
27-08-2022 om 19:09
Herfstappeltaart schreef op 27-08-2022 om 19:05:
Ik erger me momenteel aan een café een paar honderd meter verder op het winkelcentrum. Die hebben muziek óf keihard aanstaan, óf er speelt live-muziek. Maar dan ook ècht hard. Ik voel de bassen in mijn maag.
Zo, dat is wel asociaal! Beetje minder hard mag ook wel
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 19:10
Mug schreef op 27-08-2022 om 19:09:
[..]
Zo, dat is wel asociaal! Beetje minder hard mag ook wel
Dat vind ik ook
Elmie
27-08-2022 om 19:26
Bailey26 schreef op 27-08-2022 om 17:31:
Aan mijzelf. Ben al 2 dagen stik chagrijnig. Geen idee waarom. Ben wel heel erg vermoeid maar dat is het niet.
Van vermoeidheid kun je ongemerkt heel chagrijnig zijn dus kan best bij jou ook spelen
lientje69
27-08-2022 om 19:30
Moyrrie schreef op 27-08-2022 om 15:44:
[..]
Ben je al wat wijzer geworden? Heb je nog contact gehad met de anwb. Dit is wel een enorme domper op de vakantie.
Vandaag troffen we gelukkig een begripvol persoon bij de ANWB. Die ons gelijk doorschakelde naar de technische afdeling, en na het aanhoren van ons verhaal besloot dat reparatie alhier op zeer korte termijn een kansloze missie is. Transport voor de auto naar Nederland is geregeld en vanmiddag is er een leenauto bij het hotel afgeleverd voor ons. Wij hopen op een goede en veilige thuisreis morgen.
lientje69
27-08-2022 om 19:38
Ergernis bij bovenstaande: de auto moest gebracht worden vanaf Salzburg Airport. De plek waar wij vlakbij gestrand zijn en vanwaar we een taxi naar het hotel hebben genomen. Als de onvriendelijke medewerker ons gisteren op de juiste manier geholpen zou hebben, had dit 24 uursverhuurbedrijf( dat je niet zo kunt binnenlopen, dit gaat via bijvoorbeeld de ANWB qua opdracht) ons gisteravond al deze auto kunnen aanbieden. Erg jammer dat dit zo gelopen is, werpt toch een beetje een smet over de vakantie
Auwereel
27-08-2022 om 23:58
Mijn man is morgen jarig (bijna vandaag) en hij verheugt zich altijd op de appeltaart die ik voor hem maak. Vanavond dus gebakken. Mijn oven is heter dan de temperatuur waarop ik 'm instel. Dat weet ik, dus ik stel de temperatuur lager un en check eerder dan in het recept staat. Desondanks is de korst appeltaart aan de zijkant te donker geworden, ik rook opeens dat het mis dreigde te gaan. Als je de korst van de zijkant wegsnijdt, hou je nog een redelijk lekker stukje appeltaart over, maat het was niet het cadeautje wat ik in gedachten had.
Stomme oven, nog heter dan ik dacht...
SuzyQFive
28-08-2022 om 02:03
Auwereel schreef op 27-08-2022 om 23:58:
Mijn man is morgen jarig (bijna vandaag) en hij verheugt zich altijd op de appeltaart die ik voor hem maak. Vanavond dus gebakken. Mijn oven is heter dan de temperatuur waarop ik 'm instel. Dat weet ik, dus ik stel de temperatuur lager un en check eerder dan in het recept staat. Desondanks is de korst appeltaart aan de zijkant te donker geworden, ik rook opeens dat het mis dreigde te gaan. Als je de korst van de zijkant wegsnijdt, hou je nog een redelijk lekker stukje appeltaart over, maat het was niet het cadeautje wat ik in gedachten had.
Oh ja, zo irritant! Mijn vriend heeft ook zo’n oven… die moet je zeker 20 graden lager instellen dan in het recept staat.
Ik zei laatst al tegen hem, eens kijken of we een oventhermometertje op de kop kunnen tikken, kunnen we kijken wat de werkelijke temperaturen zijn.
Zelf heb ik een oven/gasfornuis/afzuigkap van SMEG (zat al in het huis). Die is echt super. Wel grote oven dus duurt even voor ie warm is.
SuzyQFive
28-08-2022 om 02:05
Dat ik met mijn jongste van 10 naar de vuurwerkshow ben geweest en dat ik nu al weet dag ik morgen een wrak ben. Maar ze heeft genoten!
Dolfje
28-08-2022 om 07:47
Dat ik weer niet heb kunnen uitslapen. Ik lag om 23:00 uur al in bed want was moe maar had best nog even willen slapen.
redbulletje
28-08-2022 om 08:00
Auwereel schreef op 27-08-2022 om 23:58:
Dat vind ik dan weer heerlijk zo'n donkere korst.