Huiskamer
Irregular_Choice
04-08-2022 om 11:41
Dat dochter hoofdluis heeft op vakantie
zag gisteren een beestje op haar voorhoofd, ja hoor. Dikke luis vol bloed. Meteen hier in het buitenland op pad gegaan voor spul. Gelukkig weet ik wat ik moet hebben. Gisteren haar en mezelf behandeld, zag bij haar onder de douche al veel dode luizen uit haar haar komen. Vanmorgen lagen er zelfs dode luizen in haar bed! Gelukkig dus dood, hopelijk heb ik alles te pakken gekregen. Volgende week nog maar een keer behandelen. Wat een gedoe zeg zo op vakantie.
Heb helaas geen kan bij, dus kammen gaat hem niet worden. Die plastic dingen die ze hier verkopen werken niet bij dochter haar haar. Heb thuis een hele goede, maar ja.
Zusterclivia
04-08-2022 om 11:42
Stom Rionyriony.
Ik at altijd gewoon rauwe paprika, maar sinds een jaar of zo, krijg ik last van mijn buik als ik ze eet. Een mini beetje kan, gebakken/verhit is geen probleem, of goed gemixt met andere dingen, maar zo stom. Vind het namelijk erg lekker.
JtM
04-08-2022 om 11:49
Zusterclivia schreef op 04-08-2022 om 11:42:
Stom Rionyriony.
Ik at altijd gewoon rauwe paprika, maar sinds een jaar of zo, krijg ik last van mijn buik als ik ze eet. Een mini beetje kan, gebakken/verhit is geen probleem, of goed gemixt met andere dingen, maar zo stom. Vind het namelijk erg lekker.
Dat heb ik met 'rauwe' wortel (kan een wortel rauw zijn?), eerst at ik regelmatig wortels als tussendoortje, nu word ik er super misselijk van. Verhitte wortels gaat prima, al eet ik die niet zo veel.
Vervelend dat jij met (bijna) alle groenten last ervaart Riony.
JtM
04-08-2022 om 11:50
Ergenis: er is geen reet te doen op het werk, super saai. Ik zit te twijfelen of ik vanmiddag dan een paar uur eerder naar huis ga...
rionyriony
04-08-2022 om 11:54
Zusterclivia schreef op 04-08-2022 om 11:42:
Stom Rionyriony.
Ook paprika ja, dat is overduidelijk maar ook als ik meer eet dan 50 gr broccoli of prei. Peulvruchten niet, dus als ik geen opgeblazen buik wil hebben en een intens rotgevoel een half uur tot twee uur na de maaltijd moet ik een half blik bonen eten 's avonds als maaltijd. Opgebakken met een theelepel uitjes. Dan gebeurt er pas helemaal niks. 
Hopelijk is het iets tijdelijks.
BrightEchidna89
04-08-2022 om 11:55
Dat ik op de buienradar zie dat er een stevige hoosbui langskomt vannacht, maar dat het ons net ten zuiden zal passeren.
Mijn tuin en regenvoorraad kunnen wel een flinke bui gebruiken.
BrightEchidna89
04-08-2022 om 11:57
rionyriony schreef op 04-08-2022 om 11:54:
[..]
Ook paprika ja, dat is overduidelijk maar ook als ik meer eet dan 50 gr broccoli of prei. Peulvruchten niet, dus als ik geen opgeblazen buik wil hebben en een intens rotgevoel een half uur tot twee uur na de maaltijd moet ik een half blik bonen eten 's avonds als maaltijd. Opgebakken met een theelepel uitjes. Dan gebeurt er pas helemaal niks.
Hopelijk is het iets tijdelijks.
Zelf ook last van rauwe paprika. Een tip (al weet ik niet of die bij iedereen werkt): last van een opgeblazen gevoel, eet een kiwi. Bij mij helpt dit.
rionyriony
04-08-2022 om 11:59
Valdemar schreef op 04-08-2022 om 11:57:
[..]
Zelf ook last van rauwe paprika. Een tip (al weet ik niet of die bij iedereen werkt): last van een opgeblazen gevoel, eet een kiwi. Bij mij helpt dit.
Dank, zal het proberen. 
SuzyQFive
04-08-2022 om 12:03
Irregular_Choice schreef op 04-08-2022 om 11:41:
Dat dochter hoofdluis heeft op vakantie
zag gisteren een beestje op haar voorhoofd, ja hoor. Dikke luis vol bloed. Meteen hier in het buitenland op pad gegaan voor spul. Gelukkig weet ik wat ik moet hebben. Gisteren haar en mezelf behandeld, zag bij haar onder de douche al veel dode luizen uit haar haar komen. Vanmorgen lagen er zelfs dode luizen in haar bed! Gelukkig dus dood, hopelijk heb ik alles te pakken gekregen. Volgende week nog maar een keer behandelen. Wat een gedoe zeg zo op vakantie.
