Huiskamer
rionyriony
26-06-2022 om 17:02
Daarnet werd ik er weer mee geconfronteerd: ik wou een wit lampsnoer vervangen door een zwarte. Hij kwam nu op een donkere kast te staan. Voel me altijd wat opgefokt door die dingen.
Lily.
26-06-2022 om 17:50
Poezie schreef op 26-06-2022 om 15:06:
Dat zijn helemaal geen zwartwerkers, dat zijn hobbyisten die een vrijwilligersvergoeding krijgen.
dat klinkt een stuk beter!
Netherfield
26-06-2022 om 17:52
Ik erger me aan mensen die zwartwerkers inhuren en aan dat ik altijd aan moet staan.
JtM
26-06-2022 om 18:21
Ik kon vanochtend een keer uitslapen, was ik om 8u klaar wakker. En nu de rest van de dag moe... straks lekker op tijd naar bed.
Auwereel
26-06-2022 om 20:31
ik was op de fiets onderweg naar een afspraak, zag ik een plastic zakje over de straat slieren en verderop een prullenbak. Dus afgestapt om even weg te gooien. Kom ik een kilometer verderop een enorme hoop plastic afval tegen bij een overvolle vuilcontainer.... Ik had eigenlijk weer moeten afstappen on een foto voor de Zwerfinator te maken, die daarover foto's verzamelt om overconsumptie van afvalrijke goederen aan de kaak te stellen....
SuzyQFive
26-06-2022 om 21:26
redbulletje schreef op 26-06-2022 om 10:33:
In Oostenrijk en Slovenie en zelfs in Duitsland heb ik meerdere keren contant móeten betalen omdat ze geen pin aannamen. In Duitsland alleen boven de 50 euro.
In 't begin was het even vervelend omdat ik geen cash had en ergens helemaal naar een ATM moest lopen, maar toen ik er over nadacht dacht ik, eigenlijk zou cash weer normaler moeten worden. Bij alles digitaal kan heel je uitgavepatroon zo enorm getrackt worden. Cash blijft ook vooral nodig in het klusjescircuit, want waar haal je anders je goedkope tuinman/tegelzetter etc etc vandaan?
Ik was onlangs in Londen en mijn dochter had £20,- mee. Mooi dat ze dat nergens aannamen. We hebben alles moeten pinnen.
uiteindelijk kon ze het op het vliegveld terug uitgeven.
SuzyQFive
26-06-2022 om 21:29
Dolfje schreef op 26-06-2022 om 11:34:
[..]
Snap ik!
Ik werk niet in een winkel maar mensen kunnen bij ons betalingen doen en wij hebben ook geen kassalade meer. Wel is er nog een automaat waar contant geld in kan. Het scheelt veel tijd bij afsluiten en het is veiliger en er worden veel minder fouten gemaakt.
Bij ons op school kunnen leerlingen ook alleen nog maar pinnen of geld op hun KUARIO zeggen via internet 🤷🏼♀️.
Overigens vind ik het voor mensen met weekgeld wel heel vervelend dat ze moeten pinnen, sommige passen zijn alleen geschikt om geld op te nemen.
CavernousSanddollar80
26-06-2022 om 21:30
Aan een Calimero in een FB-groep waar ik lid van ben. Grow up. Je bent ongeveer 50, maar gedraagt je als een kind. "Want zij doen het, en dat is niet eerlijk".
SuzyQFive
26-06-2022 om 21:33
rionyriony schreef op 26-06-2022 om 16:59:
Ik erger me aan lampfittingen die bij het eerste gebruik in een "slot" vallen zodat je hem niet makkelijk kan hergebruiken. Je moet dan erin zitten pielen met een mes om een lipje te verbuigen zodat hij weer van zijn slot kan. Je moet hem dus mollen eigenlijk.
Het was een EU veiligheidsmaatregel dat iemand, een kind bijvoorbeeld, geen fitting open kan draaien en hij onder stroom kan komen te staan. Maar volgens mij doen kinderen dat helemaal niet.
In ieder geval krijg ik een hekel aan die dingen.
Je hebt twee mijn kinderen nog niet ontmoet denk ik? Zo nieuwsgierig als wat dus ook bij dat soort dingen willen ontdekken hoe het werkt.
Een van die twee (van vijf totaal) ging ook rustig shampoo drinken of midden in de nacht op het schoolplein spelen om te kijken of het ‘s nachts anders zou zijn dan overdag (drie was ze).
Rondstruiner
26-06-2022 om 22:17
SuzyQFive schreef op 26-06-2022 om 21:29:
[..]
Bij ons op school kunnen leerlingen ook alleen nog maar pinnen of geld op hun KUARIO zeggen via internet 🤷🏼♀️.
Overigens vind ik het voor mensen met weekgeld wel heel vervelend dat ze moeten pinnen, sommige passen zijn alleen geschikt om geld op te nemen.
Dat vind ik zo gek en niet meer van deze tijd. Ik hoorde dat inderdaad ook van iemand die onder bewind stond. Ze kunnen toch gewoon zorgen dat die mensen een pas krijgen waarmee ze kunnen pinnen en dan een max bedrag per week erop? Op is op dan, net als met contant geld.
redbulletje
26-06-2022 om 23:04
SuzyQFive schreef op 26-06-2022 om 21:26:
[..]
Ik was onlangs in Londen en mijn dochter had £20,- mee. Mooi dat ze dat nergens aannamen. We hebben alles moeten pinnen.
uiteindelijk kon ze het op het vliegveld terug uitgeven.
Slechte zaak. Ik ben ook van de gemakzucht, maar denk dat we er beter aan zouden doen contant geld in ere te houden en dus toch vaker cash te gaan betalen en winkels te mijden die cash weigeren. Nu is dat op vakantie geen doen natuurlijk, maar in eigen land zouden we wat massaler aan de cash moeten gaan om te voorkomen dat straks alles digitaal en traceerbaar wordt.
TanSwallow86
26-06-2022 om 23:23
Of dat er een landelijke storings is met pin automaten. Sta je dan bij de kassa met kar vol boodschappen en je hebt geen contant gekd bij je
watertoren
27-06-2022 om 05:08
Tikki schreef op 27-06-2022 om 00:53:
als iemand pachoelie aan hebben ik zo slechte geur
-knip- commentaar op schrijfstijl of spelling is niet toegestaan.