Huiskamer
rionyriony
16-07-2022 om 15:26
Je hoort tegenwoordig twee verschillende uitspraken van het woord "buien". Ik heb al bij twee gelegenheden het horen uitspreken als "buiwen" terwijl ik altijd gewend ben te zeggen "buijen".
Blijf zeggen "buijen" hoe dan ook. Ga niet meedoen. 
Heb overigens wel zin in een buitje.
Wasgij
16-07-2022 om 16:08
ToetieToover schreef op 16-07-2022 om 09:04:
Mijn kat maakte me wakker vannacht om 5 uur. Dat is de eerste keer in lange tijd dat hij bij me mocht slapen en voorlopig weer de laatste. Hij is een beetje dement en bleef mauwen na zijn nachtmerrie. Heel irritant. Hij snapte ook niet dat zijn nachtelijke demonen nep waren. Of we hebben écht een spook dat wij niet zien en hij wel
Gelukkig kon ik daarna nog even in slaap vallen want geen yogales vandaag om 7 uur.
Even off-topic, maar mijn hond had daar medicatie voor, tegen die angsten en nachtelijke onrust bij dementie. Je kunt eens informeren bij de dierenarts of dat er ook voor katten is. Ik weet helaas niet meer het merk.
Mama-Inge
16-07-2022 om 16:09
Op een Facebook verkoopgroep.
Iemand die zonnebrillen verkoopt
En dan de vraag van iedereen: wat is de prijs, waarop diegene dan weer: pb gestuurd, op reageert
Is het nou echt zo moeilijk om die prijs in de advertentie te zetten?
Ik zit niet op pb-tjes te wachten van dat soort mensen + dat het toch veel tijd kost om iedereen een pb te sturen.
Ik wil gewoon gelijk zien wat de prijs is
Schemerlampje
16-07-2022 om 16:10
rionyriony schreef op 16-07-2022 om 15:26:
Je hoort tegenwoordig twee verschillende uitspraken van het woord "buien". Ik heb al bij twee gelegenheden het horen uitspreken als "buiwen" terwijl ik altijd gewend ben te zeggen "buijen".
![]()
Blijf zeggen "buijen" hoe dan ook. Ga niet meedoen.Heb overigens wel zin in een buitje.
Ik heb nu 10 keer buien gezegd, maar volgens mij zeg ik bui-en. Maar als ik uit die 2 van jou moet kiezen zeg ik eerder buiwen dan bui-jen.
Schemerlampje
16-07-2022 om 16:12
Mama-Inge schreef op 16-07-2022 om 16:09:
En dan de vraag van iedereen: wat is de prijs, waarop diegene dan weer: pb gestuurd, op reageert
Ik zit niet op pb-tjes te wachten van dat soort mensen + dat het toch veel tijd kost om iedereen een pb te sturen.
Misschien is de prijs afhankelijk van hoe leuk de verkoper je vindt? 😁
Tuinfluiter
16-07-2022 om 16:15
Blackbird28 schreef op 16-07-2022 om 13:28:
Aan het gewauwel van onze tijdelijke buurvrouw die hier is neergestreken na een spirituele tocht van een half jaar en nu haar yogalessen inclusief trommel- en klankschalen sessies in de tuin houdt.
Stem alsof ze op de markt staat, luidkeels aangeven vooral naar je gevoel te luisteren en alle emoties eruit schreeuwen.
Heb heel veel zin zo'n trommel en klankschaal hartgrondig te vernielen.
Godzijdank is ze hier tijdelijk en verhuist eind van de maand, nu al medelijden met volgende buren.
Mag dit wel in een normale woonwijk erg raar.
Ik vind ineens het huilende buurkind minder irritant.
Blackbird28
16-07-2022 om 17:41
rionyriony schreef op 16-07-2022 om 15:05:
[..]
Ja? Praat ze echt zo raar?
Ja, in mijn ogen wel bijzonder. Prima als je spiritueel bent maar waarom moet heel de straat daar van meegenieten.
Muziek loeihard binnen met alle deuren en ramen open zodat ze buiten haar yoga oefeningen kan doen, of zoals vandaag dan gewoon alles in 1 keer naar buiten.
Heb haar ook gevraagd of het niet opviel dat verder niemand in de straat buiten muziek heeft of hard schreeuwt, antwoord ze dat het hier zo lekker rustig is. Tja schiet mij dan maar lek..
Een harde stem kan je niet veel aan doen maar verder zou alles zeker paar tandjes lager kunnen
Blackbird28
16-07-2022 om 17:49
Tuinfluiter schreef op 16-07-2022 om 16:15:
[..]
Mag dit wel in een normale woonwijk erg raar.
Ik vind ineens het huilende buurkind minder irritant.
