Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vreemde dingen waar je niet tegen kan


SuzyQFive schreef op 22-11-2021 om 09:20:

Mijn vriend gooit altijd tijdens het koken al zijn afval en gebruikte gereedschap in de wasbak en gaat dan vervolgens ook rustig eroverheen afgieten. Als ik dan vervolgens de keuken opruimen moet ik dat eerst allemaal verwijderen. Geheid dat er een pollepel tussen zit en nog erger dan een droge pollepel is een natte. En nog veel veel erger is een natte pollepel met daarop allemaal kookvocht en etensresten. Ik krijg al typend al kotsneigingen en zo’n gek gevoel in mijn tanden. Poosje terug heb ik gezegd dat ik het niet meer opruim. Hij staat ook gewoon rustig naast de prullenbak maar dat is teveel moeite voor hem.

Volgens mij is les 1 van een goede kok om te blijven opruimen tijdens het koken. Klinkt heel smerig inderdaad. 

Doet mij weer denken aan andere dingen waar ik niet tegen kan. Etensresten die na het afspoelen in het gootsteenroostertje blijven hangen. Beetje smerig ja, maar dat roostertje kan eruit met een reden. Manlief laat het er doodleuk in zitten. Dan droogt het dus op. En dan wordt het weer nat als hij zijn handen wast. En dan droogt het weer op. Etc. 


Oh, en ook heel naar vind ik het als mensen eerst hun beide handen natmaken en dan zeep uit het zeeppompje halen. Dan wordt dat pompje dus helemaal nat en alles er omheen ook. Vervolgens blijft dat gewoon nat en dat wordt natuurlijk niet even drooggemaakt. Los van dat ik het heel rommelig en vies vind, zie ik de kalkvlekken gewoon voor mijn neus verschijnen. 

Mensen die fluiten. Horror

Ik steek alles wat ik niet meer nodig heb gelijk in de vaatwasser als ik aan 't koken of bakken ben. Werkt zoveel prettiger aan een opgeruimde aanrecht. 

In elk geval volop herkenning
Geluidjes, gewiebel, vet aan vlees en troepjes in het gootsteenrooster springen er wel uit hoor, dat kan ik ook echt niet hebben. 

redbulletje schreef op 22-11-2021 om 09:42:

Ik steek alles wat ik niet meer nodig heb gelijk in de vaatwasser als ik aan 't koken of bakken ben. Werkt zoveel prettiger aan een opgeruimde aanrecht.

Ik niet, doe het in een bakje. De vaatwasser staat namelijk 5m verderop. Maar ik heb drie aanrechtdelen dus dat is niet nodig. 

Als ik vroeger als kind met crêpepapier moest werken. Vreselijk om in mijn handen te hebben.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 10:14

SuzyQFive schreef op 22-11-2021 om 09:20:

Mijn vriend gooit altijd tijdens het koken al zijn afval en gebruikte gereedschap in de wasbak en gaat dan vervolgens ook rustig eroverheen afgieten.


Zou voor mij niet te doen zijn. Ik kan ook niet tegen andermans etensresten en begrijp dan ook niets van (bijvoorbeeld) ouders die het bord van hun kind leegeten. Nog erger zijn etensresten in gootstenen. Bestek in de gootsteen laten liggen is ook iets waar ik heel slecht tegen kan.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

22-11-2021 om 10:21

Ik bedenk mij net: zo ongeveer alles wat benoemd wordt in het liedje van De Vieze Man van van Kooten en de Bie!


https://youtu.be/DxBAwwj25zs

🤣

ik heb ze hier al gelezen….
Nat hout, een ijsstokje in je mond is de gruwel. 
de restjes van een ander opeten, ja ook die van mijn kinderen eet ik niet op. 
ook nog: nat haar op je blote rug 

PriceyRook54

PriceyRook54

22-11-2021 om 10:45

Bepaalde jingles op tv, van nieuwsprogramma's bijvoorbeeld. 

Mijn man is nogal tv-verslaafd en dat ding staat dus altijd aan, ook als hij wat anders aan het doen is, en als hij dan zo'n nieuwszender aan heeft staan met elke tien minuten die stomme tune, grrr, dat gaat mij echt door merg en been, doet gewoon pijn aan mijn hoofd. Ik zet hem dus constant uit en dan zet hij hem weer aan.
Zou dat een goede reden voor scheiding zijn?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 10:47

Ainne schreef op 22-11-2021 om 10:45:


Zou dat een goede reden voor scheiding zijn?


Haha, zou voor mij wel zo zijn eerlijk gezegd. Hier is het zo dat als één iemand iets kijkt, dat met een koptelefoon op gebeurt. De hele dag een blèrende tv/radio/gamegeluiden is mijn idee van marteling. 

PriceyRook54

PriceyRook54

22-11-2021 om 10:49

Wednesday schreef op 22-11-2021 om 10:47:

[..]


Haha, zou voor mij wel zo zijn eerlijk gezegd. Hier is het zo dat als één iemand iets kijkt, dat met een koptelefoon op gebeurt. De hele dag een blèrende tv/radio/gamegeluiden is mijn idee van marteling.

Ja ik ga echt serieus kijken of wij een koptelefoon / bluetooth-dinges aan kunnen schaffen bij onze vrij oude tv.

Lollypopje schreef op 21-11-2021 om 19:46:

[..]

Dat heb ik met champignons en vetrandjes aan vlees. Brrrrr


Ja, bah! Van vetrandjes aan vlees ga ik letterlijk kokhalzen, zo gruwelijk vies vind ik dat. Dat komt door de glibberige/drillerige structuur. Er op kauwen maakt het erger. Ik kan het gewoon niet doorslikken. 


Champignons vind ik ook niet lekker vanwege de structuur, maar omdat ik de smaak wel lekker vind ga ik daar niet van kokhalzen. 

En zo’n houten ijslepeltje krijg ik trouwens ook de kriebels van, vooral als het tegen je tanden schraapt.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-11-2021 om 10:56

Ainne schreef op 22-11-2021 om 10:49:

[..]

Ja ik ga echt serieus kijken of wij een koptelefoon / bluetooth-dinges aan kunnen schaffen bij onze vrij oude tv.


Ja, alles beter dan dat dit je huwelijk onnodig gaat aantasten, lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.