Huiskamer
Lollypopje
21-11-2021 om 19:21
Vreemde dingen waar je niet tegen kan
Ik denk dat veel mensen wel zoiets hebben. Een geluid, een textuur, dat als je het maar hoort of aanraakt je bijna onpasselijk wordt. Terwijl anderen niet lijken te snappen wat daar nu zo ontzettend vervelend aan is.
Ik zit op Netflix Blown Away te kijken en wordt weer geconfronteerd met mijn ultieme en dat is stoepkrijt en alles dat zo voelt. Ik word serieus al misselijk terwijl ik dit type. Ik vind de textuur zo naar voelen dat er alleen al aan denken bij mij een fysieke reactie oproept. Het geluid net horen op tv zorgde al voor kippenvel en ik snap gewoon bijna niet dat anderen daar geen moeite me hebben.
Dus wie laat mij minder raar voelen en heeft ook zulke dingen? 
Cirkel
22-11-2021 om 01:36
Gpdmoh schreef op 21-11-2021 om 22:42:
Ik word misselijk van de onderkant van schoenzolen bij een ander. Dus als iemand ergens zit, met zijn benen gekruist en ik dan tegen de zool van iemand zijn schoenen aan kijk, brrrrrrr. Ik weet dat ik gewoon niet moet kijken, maar doe het toch. En mijn gedachten gaan dan alle kanten op, oa dat die schoenzolen ook op de wc zijn geweest, buiten komen etc.
Ik snap ook echt niet dat mensen schoenen in huis dragen om deze reden. Dat wordt bij ons gewoon echt niet gedaan.
er.is.maar.1.Pino
22-11-2021 om 05:47
gelukkig sta ik niet alleen in mijn walging van houten ijscostokjes en wegwerpbestek - Ik ga daar echt van kokhalzen bleegh! Kan het ook niet aan om te kijken naar mijn kinderen als die een ijsje eten en bijna bij het ijscostokje zijn 🙈
geluid van metaal dat in de pan of over bord schuift krijg ik ook kippenvel van. Verder geen bijzonderheden 😄
erinhanson
22-11-2021 om 06:40
houten stokjes in m’n laté
Een hond die zichzelf ligt te likken
De structuur van champignons
BlauweVeer
22-11-2021 om 07:10
‘Dingetjes’ in mijn drinken, zoals vruchtvlees in sinaasappelsap of, de horror, brinta.
Ik heb verder denk ik een heel lichte vorm van misofonie; ik trek sommige geluiden van anderen heel slecht en kan daar ook echt zwaar gefrustreerd door worden. Luidruchtig eten, beetje met de mond half open, lekker veel speeksel erbij. Echt niet te doen. Tikken, klikken, vingers knakken neuriën, klikklakken als een paard met de tong en met stip bovenaan fluiten, zelfs als iemand het wel goed kan.
Pytha123
22-11-2021 om 08:41
Ja fluiten! Daar kan ik echt niet tegen. Net als de hele tijd hetzelfde zeggen, tikken, klakken, neuriën 😳 Oh en ik kan ook niet tegen herhalende bewegingen in mijn ooghoek, rrrrrr 🙈
Dolfje
22-11-2021 om 08:47
Pytha123 schreef op 22-11-2021 om 08:41:
Oh en ik kan ook niet tegen herhalende bewegingen in mijn ooghoek, rrrrrr 🙈
Hoe vaak ik niet tegen man zeg " zit eens stil" die zit ook tijd met iets te wiebelen, pen, telefoon, afstandsbediening etc.
Patatje15
22-11-2021 om 08:54
Droge watten
Witte asperges
Overrijp fruit
En volgens mij nog 1000 meer ![]()
Piratenkoningin
22-11-2021 om 09:03
Houten dingen in combinatie met eten (ijsstokjes, bestek, rietjes), dat je dus nat hout in je mond of nog erger tegen je tanden krijgt; de horror! Grappig dat meer mensen dat hebben, nog nooit van iemand gehoord. Nu gauw posten, voor ik ga kokhalzen.
SuzyQFive
22-11-2021 om 09:09
Herfstappeltaart schreef op 21-11-2021 om 19:35:
Als iemand praat en er zit dan zo'n wit dotje in zijn mondhoek wat steeds erger wordt tijdens het praten. Bah bah bah. Ik wordt er misselijk van.
Bij de lerarenopleiding hadden wij een docent die dus weliswaar heel enthousiast sprak, maar ook zo’n schuimbek had. Het was enorm afleidend 😬😂
SuzyQFive
22-11-2021 om 09:11
Ik heb echt een houten stokjes fobie. Ijsstokjes, lepeltjes enz. Ook pollepels van hout, gatverderre!
En nu bijkomend: papieren rietjes!
redbulletje
22-11-2021 om 09:12
Hobbelster schreef op 21-11-2021 om 23:20:
nou Courage ik vind die reclame anders ook maar ranzig idd.
voor degenen die het wel willen weten maar niet zie ; sanex deodorant, een oksel waar de camera op inzoomt en dan ineens verandert de (gladde) huid in een patroon van allemaal kleine holtes, pixel achtig, wat dus een beeld van allemaal duizenden in mini formaat gefilmde Mensen met de armen boven het hoofd is, bijna een soort bizar droste effect.
Ik heb al een afkeer van sanex sinds hun reclame waar iemand in de oksel gekust wordt, zó goor!
Netherfield
22-11-2021 om 09:13
Mensen die bij elke bladzijde die ze omslaan eerst even hun vinger natmaken in hun mond zodat de bladzijde blijft plakken. En dan het idee dat die kwijl dus aan het papier zit. Jak.
O ja, en ik kan niet tegen het geluid van stationair draaiende auto’s/vrachtwagens als het wat langer duurt. Zet hem gewoon uit!
SuzyQFive
22-11-2021 om 09:20
Mijn vriend gooit altijd tijdens het koken al zijn afval en gebruikte gereedschap in de wasbak en gaat dan vervolgens ook rustig eroverheen afgieten. Als ik dan vervolgens de keuken opruimen moet ik dat eerst allemaal verwijderen. Geheid dat er een pollepel tussen zit en nog erger dan een droge pollepel is een natte. En nog veel veel erger is een natte pollepel met daarop allemaal kookvocht en etensresten. Ik krijg al typend al kotsneigingen en zo’n gek gevoel in mijn tanden. Poosje terug heb ik gezegd dat ik het niet meer opruim. Hij staat ook gewoon rustig naast de prullenbak maar dat is teveel moeite voor hem.
Herfstappeltaart
22-11-2021 om 09:20
SuzyQFive schreef op 22-11-2021 om 09:09:
[..]
Bij de lerarenopleiding hadden wij een docent die dus weliswaar heel enthousiast sprak, maar ook zo’n schuimbek had. Het was enorm afleidend 😬😂
Brrrrr
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.