Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mug schreef op 22-07-2022 om 16:51:

[..]

Het is zeker zo'n ons-kent-ons dorp? Daar zou ik dan weer niet aan moeten denken om te wonen.

Lijkt me ook vreselijk!

redbulletje schreef op 22-07-2022 om 16:41:

[..]

We hebben hier nog gastvrouwen/heren die het halve dorp kennen en die voor de extra service en een praatje zorgen. Jobstudenten serveren hooguit eten uit of staan in de keuken.

Dat is hier niet meer zo. Er zijn hier al twee restaurants die vanaf begin zomer daardoor noodgedwongen vanaf 18 uur gesloten zijn

redbulletje schreef op 22-07-2022 om 14:52:

[..]

Tja, dan maar niet, als het om een lokaal tentje zou gaan. Kan me voorstellen dat het op een dagje weg minder storend is dan bij de bistro in eigen regio waar je de lokale ambiance naar onpersoonlijker ziet veranderen.

Jeetje, wat star. 

Battle-Royale schreef op 22-07-2022 om 16:24:

[..]

Ik ben ook blij met de Oekraïense die ik een paar weken geleden heb aangenomen, ze werkt echt hard en ze is ook nog eens bloedmooi. Ik hoop dat ze nog even blijft.

Wat een onnodige toevoeging. 

Cookielover schreef op 22-07-2022 om 16:57:

[..]

Ja dat doet de hele post teniet…zonde.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-07-2022 om 17:02

niet op reageren, vindt ie alleen maar leuk

Ik wil juist wel aangeven dat ik dit soort opmerkingen ongepast vind. Ik heb vroeger al veel te vaak dingen die niet oké zijn laten gaan. 

[..]

Nut van die toevoeging ontgaat me ook..

Zilver_gray schreef op 22-07-2022 om 12:29:

[..]

Het verbaast mij juist dat jullie dat in de winkel (supermarkt) nog niet hebben meegemaakt. Ik ben al op verschillende plekken in Nederland geweest en verschillende winkels Engels sprekend personeel ontmoet.

Volgens mij vaak (uitwisseling) studenten? Maar dat is een aanname hoor.

Ik heb in Amsterdam nog nooit personeel in een appie gezien dat geen Nederlands sprak. Wel in heel veel horeca, kleine winkels en ook bij kappers. Ondanks dat mijn Engels prima is vond ik uitleggen hoe ik mijn haar wil in het Engels best lastig.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-07-2022 om 17:47

[..]

Zeur niet, als iemand mooi is mag dat ook gewoon niet meer gezegd worden dus blijkbaar.

Rondstruiner schreef op 22-07-2022 om 17:46:

[..]

Ik heb in Amsterdam nog nooit personeel in een appie gezien dat geen Nederlands sprak. Wel in heel veel horeca, kleine winkels en ook bij kappers. Ondanks dat mijn Engels prima is vond ik uitleggen hoe ik mijn haar wil in het Engels best lastig.

Hier (in Groningen in mijn wijk) in de appie werken er Engelstaligen (weet natuurlijk niet wat hun exacte moedertaal is). 

In Amsterdam heb ik het bij meerdere kleding winkels ervaren. 

Nou maar dat is het ook: uitleggen in het Engels bij de meest gangbare zaken/ producten is niet zo moeilijk, maar ik kan niet bij alles ff zo snel omschakelen naar Engels 

Battle-Royale schreef op 22-07-2022 om 17:47:

[..]

Zeur niet, als iemand mooi is mag dat ook gewoon niet meer gezegd worden dus blijkbaar.

Ik ga niet uitleggen waarom een opmerking als de jouwe ongepast is in deze context.

Battle-Royale, ging het in dit topic over een werknemer van je of over jezelf?

https://www.viafora.nl/forum/werk-en-opleiding/wat-mag-je-nog-wel-zeggen

Gadverdamme zeg!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-07-2022 om 18:34

Cookielover schreef op 22-07-2022 om 18:19:

[..]

Ik ga niet uitleggen waarom een opmerking als de jouwe ongepast is in deze context.

Dat is verder ook niet nodig want het interesseert mij niet wat jij vind eerlijk gezegd, de vrouw komt uit Oekraïne, werkt nu bij ons en ja ze is adembenemend mooi waar ze zelf trouwens ook gewoon van op de hoogte is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-07-2022 om 18:35

Cookielover schreef op 22-07-2022 om 18:24:

Battle-Royale, ging het in dit topic over een werknemer van je of over jezelf?

https://www.viafora.nl/forum/werk-en-opleiding/wat-mag-je-nog-wel-zeggen

Gadverdamme zeg!

Ik stel voor dat je het even zelf leest.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.