Wij wonen in een erg rustige straat in een buitengebied, dat lijkt voor sommige mensen een vrijbrief om helemaal los te kunnen gaan.
Deze vrouw heeft daar gewoon maling aan, gelukkig was dit voor haar een tijdelijk onderkomen je zal het hele dagen naast je hebben.
Maar hoe je het serieus bedenkt, trommelen/klankschalen en dan vergat ik nog zo'n vals klinkende fluit die ze waarschijnlijk ook van haar spirituele tocht heeft meegenomen.
Wij zijn zelf fan van hardrock, uiteraard alleen binnen met ramen en deuren dicht, misschien moet ik haar daar eens kennis mee laten maken.
Tuinfluiter
16-07-2022 om 18:13
Blackbird28 schreef op 16-07-2022 om 17:49:
[..]
Wij wonen in een erg rustige straat in een buitengebied, dat lijkt voor sommige mensen een vrijbrief om helemaal los te kunnen gaan.
Deze vrouw heeft daar gewoon maling aan, gelukkig was dit voor haar een tijdelijk onderkomen je zal het hele dagen naast je hebben.
Maar hoe je het serieus bedenkt, trommelen/klankschalen en dan vergat ik nog zo'n vals klinkende fluit die ze waarschijnlijk ook van haar spirituele tocht heeft meegenomen.
Wij zijn zelf fan van hardrock, uiteraard alleen binnen met ramen en deuren dicht, misschien moet ik haar daar eens kennis mee laten maken.
Ik heb een keer een artikel gelezen over iemand die fitnessles met muziek in de tuin gaf en dat werd door de gemeente verboden. Je had daar een vergunning voor nodig. Gelukkig is het voor jou van tijdelijke aard. Sterkte
SombraOnline
16-07-2022 om 19:25
Mama-Inge schreef op 16-07-2022 om 16:09:
Ik zie dit altijd bij mensen die dingen van een MLM verkopen, die zetten nooit de prijs erbij. Of het is iemand die namaak verkoopt.
rionyriony
16-07-2022 om 19:31
Schemerlampje schreef op 16-07-2022 om 16:10:
[..]
Ik heb nu 10 keer buien gezegd, maar volgens mij zeg ik bui-en. Maar als ik uit die 2 van jou moet kiezen zeg ik eerder buiwen dan bui-jen.
Werkelijk? Nee het viel me meteen op als "geforceerd".
Ik zeg ook niet "uiwen" of "kruiwer".
"Mag ik een kilootje uiwen en leg maar op de kruiwer". 
rionyriony
16-07-2022 om 19:34
Blackbird28 schreef op 16-07-2022 om 17:41:
[..]
Ja, in mijn ogen wel bijzonder. Prima als je spiritueel bent maar waarom moet heel de straat daar van meegenieten.
Muziek loeihard binnen met alle deuren en ramen open zodat ze buiten haar yoga oefeningen kan doen, of zoals vandaag dan gewoon alles in 1 keer naar buiten.
Heb haar ook gevraagd of het niet opviel dat verder niemand in de straat buiten muziek heeft of hard schreeuwt, antwoord ze dat het hier zo lekker rustig is. Tja schiet mij dan maar lek..
Een harde stem kan je niet veel aan doen maar verder zou alles zeker paar tandjes lager kunnen
Haha, niet alledaags in ieder geval. 
Herfstappeltaart
16-07-2022 om 19:48
Schemerlampje schreef op 16-07-2022 om 16:10:
[..]
Hahaha ik heb het ook net zitten proberen en zeg ook uiwen. Ui-en. Of in goed Zeeuws gewoon juun
Cousin_It
16-07-2022 om 19:49
Mag eigenlijk niet bestaan maar : aan het feit dat ik enorme trek heb ik een ijsje en niet de deur uit kan (en mijn huisgenoten vermaken zich momenteel uitstekend op een festival).
rionyriony
16-07-2022 om 19:57
Vanmorgen was de eerste ergernis een teletekst bericht:
"Misbruik van gedetineerde vrouwen"
Seksueel wangedrag door bewaarders is
in de vrouwengevangenis in Nieuwersluis
aan de orde van de dag,zeggen voormalig
gedetineerden en een advocaat tegen het
AD.Het zou gaan om vunzige opmerkingen,
ongewenste aanrakingen en verkrachting.
De Inspectie Justitie en Veiligheid
start een onderzoek.De advocaat van ex-
gedetineerden,Johan Oosterhagen,wil ook
een onafhankelijk meldpunt waar vrouwen
terechtkunnen met hun klachten.Volgens
hem komt het misbruik ook voor in Ter
Peel en in veel mindere mate in Zwolle.
In mei werd een cipier aangehouden die
wordt verdacht van seksueel misbruik
van drie gevangenen in Nieuwersluis.
Vond ik toch wel heel erg. In Nederland!