Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 15:22:

[..]

Gewoon Sjaarloos toch? Niemand die de Franse uitspraak hanteert.

Alleen de mensen die niet weten dat het Sjaarloos is.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

06-06-2022 om 15:34

Zusterclivia schreef op 06-06-2022 om 15:31:

[..]

Alleen de mensen die niet weten dat het Sjaarloos is.

En dat zijn er best wat. 

Pejeka1 schreef op 06-06-2022 om 13:13:

[..]

Nou ja, dan wonen we voortaan in Waarschot en Waasterwijk in plaats van Oirschot en Oisterwijk.

En jij loopt ook over het trottoor?

Schemerlampje schreef op 06-06-2022 om 17:30:

[..]

En jij loopt ook over het trottoor?

Nee. over de stoep.

Dat ik last van mijn rug heb 

In de supermarkt. Ik legde mijn spullen op de band en was daar nog druk mee, toen ik voorover gebogen stond met hoofd in mandje en weer opkeek zag ik voor mijn neus ineens zo'n afscheidingskaartje van degene achter me. Gewoon aangesloten op mijn spullen terwijl duidelijk was dat de andere helft van mandje ook nog op de band moest. Ik heb vrij chagrijnig het kaartje een zwiep naar het eind van de band geschoven en de rest op de band gelegd. De volgende klant had ook het totale pad afgesloten zodat ik mijn mandje ook niet weg kon zetten, ben redelijk sarcastisch geweest. Het jongetje wat bij de volgende klant hoorde was ook al zo brutaal en wilde alvast zijn spullen scannen toen ik nog niet betaald had. Hij hing over de band heen en de cassiere was er druk mee om hem tegen te houden. 

stokstaart schreef op 06-06-2022 om 19:09:

In de supermarkt. Ik legde mijn spullen op de band en was daar nog druk mee, toen ik voorover gebogen stond met hoofd in mandje en weer opkeek zag ik voor mijn neus ineens zo'n afscheidingskaartje van degene achter me. Gewoon aangesloten op mijn spullen terwijl duidelijk was dat de andere helft van mandje ook nog op de band moest. Ik heb vrij chagrijnig het kaartje een zwiep naar het eind van de band geschoven en de rest op de band gelegd. De volgende klant had ook het totale pad afgesloten zodat ik mijn mandje ook niet weg kon zetten, ben redelijk sarcastisch geweest. Het jongetje wat bij de volgende klant hoorde was ook al zo brutaal en wilde alvast zijn spullen scannen toen ik nog niet betaald had. Hij hing over de band heen en de cassiere was er druk mee om hem tegen te houden.

Ik erger me er dan juist weer aan dat soms de klant voor me niet opschiet met inpakken van de boodschappen. Staan ze eindeloos te mieren en meuten met tasjes, pakken tien keer iets op, leggen het weer neer en pakken iets anders wat dan éérst in de tas moet, dus als jij dan aan de beurt bent, ligt de band na de kassa nog half vol met spullen van de klant voor je.

Ik begin altijd al met inpakken zodra de caissière de eerste producten gescand heeft, maar sommige mensen staan er gewoon apathisch bij te kijken en pakken pas een tas als álles langs de scanner is geweest. Daar baal ik dan weer van.

Om dat soort ergernissen te voorkomen ga ik altijd naar de zelfscan. 

Ik ga ook naar de zelfscan. Dan maak ik er een sport van om alles superstrak en georganiseerd in te pakken en dan krijg je controle... komt er zo'n puber een puinhoop van je boodschappentas maken. Dat is mijn ergernis.

Altijd als schoonouders op vakantie gaan, wat dus vaak ook 5-6 weken is krijgen we in de groepsapp elke dag een verslag wat ze gedaan hebben incl fotos. “Vandaag zijn we naar plaats x geweest en daar hebben we op terras een drankje gedaan. Er was ook een mooi plein en terras was niet duur” en dan 5 fotos ofzo erbij. Hartstikke leuk dat jullie het naar jullie zin hebben maar mij boeit het niet zoveel allemaal 

Rozi schreef op 06-06-2022 om 20:33:

Altijd als schoonouders op vakantie gaan, wat dus vaak ook 5-6 weken is krijgen we in de groepsapp elke dag een verslag wat ze gedaan hebben incl fotos. “Vandaag zijn we naar plaats x geweest en daar hebben we op terras een drankje gedaan. Er was ook een mooi plein en terras was niet duur” en dan 5 fotos ofzo erbij. Hartstikke leuk dat jullie het naar jullie zin hebben maar mij boeit het niet zoveel allemaal

Ken het. Niks erger dan eindeloze foto's van andermans vakantie. Ja, een paar foto's vind ik best leuk, maar onlangs was mijn collega naar Rome geweest en ik maakte de fout te vragen hoe het was. Nou, daar kwam zijn mobieltje te voorschijn. Twintig foto's met of zonder vriendin bij de Trevifonteinen, vervolgens talloze selfies en weer foto's met zijn vriendin bij het Colosseum, hetzelfde bij de bekende trappen (volgens mij hadden ze op elke trede 10 foto's gemaakt), en natuurlijk de nodige foto's van élk terrasje waar ze waren geweest, en het hotel, en de straat vóór het hotel, enz. Kortom, 686 foto's later zei ik: sorry, maar ik moet echt weer aan het werk. Maar nee, want er waren ook nog foto's van hun thuiskomst, en hoe leuk het welkom was dat hun kinderen voor hen hadden geregeld... Pffff...

JtM

JtM

06-06-2022 om 21:04 Topicstarter

Rozi schreef op 06-06-2022 om 20:33:

Dit is zo herkenbaar, dit doet mijn moeder ook. Ontvang een hoop nietszeggende foto's met een heel verhaal erbij.

Achja, ze hebben het in ieder geval naar hun zin en gaan er lekker opuit. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-06-2022 om 21:05

JtM schreef op 06-06-2022 om 21:04:

[..]

Dit is zo herkenbaar, dit doet mijn moeder ook. Ontvang een hoop nietszeggende foto's met een heel verhaal erbij.

Achja, ze hebben het in ieder geval naar hun zin en gaan er lekker opuit.

pcies

Pejeka: haha je hebt als voordeel dat je er maar 1x naar hoefde te kijken 
Ik heb ook gewoon niet een hele erge klik met die mensen wat ook wel meespeelt. Ze vinden mij vast ook een omgeinteresseerde schoondochter, reageer eigenlijk nooit op die berichten, lees soms dagenlang die appjes niet eens in die groepsappp als ze op vakantie zijn

TanSwallow86

TanSwallow86

07-06-2022 om 03:51

nacht nr 2 waar ik nog steeds niet slaap. Meestal pas tegen 5.00

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.