Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

We wonen gelukkig niet allemaal in regio's met randstadprijzen. 

Ik hoef tenminste niet met alles voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. 

In mijn omgeving zie ik dat ook wel mensen die kleine klussen zwart doen, tuinonderhoud, schuurtje verven, kleine klusjes in en rondom huis. € 15-20 is prima  ook omdat het netto is en het als bijverdienste gedaan wordt.

Ik heb geen zicht op grotere klussen en verbouwingen die zwart gedaan worden. Dat zal zeker in die wereld ook wel gebeuren. Zeker als je daar in zelf werkzaam bent en ook zakelijk met elkaar te maken hebt. Dan help je elkaar ook nog wel eens zwart met een klus/verbouwing.

Ik kan het makkelijk betalen maar toch kies ik ervoor om sommige klussen in het zwart te laten doen zoals het huis schilderen, stratenmaker. Van het geld wat ik ermee bespaar kan ik weer andere leuke dingen van doen. 

ik erger me aan weer een led-lamp die opeens de geest geeft, die zouden toch lang meegaan?

watertoren schreef op 26-06-2022 om 12:38:

Ik kan het makkelijk betalen maar toch kies ik ervoor om sommige klussen in het zwart te laten doen zoals het huis schilderen, stratenmaker. Van het geld wat ik ermee bespaar kan ik weer andere leuke dingen van doen.

Ik doe gewoon mijn eigen tuin. Is helemaal lekker goedkoop en nog leuk om te doen ook.

@watertoren: jij had toch een tegeltuin? Laat je iemand anders je tegels dan stofzuigen ofzo?

redbulletje schreef op 26-06-2022 om 12:03:

Als ik 50 euro per uur zou moeten betalen voor m'n tuinman ipv 15, dan zou ik het me niet kunnen veroorloven, dus geen oneerlijke concurrentie. Ik zou simpelweg niemand inhuren die wit en dus veel te duur werkt.

'Tuurlijk is het oneerlijke concurrentie:  van degene die zwart komt werken t.o.v. het bedrijf dat het wit doet en een hogere prijs moet vragen omdat er uiteraard ook premies afgedragen moeten worden.

Kan je je het niet veroorloven of wil je je het niet veroorloven omdat je je geld aan andere dingen wil uitgeven? Consumeren betekent ook keuzes maken. Iedereen kan elke euro maar één keer uitgeven.

Bewust consumeren is non existent voor degenen die alleen in hun eigen bubbel willen leven.

Het zal nogal: een hovenier ga je hier niet vinden voor die kleinere tuinklussen, dat soort werk willen ze helemaal niet, dus ik heb ook een zwart mannetje daarvoor.

Hij is gepensioneerd, dus voor hem een fijne aanvulling op zijn AOW-tje. 

Poezie schreef op 26-06-2022 om 12:49:

[..]

Ik doe gewoon mijn eigen tuin. Is helemaal lekker goedkoop en nog leuk om te doen ook.

@watertoren: jij had toch een tegeltuin? Laat je iemand anders je tegels dan stofzuigen ofzo?

alleen mijn voortuin is helemaal betegeld, mijn achtertuin niet. Ik doe ook mijn eigen tuin. Waar tegels liggen daar stofzuig ik. Het was Redbulletje die een tuinman heeft, ik niet.

Wat een ergernis aan zwartwerkers en degenen die ze inhuren, ik ga maar weer eens wat anders doen. Rozen uit mijn tuin oogsten voor in de thee.

Lily. schreef op 26-06-2022 om 13:13:

Het zal nogal: een hovenier ga je hier niet vinden voor die kleinere tuinklussen, dat soort werk willen ze helemaal niet, dus ik heb ook een zwart mannetje daarvoor.

Hij is gepensioneerd, dus voor hem een fijne aanvulling op zijn AOW-tje.

De mijne is ook geen hovenier, maar leraar. Hij zegt, anderen betalen voor een sportschoolabonnement en ik ben in m'n vrije tijd lekker buiten bezig en 't levert ook nog wat op. Hij heeft overigens ook veel plantenkennis. 

Ik laat de mijne alleen komen voor het snoeien van mijn heg, dat is iets wat ik echt niet zelf kan. 

ik werk ook zwart soms  als katten oppas als mensen op vakantie zijn. 

redbulletje schreef op 26-06-2022 om 13:25:

[..]

De mijne is ook geen hovenier, maar leraar. Hij zegt, anderen betalen voor een sportschoolabonnement en ik ben in m'n vrije tijd lekker buiten bezig en 't levert ook nog wat op. Hij heeft overigens ook veel plantenkennis.

Ik laat de mijne alleen komen voor het snoeien van mijn heg, dat is iets wat ik echt niet zelf kan.

Mijn mannetje komt ook snoeien,  2x per jaar. En dan meteen het onkruid weghalen tussen de tegels, daar ben ik te lui voor, ik geef het maar eerlijk toe 😂

Dat zijn helemaal geen zwartwerkers, dat zijn hobbyisten die een vrijwilligersvergoeding krijgen. 

Ik erger me aan lampfittingen die bij het eerste gebruik in een "slot" vallen zodat je hem niet makkelijk kan hergebruiken. Je moet dan erin zitten pielen met een mes om een lipje te verbuigen zodat hij weer van zijn slot kan. Je moet hem dus mollen eigenlijk.

Het was een EU veiligheidsmaatregel dat iemand, een kind bijvoorbeeld, geen fitting open kan draaien en hij onder stroom kan komen te staan. Maar volgens mij doen kinderen dat helemaal niet.

In ieder geval krijg ik een hekel aan die dingen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.