Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


noas_1993 schreef op 01-07-2022 om 11:10:

Dat ik maar niks snap van het IKB budget.

Ik kan met dat budget kiezen mijn sport te bekostigen, maar moet het dan wel eerst zelf voorschieten en zie het pas later terug op mijn salarisstrook. Ik snap het niet!

Bij ons kan je het op verschillende manieren laten uitbetalen. In een keer of meerdere termijnen. Kan je niet als je het niet wil voorschieten aangeven dat je in augustus bedrag x uitbetaald wilt hebben. En als het is gestort je abonnement betalen? 

Mijn ergenis van vandaag. Ik ben moe! Ik hou mijzelf wakker met hoesten. Ik had pilletjes gekocht maar daar heb ik toch een partij pijn van gehad gisteravond. Die durf ik nu niet meer in te nemen. 

Ik baal dat mijn app waarin ik bijhoud wat ik eet opeens niet meer opstart. Ik heb net een paar weken terug een abonnement voor een jaar gekocht. Deïnstalleren en opnieuw installeren haalt alle gegevens weg, maar zo heb ik er natuurlijk ook niets aan. Nog even afwachten of er misschien een update komt, dat-ie het daarna wel doet.

noas_1993 schreef op 01-07-2022 om 11:10:

Dat ik maar niks snap van het IKB budget.

Ik kan met dat budget kiezen mijn sport te bekostigen, maar moet het dan wel eerst zelf voorschieten en zie het pas later terug op mijn salarisstrook. Ik snap het niet!

Staat er geen uitleg over ergens? Of je leidinggevende vragen. 

noas_1993 schreef op 01-07-2022 om 11:10:

Dat ik maar niks snap van het IKB budget.

Ik kan met dat budget kiezen mijn sport te bekostigen, maar moet het dan wel eerst zelf voorschieten en zie het pas later terug op mijn salarisstrook. Ik snap het niet!

Even met P-direkt bellen, die kunnen al je vragen vast beantwoorden.

Helena71 schreef op 01-07-2022 om 10:20:

[..]

Wijs je werkgever eens op de geopenbaarde WOB-bestanden over dit onderwerp. Wellicht - al denk ik dat tegen beter weten in - is hij/zij bevattelijk voor deze officiele documenten over dit onderwerp.

Ze doen wat ze willen en deze kapjes plicht is bedacht door sukkels achter een tafel. Nog effe een de ffp2 moeten weer op. 

Ik heb de IKB vraag inderdaad gesteld op mijn werk, en het antwoord was dat ik inderdaad moet voorschieten, de factuur in moet dienen en het dan gestort krijg. 
Maar ligt het aan mij of is het gewoon omslachtig? Het werk is sowieso het geld kwijt. Of het nou aan mij is of het bedrijf waar ik fitness.

Ergernis 2:
Ik krijg krijg net een brief van de belastingdienst dat ik vorig jaar geen recht had op huurtoeslag.
Nu moet ik alles terugbetalen. Waarom bekijken ze dat niet vaker dan maar 1 of 2 keer per jaar!?

We zijn allemaal moe hier in huis. Ik dacht wat makkelijks te hebben voor het eten, maar ze blieven het niet en zijn nu dubbel chagrijnig.
En dan ook de zwemvierdaagse nog zometeen. Zo geen zin in...

rooiekater schreef op 01-07-2022 om 15:10:

[..]

Ze doen wat ze willen en deze kapjes plicht is bedacht door sukkels achter een tafel. Nog effe een de ffp2 moeten weer op.

Woon je in Dld?

noas_1993 schreef op 01-07-2022 om 15:11:

Ik heb de IKB vraag inderdaad gesteld op mijn werk, en het antwoord was dat ik inderdaad moet voorschieten, de factuur in moet dienen en het dan gestort krijg.
Maar ligt het aan mij of is het gewoon omslachtig? Het werk is sowieso het geld kwijt. Of het nou aan mij is of het bedrijf waar ik fitness.

Ergernis 2:
Ik krijg krijg net een brief van de belastingdienst dat ik vorig jaar geen recht had op huurtoeslag.
Nu moet ik alles terugbetalen. Waarom bekijken ze dat niet vaker dan maar 1 of 2 keer per jaar!?

Dat laatste is zo lullig! Bah zeg! Het systeem is sowieso krom… 

Dat ik zo moe ben, de hele dag eigenlijk al
Trap op lijkt alsof ik een berg aan het beklimmen ben.

SuzyQFive schreef op 01-07-2022 om 18:38:

[..]

Woon je in Dld?

Nee maar werkgever heeft eerder ons verplicht deze rot krengen op te zetten. Werk in een verpleeghuis 

De biomoeder van mijn stiefkids… Stiefdochter heeft eindmusical vanavond dus ze had gevraagd of ik ook kwam en mijn jongste dochter. Ze mochten zes kaartjes uitdelen. Dus logischerwijs zijn het drie kaartjes aan vaderskant en drie aan moeders kant. Moeder was pissig op stiefdochter geworden want zij moesten toch echt vier kaartjes hebben aan haar kant. Voor haarzelf, haar vriend en de kleinere kinderen van net vier. 
Dus ik zei: ok, dan kijk ik hem wel een andere keer op dvd.
Appt vriend net dat ze toch kaartjes over hebben want haar vriend en kinderen gaan toch niet. Dit kan je allemaal van tevoren uittekenen, eerst een claim leggen en toch niet aan de afspraken houden. Ik vind het vooral sneu voor stiefdochter. Mijn dochter had inmiddels een uitnodiging voor een feestje en die moet dus straks opgehaald worden (is in een plaats verderop) dus kan het ook niet meer anders regelen 🤷🏼‍♀️. 

Een ergernisvrij dagje vandaag.

noas_1993 schreef op 01-07-2022 om 15:11:

Ik heb de IKB vraag inderdaad gesteld op mijn werk, en het antwoord was dat ik inderdaad moet voorschieten, de factuur in moet dienen en het dan gestort krijg.
Maar ligt het aan mij of is het gewoon omslachtig? Het werk is sowieso het geld kwijt. Of het nou aan mij is of het bedrijf waar ik fitness.

Ergernis 2:
Ik krijg krijg net een brief van de belastingdienst dat ik vorig jaar geen recht had op huurtoeslag.
Nu moet ik alles terugbetalen. Waarom bekijken ze dat niet vaker dan maar 1 of 2 keer per jaar!?

Met alle IKB moet je het eerst voorschieten toch, fiets wel iig. 
Toeslagen moet je altijd zelf in de gaten houden. Heb je dit jaar ook huurtoeslag? Anders snel kijken of je gegevens goed staan, anders krijg je volgend jaar weer zo’n brief.

TanSwallow86

TanSwallow86

01-07-2022 om 20:51

Heb al een paar dagen het nummer van Queen, who wants to live forever in mijn hoofd. Soms word het afgewisseld met Frank Sinatra My Way
Wil ik niet echt, want deze nummers werden ook gedraaid op uitvaart van mijn moeder

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.