Heb helaas geen kan bij, dus kammen gaat hem niet worden. Die plastic dingen die ze hier verkopen werken niet bij dochter haar haar. Heb thuis een hele goede, maar ja.
Even naar een dierenwinkel gaan voor een goede ijzeren vlooienkam
rionyriony
04-08-2022 om 12:13
JtM schreef op 04-08-2022 om 11:49:
[..]
Dat heb ik met 'rauwe' wortel (kan een wortel rauw zijn?), eerst at ik regelmatig wortels als tussendoortje, nu word ik er super misselijk van. Verhitte wortels gaat prima, al eet ik die niet zo veel.
Vervelend dat jij met (bijna) alle groenten last ervaart Riony.
Ik vind het een heel vreemd raadsel en ook ongemakkelijk want je eten wordt droog en eentonig zonder groente.
Irregular_Choice
04-08-2022 om 12:28
SuzyQFive schreef op 04-08-2022 om 12:03:
[..]
Even naar een dierenwinkel gaan voor een goede ijzeren vlooienkam
Vind het nogal zonde om een nieuwe te kopen terwijl ik een goede dure thuis heb liggen. Als ze thuis nog niet weg zijn, ga ik dan wel aan de slag weer. Maar de vorige keer was het met 2 keer behandelen en zonder kammen ook gelukt, dus heb goede hoop 
Zusterclivia
04-08-2022 om 13:28
rionyriony schreef op 04-08-2022 om 12:13:
[..]
Ik vind het een heel vreemd raadsel en ook ongemakkelijk want je eten wordt droog en eentonig zonder groente.
Het is inderdaad gewoon apart. En dan zijn er ook nog mensen die sowieso zo eten omdat ze geen groenten lusten. Echt, de horror!
Maar paprika en tomaat zijn van de nachtschadefamilie, waar sommige mensen best heftig/gevoelig op reageren. Aardappel en aubergine zijn ook van die familie. Ik eet graag salade met rauwe groenten en sinds ik last heb van paprika, check ik van nieuwe ingredienten of ze wel rauw gegeten mogen worden. Aubergine mag je dus niet rauw eten, gelukkig nooit geprobeerd, maar stond wel even te kijken...
rionyriony
04-08-2022 om 13:58
Zusterclivia schreef op 04-08-2022 om 13:28:
[..]
Het is inderdaad gewoon apart. En dan zijn er ook nog mensen die sowieso zo eten omdat ze geen groenten lusten. Echt, de horror!
Maar paprika en tomaat zijn van de nachtschadefamilie, waar sommige mensen best heftig/gevoelig op reageren. Aardappel en aubergine zijn ook van die familie. Ik eet graag salade met rauwe groenten en sinds ik last heb van paprika, check ik van nieuwe ingredienten of ze wel rauw gegeten mogen worden. Aubergine mag je dus niet rauw eten, gelukkig nooit geprobeerd, maar stond wel even te kijken...
Rauwe groenten eet ik niet zo vaak; misschien komkommer en tomaat maar de rest wordt gekookt. Ik heb meerdere keren een test uitgevoerd en ik had altijd last als er een bepaalde hoeveelheid groente bij zat. Dat was eigenlijk de enige constante.
Raar hoor. Ik heb heel wat groente gegeten in mijn leven. 
En is steeds minder bereidheid om iets te proberen want de kans is heel groot dat mijn avond dan vergriept is.
Zo heb ik met een bord macaroni met kaas geen last maar voeg er drie roosjes broccoli bij en ik moet voor de avond gaan vrezen. Duidelijk in ieder geval geen glutenallergie. 
JtM
04-08-2022 om 14:19
Ik moest even iets kleins halen bij de supermarkt en spring op mn fiets, ben de straat nog niet uit of ik kan niet meer trappen en hoor PATS!
Is er op de een of andere manier een snelbinder tussen mn spaken gekomen, geknapt en met een gedeelte om de as gedraaid
hoe ik dat voor elkaar heb gekregen is mij een raadsel.
Naar de winkel kunnen lopen met fiets in de hand, en moet straks maar eens kijken hoe ik dat andere gedeelte uit de as van mn fiets krijg... zit namelijk aan de kant van de ketting en de kettingkast. Niet het makkelijkste stuk om bij te komen dus.
Treurniet
04-08-2022 om 16:20
Valdemar schreef op 04-08-2022 om 11:55:
Dat ik op de buienradar zie dat er een stevige hoosbui langskomt vannacht, maar dat het ons net ten zuiden zal passeren.
Mijn tuin en regenvoorraad kunnen wel een flinke bui gebruiken.
Jammer hè, ik wil ook graag regen voor de natuur.