Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Die hooikoorts nu is zelfs met medicijn Levocetirizine nog duidelijk merkbaar.

Ja, ik weet dat het plein een beetje druk was, en dat er af en toe bier geknoeid wordt.. maar dat is nou eenmaal bij deze dorpse feestjes! Daar hoef je echt niet van over je toeren te gaan. Ik snap dat dat in je thuisland “not done” is, maar hier is het een soort van “normaal”…

Saga schreef op 06-08-2022 om 22:25:

heb ik eindelijk tijd om Downton Abbey te kijken, verdwijnt het volgende week van netflix

Bingen! Het is het waard. 

Aan mezelf. Gisteren heel gezellig met vrienden geborreld en naar de kermis gegaan en daarna thuis verder nog veel te veel gedronken en nu de kater van het jaar. Ben van bed naar bank verhuisd en nu weer op bed afgewisseld met boven de wc hangen. En ik vind het zo stom van mezelf dat ik geen rem heb.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

07-08-2022 om 16:03

Dolfje schreef op 07-08-2022 om 15:23:

Aan mezelf. Gisteren heel gezellig met vrienden geborreld en naar de kermis gegaan en daarna thuis verder nog veel te veel gedronken en nu de kater van het jaar. Ben van bed naar bank verhuisd en nu weer op bed afgewisseld met boven de wc hangen. En ik vind het zo stom van mezelf dat ik geen rem heb.

Bohh,  van die katers waardoor je je voorneemt nooit meer te drinken... Sterkte ermee! 

Even verderop hebben ze een zwembadje in de tuin en ik hoor dat kind nou al een uur lachen gieren, brullen.
En ja, ze heeft plezier maar na een uur ben ik het wel zat hoor..

Date van morgen heeft afgezegd

Mug schreef op 07-08-2022 om 16:03:

[..]

Bohh, van die katers waardoor je je voorneemt nooit meer te drinken... Sterkte ermee!

Dankjewel. Het duurt vandaag wel erg lang voor het weg is. Slapen lukt helaas niet.

Wobbelkont schreef op 07-08-2022 om 16:30:

Date van morgen heeft afgezegd

Ah wat jammer. Definitief of komt er nog wel een keer een date?

Dolfje schreef op 07-08-2022 om 15:23:

Aan mezelf. Gisteren heel gezellig met vrienden geborreld en naar de kermis gegaan en daarna thuis verder nog veel te veel gedronken en nu de kater van het jaar. Ben van bed naar bank verhuisd en nu weer op bed afgewisseld met boven de wc hangen. En ik vind het zo stom van mezelf dat ik geen rem heb.

Ohhh wat voel je je dan ellendig he  Ik heb dat ook wel een (paar) keer gehad en vaak werd het dan begin van de avond pas weer beter.. Sterkte nog eventjes! 

geen grote ergenis maar meer baalmoment dat ik deze week en volgende week 6 dgn ben ingeroosterd en dus 2 dgn vrij ben in 14 dgn. (En dan ook nog eens 1x dat ik eindig met laat. Dan dag vrij en dan weer begin met vroeg. Die ene dag voelt gevoelsmatig niet als vrij dan) 

HAHA!wait..what schreef op 07-08-2022 om 16:45:

[..]

Ah wat jammer. Definitief of komt er nog wel een keer een date?

Ik hoop dat er wel een date komt ja.. maar dat is nogeven afwachten.

Net weer een gevecht met een bedrijf achter de rug. 
Word er zo moe van, ze zijn echt te ver door geslagen met die stomme privacyregels.  Vroeger, oma vertelt, werd om een of andere domme niet geëmancipeerde  samenleving , de man in het gezin automatisch  hoofdpolishouder. Bij verzekeringen en dergelijke. Maar man is niet zo regelig, dus ik regel thuis alle boekhouding  en financiële  zaken. 
Wat ik dus niet mag,want man is hoofdpolishouder.  Man zit in buitenland en kan dus niet steeds gebeld worden door zo'n bedrijf met de vraag: mag u vrouw het regelen,  want hij moet dan officieel  toestemming  geven.

Wat gebeurt er: ik krijg dus wel de naam van zoon in dochter gewijzigd  en het geslacht in vrouw  ( kind is transgender) maar verder niets. Dat moet man in zijn account online doen. Of telefonisch. 
Die heeft man niet. Dus ik maak een account aan. 
En nu ben ik dus online mijn man en kan ik dus wel alles wijzigen. Dat klopt toch niet?

En waarom zijn er  bij huwelijk/ samenwonen geen twee hoofdpolishouders? Of elk een eigen polis? Dat is toch veel moderner/ geëmancipeerde?
Echt. Doorgeslagen zijn ze tegenwoordig  die instanties! 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

08-08-2022 om 12:15

🙄 al wekenlang is de buurman bezig om zijn gigantische boom te snoeien. Hij moet er helemaal uit, dus buurman is tak voor tak aan het weghalen en nu moet de boomstam nog in plakken gezaagd worden. 

Ik krijg vreselijk last van hooikoorts van al dat snoeien elke dag. Nou is dat natuurlijk niet zijn probleem,  maar toch: schiet eens op buurman!  

O wat irritant, ik ben een muurtje aan het schilderen en de kleur is veel donkerder groen dan ik wilde, een tint waar ik helemaal depressief van word. Ik ga nog even door maar er moet nog veel veranderen met het opdrogen 😢.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.