Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Mug schreef op 15-05-2022 om 14:13:

Aan een discussie die al dagenlang op repeat staat. Nieuwe inzichten zijn er allang niet meer.

Jaaah, ik kap ermee.

Beterlaat2021! schreef op 15-05-2022 om 14:52:

[..]

Why tell me why ,tell me why. tell me why?

vraagteken.jpg%28%29%2835F74682FADA56C15574B3AB31F1D2C9%29.jpg

Ja, dat vroeg ik me ook af.

Als er in een recept staat dat ik een groene nodig heb, dan gaan die andere 2 in stukjes in de diepvries, heb ik dan weer ergens paprika nodig dan gebruik ik wat ik nog heb. Voor mij maakt het niet uit dat er dan in dat recept staat dat ik weer een groene paprika nodig heb, dan gaat gewoon die rode, oranje of gele paprika erdoor 

Ik vind het juist heel gezellig staan, al die kleuren.  Mijn ervaring is dat de groene wel eens wat bitter is, maar dat is niet altijd zo. 

Ik vind alle paprika's niet lekker en mijn ergernis is dat het dus bijna overal in zit. Wil ik een salade of groentemix of zo kopen moet ik altijd goed kijken of het er in zit. 
Ga je uit eten en staat er pittig bij, grote kans dat er paprika in zit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-05-2022 om 17:30

Vorig jaar via het werk van mijn partner gevraagd of het invloed heeft op haar loon dat ik een ziekte-uitkering krijg. Partner haar loon ging omhoog omdat er minder belastingen werden afgehouden. Afgelopen anderhalf jaar wel drie keer gevraagd of ze daar zeker van waren terwijl partner steeds zei dat hun personeelsdienst het wel beter zou weten dan ik.

Vandaag belastingen ingevuld en doorgegeven; voorlopige berekening: dik 3400 euro bijbetalen. 
 

Valdemar schreef op 15-05-2022 om 17:30:

Vorig jaar via het werk van mijn partner gevraagd of het invloed heeft op haar loon dat ik een ziekte-uitkering krijg. Partner haar loon ging omhoog omdat er minder belastingen werden afgehouden. Afgelopen anderhalf jaar wel drie keer gevraagd of ze daar zeker van waren terwijl partner steeds zei dat hun personeelsdienst het wel beter zou weten dan ik.

Vandaag belastingen ingevuld en doorgegeven; voorlopige berekening: dik 3400 euro bijbetalen.

Oh dat is balen zeg! 
Maar ik had in mijn eentje hetzelfde… Doordat ik in de zw kwam had ik geen arbeidskorting meer en dat moest dan deels, ondanks alle aftrekposten terugbetaald worden… 


Heb je ook heel goed je zorgkosten afgetrokken? 

@ Waldemar, dat zou ik het werk dan ook even laten weten, misschien leren ze er wat van. En misschien in het vervolg zo'n vraag rechtstreeks aan de Belastingtelefoon stellen?

Valdemar schreef op 15-05-2022 om 17:30:

Vorig jaar via het werk van mijn partner gevraagd of het invloed heeft op haar loon dat ik een ziekte-uitkering krijg. Partner haar loon ging omhoog omdat er minder belastingen werden afgehouden. Afgelopen anderhalf jaar wel drie keer gevraagd of ze daar zeker van waren terwijl partner steeds zei dat hun personeelsdienst het wel beter zou weten dan ik.

Vandaag belastingen ingevuld en doorgegeven; voorlopige berekening: dik 3400 euro bijbetalen.

Heb je het over België? Want in Nederland wordt, voor zover ik weet, niets veranderd aan het loon van de ander. De salarissen staan los van elkaar. Alleen kun je bij de belastingaangifte bekijken welke posten je het beste bij wie kunt aftrekken/ optellen. En je recht op of de hoogte van je toeslagen verandert misschien, maar daar gaat de werkgever ook niet over.

Maar wel enorm balen dat je nu opeens zo’n groot bedrag moet terugbetalen terwijl je daar niet op gerekend hebt. Je kunt vaak wel in termijnen terugbetalen.

Aan dat mijn gezin elkaar al het hele weekend in de weg zit. Krijg er gewoon kriebels in mijn buik van. 

Ik voel me bleh. Heb al een aantal dagen een zeer opgezette buik en niet fit. 
Had begin van de week ook wat bloed met afvegen en dat heb ik nooit gehad sinds de spiraal. 

Voel me onnozel dat er de afgelopen nacht een gedachte door me heen spookte: wat nou als ik zwanger ben ondanks spiraal? Kan het me ergens niet voorstellen maar hey, je weet het maar nooit.
Ik wacht komende week even af en anders toch maar testje halen. Heb verder geen specifieke klachten maar die had ik de eerste keer ook niet (echt), behalve gevoelige borsten - die heb ik nu niet. 

Aan mijn kat. Dat je op mijn bed slaapt is prima maar al dat zand en stof hoef je niet mee te nemen!

Regendrup. schreef op 15-05-2022 om 20:21:

Ik voel me bleh. Heb al een aantal dagen een zeer opgezette buik en niet fit.
Had begin van de week ook wat bloed met afvegen en dat heb ik nooit gehad sinds de spiraal.

Voel me onnozel dat er de afgelopen nacht een gedachte door me heen spookte: wat nou als ik zwanger ben ondanks spiraal? Kan het me ergens niet voorstellen maar hey, je weet het maar nooit.
Ik wacht komende week even af en anders toch maar testje halen. Heb verder geen specifieke klachten maar die had ik de eerste keer ook niet (echt), behalve gevoelige borsten - die heb ik nu niet.

Oei, het klinkt wel als zwanger zijn. 

Regendrup. schreef op 15-05-2022 om 20:21:

Ik voel me bleh. Heb al een aantal dagen een zeer opgezette buik en niet fit.
Had begin van de week ook wat bloed met afvegen en dat heb ik nooit gehad sinds de spiraal.

Voel me onnozel dat er de afgelopen nacht een gedachte door me heen spookte: wat nou als ik zwanger ben ondanks spiraal? Kan het me ergens niet voorstellen maar hey, je weet het maar nooit.
Ik wacht komende week even af en anders toch maar testje halen. Heb verder geen specifieke klachten maar die had ik de eerste keer ook niet (echt), behalve gevoelige borsten - die heb ik nu niet.

In feite kan je elke maand wel een bevruchte eicel hebben alleen voorkomt het spiraal het innestelen. 

Ik heb met het spiraal ook wel eens het gevoel gehad zwanger te zijn… 

Avondje appen met een man van Lexa. Lijkt het of hij moeilijke woorden gewoon niet kan schrijven. Weet niet of ik me nou aan die fouten erger of aan mezelf erger dat ik zo kortzichtig ben dat ik daar op afknap ...

Ik had nog kunnen slapen maar lag al even wakker omdat ik ontzettend moest plassen en ben dus maar opgestaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.